Az i20 N rugózása és vezethetősége
A Hyundai N modellek a karosszéria megerősítésének köszönhetően időjárási és útviszonyoktól függetlenül finomabban vezethetők, jobban használhatók. A nem N modellekhez, illetve saját alaptípusaikhoz viszonyítva jellemzően továbbfejlesztett vázszerkezettel, futóművel, fékrendszerrel és kormányművel rendelkező N típusok dinamikusabb vezethetőséget és feszesebb rugózást kínálnak. A Hyundai mérnökei az i20 alapkivitelű vázszerkezetét, futóművét, fékrendszerét és kormányművét még dinamikusabb rugózásra és vezethetőségre hangolták. A vadonatúj i20 N így képes megbirkózni a versenypályák kihívásaival.
Megerősített vázszerkezet
A vázszerkezetet nem kevesebb mint 12 ponton erősítették meg, így az autó időjárási és útviszonyoktól függetlenül finomabban vezethető, jobban használható. A módosítások sorában átdolgozták a fenéklemez burkolatát, valamint kiegészítő merevítést építettek be.
Sportos felfüggesztés
A felfüggesztés megerősített, módosított geometriájú rugótornyokat és tengelycsonkokat kapott. A jobb fekvés érdekében megnövelték a kerékdőlést. A kerekeket öt csavar rögzíti. A sportos futóműbeállításhoz igazodva lecserélték a kanyarstabilizátort (fokozott torziós merevség), az ültetett futóművel összhangban feszesebb rugókat építettek be, a lengéscsillapítókat élvezetes vezethetőségre hangolták.
Menetstabilizáló elektronikai berendezés (ESC)
A menetstabilizáló elektronikai berendezés (ESC) kanyarodás során gondoskodik a jármű mindenkori stabilitásáról. A még sportosabb vezetési élmény érdekében a menetstabilizáló elektronika (ESC) három fokozatban (bekapcsolva, sportos, és teljesen kikapcsolva) állítható. Bekapcsolt ESC esetén a rendszer optimális mindennapi biztonságot kínál, ugyanakkor nem veszi el a vezetés élményét. A Sport beállítás a dinamikus vezetésre hangolva engedélyez némi csúszást, ha pedig teljesen kikapcsoljuk, tökéletes versenypálya-hangulatban lehet részünk.
N Power Sense Axle
Az N Power Sense első tengely, valamint a kettős bekötésű hátsó csatolt hosszlengőkar merevebb szerkezetet, és ezáltal kedvezőbb rugózást és vezethetőséget eredményez. A lengéscsillapítók folyamatos szabályozása révén javítja a stabilitást.
Nagy teljesítményű fékek
A vadonatúj i20 N nagyteljesítményű fékrendszere elöl az alapkivitelű i20 féktárcsáinál 40 mm-rel nagyobb: 320 mm átmérőjű tárcsákat alkalmaz az egyenletes pedálérzet és a fáradásra nem hajlamos fékteljesítmény érdekében.
Kormányoszlopra szerelt elektromos kormányszervo (C-MDPS)
A vadonatúj i20 N közvetlen, pontos kormányzása magabiztos, sportos vezethetőséget biztosít. A kormányáttételt csökkentették (15:1 helyett 12:1), valamint áthangolták a kormányoszlopra ható elektromos kormányszervót (C-MDPS). A C-MDPS nagy sebességnél fokozott stabilitást kínál, kis sebességnél pedig késlekedés nélküli kormányreakciókat eredményez.
Sportos abroncsok
A Hyundai N modellek egyedi kialakítású Pirelli P-Zero sportabroncsokat kapnak, amelyek országúton és versenypályán egyaránt jobb reakciókat, pontosabb irányíthatóságot, és ezek révén optimális tapadást biztosítanak. A “HN” betűjelzés pedig arra utal, hogy azokat kifejezetten az N modellcsalád futóműjellemzőihez optimalizálta a Pirelli.