Az emberközpontú belső teret messze átlagon felüli minőség, helykínálat és komfort jellemzi a Civic e:HEV-ben
- Az átgondolt kialakításnak köszönhetően tökéletesen passzol a mindennapokhoz
- Hála az intelligens műszaki megoldásoknak, a hibrid hajtáslánc elemei nem vonnak el helyet a belső tértől
- Különösen nagy hangsúlyt fektettek a használhatóságra és a kényelemre
- A nagyobb üvegfelületek több fényt engednek be és légiesebbé teszik a kabint
A beltér minden eddiginél nagyobb, kényelmesebb, biztonságosabb és áttekinthetőbb, melynek minden egyes pontján tetten érhető az emberközpontú megközelítés. Ezek a tulajdonságok rendkívül fontosak, a Honda mérnökei ugyanis olyan utasteret kívántak létrehozni, ami felfrissíti a vezetőt, valamint az utasokat a hosszú utazások és a reggeli ingázások során.
Egyértelműen érződik, hogy a Honda által kidolgozott „Az ember a gép előtt” filozófia érvényesült a fejlesztés során, hiszen kifinomultság és használati érték terén is prémium szinten áll az új Civic, míg helykínálata a felsőbb kategóriás modellekével vetekszik. Az egyedi, frissítő vezetési élményt középpontba állító szemléletmód nemcsak lenyűgöző menetdinamikát és formavilágot eredményezett, hanem könnyebben áttekinthető, szellősebb utasteret is, ami többek között az alacsonyra helyezett műszerfalnak és tükröknek, valamint a nagyobb üvegfelületeknek tudható be.
A beltér éppoly letisztult és modern, mint a karosszéria. Kimagasló minőségű anyagokból készülő kárpitozása és szép, zavaró részletektől mentes műszerfala kifejezetten barátságos és hívogató. Bármihez nyúlnak is az utasok, csupa aprólékosan kidolgozott, igényes részegységgel találkozhatnak, a gombokhoz társított rugók például pont annyira feszesek, hogy high-tech hifi felszerelésre asszociáljanak a bentülők.
A középkonzol stílusos és praktikus, a váltókar mellett pedig két pohártartót helyeztek el a hondások. Kialakítottak egy nagy méretű tálcát is, amibe a jelenlegi legnagyobb Apple okostelefon is befér. A középkonzol halszálkás, fekete betétei karc- és ujjlenyomat-mentes felületek, így tovább marad ép és szép a bevonat. Az első ülések közé nagy űrtartalmú tárolórekeszt rejtő könyöktámasz került, melynek fedele – 60˚-ban – automatikusan felnyílik, így az utasoknak nem hátrafordulnia, hogy felemeljék.
A hátsó sor ugyancsak világos és szellős, hála a 6 ablaknak, melyek közül 2 a hátsó ajtó és a C-oszlop közé került. A B-oszlopot úgy alakították ki, hogy vékonyabbnak tűnjön, mint amilyen valójában, a belső ajtókárpit tetejét pedig úgy, hogy aktívan felfogja a külső fényt, növelve a hátsó utasok térérzetét.
A zajcsökkentés és a felesleges, zavaró apróságok kigyomlálása hasonlóképpen nagy hangsúlyt kapott, az innovatív légbeömlő-nyílásokat pedig úgy helyezték el, hogy folyamatos és hatékony legyen a levegőáramlás, de ne zavarja az utasokat. A műszerfal teljes szélességében végigfutó, méhsejtrácsos légbeömlő hasznos, egyszersmind a kimagasló minőségérzetet is fokozza, akárcsak a kényelmes és funkcionális ülésgarnitúra. A szövet- és a bőrkárpitok egyaránt feszesek, gyűrődésmentesek, ami kulcsfontosságú a letisztult, prémium összhatáshoz. Még arra is figyeltek a Honda szakemebrei, hogy az első ülések hátulját egy darabból készülő szövet borítsa a még letisztultabb az összhatás elérése érdekében. A vásárlók kétféle kárpit közül választhatnak: fekete visszafogott díszítésekkel vagy fekete fehér varrásokkal. Az Elegance modellek szövet-, a Sport változatok szövet-bőr, az Advance kivitelek bőrkárpitozást kapnak.
Az új Civic, a típus történetében először speciális, „teststabilizáló” első ülésekkel gördül le a futószalagról. Ezek merevebben tartják a bennük ülőket és nagyobb kényelmet nyújtanak, ugyanis feszes, műgyanta alapú szivacs borítja az ülőlapot, ami remekül tartja az egész alsótestet, beleértve a derekat és a gerincet is.
A vadonatúj Civic tervezésénél azt tűzték ki célul a japán szakemberek, hogy helykínálatát és használhatóságát illetően egyaránt könnyedén versenyre kelhessen a nagyobb szabadidő-autókkal. Az alacsony tetővonal ellenére pazar a helykínálat, még a fejtér sem lett kisebb az elődmodellhez mérten. Ehhez a csomagtér ajtó széleire elhelyezett zsanérokkal felszerelt, széles rakodónyílást szavatoló csomagtérajtó is hozzájárul, ami alatt a kategória egyik legnagyobb poggyásztartója bújik meg. Befogadóképessége több mint 400 liter, tehát különféle táskák és felszerelések sokaságát viheti magával a tulajdonos.
– A következő generációs Honda Civic gondos tervezés eredménye, azoknak készült, akik a kényelem és a mobilkommunikáció újabb szintjeit várják el – osztotta meg gondolatait Yasunori Ogawa, a Civic e:HEV belterének tervezője. – Hála az erős és közvetlen hibrid hajtásláncnak, menetdinamika terén is a legmagasabb színvonalat képviseli, tehát pont azt nyújtja, amit megjelenése alapján várnánk tőle. Persze ez nem jelenti azt, hogy a helykínálatot, a kényelmet vagy a praktikumot illetően kompromisszumot kellene kötnie a felhasználónak. Hála tervező- és fejlesztőcsapatunknak, a Civic óriási segítség a hétköznapokban, ami minden úton felvidítja utasait.
Folyt. köv.