Az év legfontosabb autóipari technológiai újításai (10.) – Mercedes-AMG GLE 63 S 48 voltos mild hibrid rendszer

A technológiai fejlődés megállíthatatlan, egyre gyorsuló tempóban teszi mind kényelmesebbé, biztonságosabbá, takarékosabbá – egyszóval, mind tökéletesebbé – autóinkat. Évről évre innovációk százai jelennek meg a gyártásban; most lássuk mi az, ami az Autotrader szerint várhatóan meghatározza az autóipar következő évét.

A XXI. század második évtizedének végére teljesen átalakult az autóipar. Elég akár egy pár évnyit visszatekintenünk, hogy lássuk, ma olyan technológiák, koncepciók és fejlesztési irányok jelölik ki a fejlődés irányát, olyan szolgáltatások és képességek nyűgözik le a vásárlókat, amelyek létezését korábban elképzelni sem tudtuk.

Hogy ezek közül melyek bizonyulnak tartósan meghatározónak, és melyeket feledtet azonnal egy friss innováció érkezése, ma még csak sejthetjük. 

Mercedes-AMG GLE 63 S 48 voltos mild hibrid rendszer


Még egy szabadidőjármű, ráadásul benzinpusztító sportmotorral? Igen, de mégsem: a Mercedes luxusterepjárója 48 voltos mild hibrid rendszerrel csíp le fontos decilitereket a fogyasztásból, és csökkenti kézzel fogható mértékben a motor kedvezőtlen üzemi tartományában (például elinduláskor) jelentkező széndioxid-kibocsátást.


Persze egy 603 lóerős V8-as turbómotor soha nem lesz a környezetvédelem szimbóluma, de a Daimler fejlesztése jól mutatja, hogy a hibridizáció hozzátesz, nem pedig elvesz az autózás élményéből. Ugyanez igaz a modell aktív kanyarstabilizátorára, amely kanyarban feszesen, úthullámokon stabilan, rossz minőségű aszfalton kényelmesen tartja az autót.