Az Extreme E Chilében debütál

Az ABT CUPRA XE verseny az Atacama-sivatagban

Az Extreme E érkezik Dél-Amerikába: a jövő hétvégén (szeptember 24-én és 25-én) Chilében tartja idényének negyedik fordulóját a tisztán elektromos terepjárók sorozata. A helyszín aligha lehetne extrémebb: a Copper X Prix helyszíne egy bánya az ország nyugati részén, a legendás Atacama-sivatag közepén – a bolygó egyik legszárazabb helyén. Az ABT CUPRA XE Jutta Kleinschmidttel és Nasser Al-Attiyah-val csatlakozni kíván a többi csapathoz, hogy felhívja a figyelmet a régió kihívásaira, és egyben megküzdjön a jelenlegi szezon első trófeájáért.

Annak ellenére, hogy a német-katari duó az első három versenyszámban gyors volt, és egy-két felkiáltójelet tett az eredményekre: A trófeához hasonló megszámlálható sikerek még váratnak magukra. Újra és újra kisebb kudarcok akadályozták meg a dobogós helyezést. „Természetesen az eredményeket tekintve nem lehetünk elégedettek az eddigi szezonnal. Az ambíciónk, hogy minden versenyen a dobogóra szálljunk” – magyarázza Thomas Biermaier, az ABT vezérigazgatója. „Pozitívum, hogy a pilótáknak, a csapatnak és az autónak egyértelműen megvan, ami kell a versenyek megnyeréséhez. Tehát mindannyiunkon múlik, hogy kihasználjuk-e ezt a lehetőséget két hibátlan napon, és jó eredménnyel hozzuk létre.”

A Copper X Prix az Extreme E debütálása Dél-Amerikában. A helyszín egy bányatelep, alig 100 kilométerre Calama legközelebbi városától, amelyre a mintegy 3,4 kilométeres körpályát tervezték. Évente mindössze egy milliméter csapadék jellemző a barátságtalan Atacama-sivatagban. Ennek megfelelően a vízpazarlás és a vízszennyezés, valamint a biodiverzitás bányászat miatti csökkenése az a két téma, amelyre a versenyzők és a csapatok fel akarják hívni a figyelmet a sportágtól távol. A pályán Kleinschmidt és Al-Attiyah az első trófeájáért versenyez CUPRA Tavascan XE-vel a szezon öt fordulójából a negyedikben.

Az Extreme E-ben tíz csapat – köztük a korábbi Forma-1-es világbajnok Lewis Hamilton és Nico Rosberg – küzd a bajnoki címért. Egy nő és egy férfi váltja egymást a volánnál. A februári szaúd-arábiai szezonnyitó, a júliusi szardíniai két futam és a chilei premier után az utolsó futamot novemberben Uruguay partjainál rendezik.

Jutta Kleinschmidt: „Mindennek a lényeghez kell illeszkednie”

Jutta Kleinschmidt egyetlen dolgot kíván a chilei leszámolás előtt: nyugodt és zökkenőmentes hétvégét. „A megjelenés ezen a látványos dél-amerikai helyen természetesen izgalmas kaland lesz az egész Extreme E család számára. Nagyon várjuk” – mondja a német. Sport szempontjából azonban kevésbé kalandos, mint legutóbb. „A nagy célunk egy zökkenőmentes hétvége. Tudjuk, hogy megvan a sebességünk a dobogóra, és ezt meg is mutattuk. Most mindennek a helyén kell lennie.”

Nasser Al-Attiyah: „Végre haza akarok vinni egy trófeát”

Nasser Al-Attiyah számára a chilei verseny visszatérés a megszokott terepre. „Természetesen sok jó emlékem van az első 2011-es Dakar-győzelmemről, és nagyszerű, hogy az Extreme E végre megérkezik Dél-Amerikába, és bevezeti az elektromos motorsportot a világ ezen részére” – mondja a most négyszeres Dakar-győztes. Biztos benne: „Ez a forduló mindenki számára nagyon érdekes lesz. Közeledik a bajnokság döntője, és szeretnénk megmutatni, mire vagyunk képesek csapatunkkal. Erős teljesítményt mutattunk a közelmúltban, most pedig szeretnénk hazavinni egy trófeát.”

Az egyik figyelemfelkeltő a mezőnyben: a CUPRA Tavascan XE

A CUPRA Tavascan XE az első szezontól kezdve leváltja az e-CUPRA ABT XE1-et: látványos külsőjével és feltűnő LED-lámpáival az off-road rallyautó első ízben utal a CUPRA Tavascan sorozatgyártású jármű jövőbeli formanyelvére. A márka második tisztán elektromos modelljét Barcelonában fejlesztik, és a tervek szerint 2024-ben fogják piacra dobni. A CUPRA Tavascan XE fenntarthatóbb, mint elődje: a 3D-nyomtatott lenszálas alkatrészek még rugalmasabbá és környezetbarátabbá teszik a járművön végzett munkát. barátságos.

GridPlay: Hogyan támogathatják a rajongók az ABT CUPRA XE-t

A legjobb rajtpozíció a döntőben előzetes döntést hozhat – ez pedig a szurkolók kezében van. Szeptember 21-től (11 órától) szeptember 24-ig (18 óráig) naponta kétszer szavazhatnak a rajongók az Extreme E honlapján. A szavazatokat összeadják, és a legtöbb szurkolóval rendelkező csapat dönthet a rajtrácson elfoglalt helyéről. További stratégiai elem: még a döntőbe nem jutó csapatok is fontos szerepet játszanak azzal, hogy szavazataikat egy általuk választott csapatnak adják át.