Az első pillantás az új Golf GTD-re
A Volkswagen a Genfi Nemzetközi Autószalon március 5-15 közötti közönség-napjain ünnepli a Golf GTD világpremierjét. Főbb műszaki tulajdonságai alapján ez a legerősebb – és a kettős befecskendezésnek köszönhetően – a legtisztább turbó dízel (TDI) motor, amelyet valaha is egy Golfba beépítenek. Ez összhangba hozza a Golf GTD megbízható dinamizmusát a nagyobb hatékonysággal és a legalacsonyabb kibocsátással. A Golf GTD karizmatikus formatervezése a dinamizmus és a magabiztosság egyedülálló kombinációját tükrözi.
A kínálat csúcsán álló dízel változat, amely a Golf új, nyolcadik generációján alapszik, már a jövőben jeleníti meg a GTD hagyományait. A Volkswagen1982-ben bemutatta a legelső Golf GTD-t. Abban az időben a Volkswagen a turbó dízel motorral, és más olyan sportos megoldásokkal mint a Golf GTI Mk1, újra izgalmassá tette a kompakt kategóriát.
És majdnem négy évtizeddel később ez a dinamikus koncepció még mindig ugyanolyan erős, mert a Volkswagen a Golf GTD-vel ismét a piac egyik leggazdaságosabb és egyben legsportosabb kompakt modelljét vezeti be a piacra. A teljesítmény jelentős növekedése a legalacsonyabb kibocsátással párosul: optimalizálták és jelentősen javították a Performance TDI hatékonyságát, és a CO2 kibocsátást is tovább csökkentették úgy, hogy egyben javítottak az autó kezelhetőségén is.
Az új, kettős technológiájú, dupla AdBlue® befecskendezéses SCR katalizátoroknak köszönhetően a nitrogén-oxid (NOx) kibocsátás is jelentősen csökkent az előző változathoz képest. Ez teszi az új Golf GTD-be épített TDI motort a világ egyik legtisztább belsőégésű motorjává. Ráadásul – az új korszak kezdetének jeleként – a négyhengeres motor egy, a teljesen digitalizált műszerfalon elhelyezett nyomógomb megnyomásával kelthető életre.