Az európai autótulajdonosok 70%-a megfontolná, hogy elektromos autóra váltson

  • A Nissan megkérdezett 7.000 európai autótulajdonost – egyenlően oszlott meg az elektromos autók és a belsőégésű motorral rendelkező autó tulajdonosok aránya
  • Az villanyautó tulajdonos elégedettség azt mutatja, hogy az elektromos autózás egy ígéretes alternatíva a belsőégésű motorral szemben
  • Az elektromos autó vezetők 97%-a1 vallja, hogy a váltás „várakozásnak megfelelő” vagy „könnyebb” módon történt és élvezik az elektromos autózás előnyeit
  • 89%1 hiszi, hogy a gázolaj/benzin kiiktatása volt a helyes döntés
  • Az új, „Az életem egy Nissan LEAF-fel” című videósorozat valódi tulajdonosok történetét és az elektromos autózás előnyeit mutatja be

A kérdésre, hogy a következő vásárlási helyzetben megfontolnák-e elektromos autó [a továbbiakban: EV] vételét, az európai autóvezetők 70%-a1 mondta, hogy megtenné. A váltás megfontolásával kapcsolatos indokok között a legnépszerűbb ok a zéró emissziós jármű környezetvédelmi hatásai (49%1).

A pán-európai felmérés a Nissan legszéleskörűbb EV tulajdonosok vezetési szokásokkal és töltési tapasztalatokkal kapcsolatos kutatása. A felmérés bemutatja az elektromos autózásra való átállás előnyeit és lerántja a leplet azokról a mítoszokról, melyek jelenleg akadályozzák a sofőröket a váltásban.

Annak érdekében, hogy átláthatóbbá váljék, hogy mi motiválja vagy éppen gátolja a vezetőket az elektro-mobilitásra való váltásban a Nissan 7 000 európai autóst kérdezett meg. Ebből 3 500-nak elektromos autója van, 3 500-nak pedig belsőégésű motorral szerelt járműve.

A nemrég kiadott elsődleges eredmények felfedték, hogy az EV sofőr elégedettség ígéretesen magas. 89%-uk1 nyilatkozta, hogy a váltás volt a helyes döntés. 74%-uk1 nyugodtabb és 77%1 találja egyenletesebbnek a vezetési élményt a belső égésű motoros autókkal szemben.

Mivel az elektromos autó tulajdonosok 97%-a “várakozásnak megfelelő” vagy “könnyebbnek” találta a váltást, ez ígéretes kilátásokat jelent azok számára, akik hajlandóak elindulni ezen az úton.

Továbbá, az autóvezetők többsége (70%1) vallja, hogy az elektromos autójuk hatótávja felülmúlta a vásárlás előtti elvárásaikat. Ez ellensúlyozza a belső égésű autóval rendelkező sofőröknek azon 58%-át, akik azért nem veszik fontolóra elektromos autó vásárlását, mert az túl rövid hatótávolságot nyújt, valamint demonstrálja, hogy a valóság az, hogy EV-t birtokolni határozottan jó dolog.

Az alacsony fenntartási költségektől a meglepő teljesítményig a Nissan LEAF-hez hasonló elektromos kocsik jobbá formálták a mindennapi vezetés élményét.” – mondja Arnaud Charpentier, a Nissan AMIEO regionális termékstratégia és árazási alelnöke.

Az elektromos és belső égésű autók közötti kontraszt erősödése ellenére a fenntarthatóság fontossága nyilvánvaló mindenki számára – a megkérdezett összes válaszadó közel 85%-a1 értéket tulajdonít a környezetbarát életvitelnek.

Vezetési élmény és fejlettebb technológiák

A felmérés élvezhetőnek és vonzónak mutatja be az elektromos vezetési élményt; az európai elektromos autó vezetők 89%-a1 meg van elégedve a tapasztalataival és 78%-a1 egyetért abban, hogy jobb, mint, amit vártak.

Továbbá az EV sofőrök több mint harmada (34%1) – az elektromos autók által kínált fejlettebb technológiának köszönhetően – döntött a váltás mellett. A másik oldalról, a hagyományos autósoknak, akik fontolgatják az elektromos autó vásárlást, közel egyharmada (31%1) visszaigazolta, hogy a fejlett technológia csábítja őket az EV váltásra.

Üzemanyag-megtakarítás

Az alacsony fenntartási költségek kilátása az EV-re váltáson gondolkozó, belső égésű motorral rendelkező sofőrök 31%-át1 csábítja. Bíztató, hogy a váltás után álló EV tulajdonosok 83%-a1 vallja, hogy alacsonyabbak a fenntartási költségek, mint ahogy várták.

Az életem egy Nissan LEAF-fel” sorozat

Mivel sok autós érdeklődik az iránt, hogy melyek a váltás első lépései, a Nissan szerette volna a LEAF tulajdonosokra irányítani a reflektorfényt, ezzel lehetőséget adva nekik, hogy elsőkézből osszák meg az előnyökkel kapcsolatos élményeiket az elektromos autózást illetően. Egy tapasztalatmegosztó sorozat elindításaként az „Az életem egy Nissan LEAF-fel” videósorozat személyes történetekre tereli a figyelmet, hangsúlyozva ezáltal az elektromobilitás előnyeit.

A francia Quentin Lemaire az ökotudatos gondolkozásmódja szerint cselekedett, amikor egy a „zöld közlekedéshez” jobban illeszkedő autót vásárolt, mégpedig egy olyan időszakban, amikor bővült a családja.

Az amerikai Shannon Monroe a LEAF történetének legelején, már 2010-ben Nissan EV tulajdonos lett, és most 125.000 elektromos mérfölddel később mesél a tapasztalatairól.

Sokoldalúságának és intuitív vezetési élményének bizonyítékaként a LEAF megbízható társsá vált az üzleti életben is. A francia Uber Green Driver, Fabien Verbrugghe számára a LEAF csendes de nagyon is érzékeny hajtáslánca egyenlő mértékben biztosít komfortot és biztonságot ügyfelei számára, mindeközben pedig alacsony fenntartási költségeivel kíméli a pénztárcát, úgyhogy üzleti szempontból is jó befektetésnek bizonyult.

Miután LEAF tesztvezetést nyert egy versenyen, a Skóciában élő Neil Swanson vásárolt egy LEAF-et és sosem nézett vissza; munkájában és szabadidejében egyaránt a 84.000 mérföldnyi tiszta levegőjű vezetés során végig a fejlett EV technológiára támaszkodott.

Az ‘Életem egy Nissan LEAF-fel’ sorozat minden videója valós tapasztalatokat mutat be, hogy az elektromobilitást mint egyfajta életstílust közelebb hozza az emberekhez.

1Kutatás: OnePoll az Egyesült Királyságban, Hollandiában Németországban, Spanyolországban, Olaszországban és a skandináv államokban (Norvégia, Svéd- és Finnország) végzett felmérést 7000 résztvevővel 2021. január 29. és 2021. február 23. között. A felmérést online vezényelték illetékes szakemberek irányításával, akik eldöntötték, hogy kik azok a válaszadó alanyok, akik részt vehetnek a kutatásban. A belső égésű motoros autókat és elektromos járműveket vezető válaszadók szűrőkérdésekkel és profiladatokkal lettek kiválasztva, hogy bizonyos legyen a korrekt demográfiai eloszlás. Valamint a kutatási biztosok specifikus kvótákat állítottak be a piaci reprezentáltság érdekében.