Azt mondják, az emberközpontú kialakítás még intenzívebbé teszi a pihentető kényelmet
A vezetői környezetet és az utasfülkét a Mazda egyedi, emberközpontú filozófiájával összhangban alakítottuk ki, hogy a vezető olyan, magabiztos könnyedséggel kezelhesse az autót, ami lehetővé teszi számára, hogy a vezetésre összpontosíthasson, mégis kényelmessé, élvezetessé teszi az utazással töltött perceket.
A Mazda a kiváló ergonómiát a legmodernebb technológiákkal kombinálva alakította ki a vezetői üléshelyzetet, a kilátást, a HMI-utasításrendszert és az audio-rendszer hangminőségét. Ennek eredményeként az új Mazda3 minden utasának természetes, kényelmes és pihentető utazási élményt nyújt.
Vezetői üléshelyzet
A kormánykerék hosszirányban a korábbinál 20 mm-rel nagyobb tartományban (összesen 70 mm-en) állítható, így pontosabban szabályozható a vezetői helyzet. Emellett mostantól alapkivitelben állítható az első ülések ülőlapjának szöge. Így elkerülhető, hogy a kedvezőtlen ülőlap-szög miatt az utas combja a levegőben „lebegjen” vagy épp ellenkezőleg, túlságosan nagy nyomás nehezedjen a csípőre. A párnázat stabilan, függőlegesen megtámasztja a medencét, ezzel fenntartva az ideális üléshelyzetet.
Az automata és a kézi kapcsolású sebességváltó karja egyaránt előrébb és magasabbra költözött, így könnyebben elérhető és kezelhető. A HMI utasításrendszer kapcsolóját is előrébb költöztettük, a pohártartókat a váltókar elé hoztuk, a középső könyöklőt meghosszabbítottuk. A padlókonzol új elrendezése számottevően kényelmesebbé és könnyebbé teszi a kezelhetőséget.
HMI-utasításrendszer
Az aktív head-up kijelző, az elsődleges mérőórák és a központi kijelző új kialakítást kapott, így letisztultabban jelenítik meg az információkat, az alkalmazott betűtípusokat egységesítettük.
Az új Mazda3 8,8 colos, széles formátumú központi kijelzőt kapott. A HMI utasításrendszer kapcsolóján keresztül egyszerűbben működtethető rendszer új, ösztönösen használható segédfunkciója még könnyebbé teszi a kezelőegység használatát.
Kilátás és látómező
Az A-oszlop vastagságát és formáját úgy optimalizáltuk, hogy a lehető legkisebb szögben gátolja a kilátást; ezzel csökkent a holtterek aránya. Az oszlop alakját gondosan, részletekbe menően dolgoztuk ki, kiszámítva, milyen mértékű nyak- és szemmozgás nem jelent terhelést a vezető számára. Az új kialakításnak köszönhetően érdemben csökkent a holttér elöl, a vezető folyamatosan szemmel követhetik a gyalogosokat vagy potenciális akadályokat, anélkül, hogy változtatnia kellene természetes üléspozícióján.
Az
ablaktörlő sebességszabályozóját úgy alakítottuk ki, hogy a
lehető legjobb teljesítményt szavatolja.
Az ablaktörlők
állásszögét apró fokozatokban, állandóan szabályozza a
rendszer. Így azok egészen az A-oszlopig törölnek, így a vezető
előtti tetőoszlopnál nagyban növeli a látómezőt. Az
ablaktörlők a motorházfedél vonala alatt bújnak meg, így a
vezető akadálytalanul tekinthet előre. Ezen felül az ablakmosó
fúvókákat az ablaktörlő karokra rögzítettük, így a
kipermetezett folyadékot késlekedés nélkül törli le a lapát.
Ezek a megoldások együtt jobb kilátást biztosítanak a vezetőnek,
illetve rossz időben gyorsabban érhető el az akadálytalan
kilátás.
Kapcsolódás
A Mazda MZD Connect rendszere mostantól alkalmazásként tartalmazza a digitális felhasználói kézikönyvet. Ha a középkonzolon figyelmeztető üzenet jelenik meg, azt a sürgősség szintjére utaló jelzés, valamint a digitális felhasználó kézikönyvhöz vezető link kíséri. A vezető így könnyen és gyorsan fellapozhatja a kézikönyvet, kikeresheti a figyelmeztető üzenet jelentését, és elolvashatja, hogyan érdemes reagálni a helyzetre.
Audio-rendszer
A Mazda számos kutatást végzett azzal kapcsolatban, hogy hogyan terjednek a hanghullámok az autók utasterében. Ezen tanulmányok eredményeként a mélyhangszórókat a hangzást felerősítő sarkokban helyezték el, ami jobb hangminőséget eredményezett. Azt megelőzendő, hogy a hangvisszaverődések hátrányosan befolyásolják a közepes és magas frekvenciájú hangok hangszínét, a többi hangszórót az oldalablakok háromszögében, illetve az ajtókárpit felső szakaszán helyeztük el, így a hangok közvetlenül juthatnak el az utasok füléhez. Így természetesebb módon különíthető el a hangforrás, a hangzás teltebb és tisztább lesz.
Az alapkivitelű, 8 hangszórós audio-rendszer háromutas kialakítású: az első tűzfal két oldalán 3 literes mélyhangszórók, a háromszögben 2,5 centiméteres magashangszórók, míg az első és hátsó ajtók borításának felső részén egy-egy 8 centiméteres középhangszóró található. A 12 hangszórós Bose® audio-rendszer ezt egy 8 centiméteres központi hangszóróval, két hátsó háttérsugárzóval, valamint egy mélynyomóval egészíti ki. A rendszer egyedi hangolása még erőteljesebb mélyhangokat és még kiválóbb hangminőséget tesz lehetővé.