Az innováció ikonjai
Super Sport, 300 SL és VISION EQXX az 1000 Migliától kezdve
- A Mercedes-Benz szintén először indult az „1000 Miglia Green”-ben
- A jövő ikonja és minden idők leghatékonyabb Mercedes-Benz járműve: VISION EQXX
- Innovációs platformok, szupersportautók, ikonok: Mercedes-Benz SS kompresszoros sportautó és 300 SL (W 198) szabványt állít fel az autógyártásban
Az idei 1000 Miglián a múlt ikonjai találkoznak a jövő ikonjaival: a Mercedes-Benz Classic két 300 SL (W 198) modellel és egy Mercedesszel vesz részt a világhírű szabályossági versenyen az országúti verseny nyomvonalán. -Benz SS („Super Sport”). A Mercedes-Benz a VISION EQXX technológiai platformot is bemutatja az 1000 Miglia Green-en, az alternatív hajtásrendszerrel rendelkező járművek szabályos versenyén. Idén az esemény 2023. június 13-17.
„Az úttörő szellem és az innováció benne van a Mercedes-Benz DNS-ében. A Mercedes-Benz most először nem csak klasszikus járművekkel vesz részt az idei 1000 Miglián: a kísérő 1000 Miglia Greenben is részt veszünk a VISION EQXX-szel. az EQS és az EQE SUV mellett. Ezzel a múlt autóipari ikonjai találkoznak a jövő elektromos ikonjaival. Mi pedig ismét hangsúlyozzuk egyértelmű elkötelezettségünket a fenntarthatóság és az elektromosság iránt.”
Ola Källenius, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának elnöke
A 300 SL „Gullwing” a márkát olyan sztárral jelképezi, mint senki más: az 1954-ben bemutatott innovatív szupersportkocsi az 1955-ös Mille Miglián kiemelkedő hármas győzelemmel nyerte meg kategóriáját. A márka történetéből és jelenlegi portfóliójából más autók is a világ talán legismertebb és legvonzóbb klasszikus járművei közé tartoznak.
„A kiemelkedő innováció és az úttörő szellem mindig is a Mercedes-Benz erősségei voltak. Az idei 1000 Miglia járműveink ezt példázzák: legyen az 1930-as kompresszoros sportautó, az 1950-es évek 300 SL Gullwingje vagy a mai VISION EQXX, mind koruk újítói. Az autó feltalálása óta márkánk ismételten úttörő innovációkkal egyengette ki az utat a mobilitás előtt. A hosszú távú klasszikus és a jövőbeli 1000 Miglia Green formátumban ezek az autók bemutatják Bresciától Rómáig és vissza, hogy a világ legrégebbi luxusautó-gyártójának egyedi öröksége hogyan alakítja jövőjét.”
Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Heritage vezetője
Történelmi varázslat és modern fenntarthatóság
Körülbelül 400 jármű indul az 1000 mérföldes útra Olaszország legszebb tájain keresztül, megállókkal Bresciában, Cervia-Milano Marittimában, Rómában, Parmában és Milánóban. Több százezer néző várja a mezőnyt az útvonalon, és ünnepli a versenyzőket és autóikat: így volt ez akkoriban, amikor 1927 és 1957 között a Mille Migliát tiszta országúti versenyként rendezték meg. Így van ez a mai napig. Mert 1977-ben az 1000 Miglia a klasszikus autók kiemelkedő szabályossági versenyeként született újjá. A számos gyorsasági szakasz teljes koncentrációt követel meg a csapatoktól. És az útvonal számos szakaszán egyes klasszikusok elérik teljesítményhatárukat.
2020 óta az 1000 Miglia Green kiegészíti a klasszikus eseményt. Itt az elektromos mobilitáson van a hangsúly. 2023-ban az 1000 mérföldes útvonalon egy kis induló mezőny, teljesen elektromos járművek hajtanak majd végre. A résztvevők terén az egyik legmodernebb képviselő a Mercedes-Benz VISION EQXX technológiai platform. Egyetlen akkumulátortöltéssel több mint 1202 kilométeres (746 mérföld) hatótávval és 10 kWh/100 km-nél kevesebb energiafogyasztással a VISION EQXX a jövő hatékonyságának vázlata. A legmodernebb elektromos hajtáslánc, a világelső légellenállási együttható (Cd = 0,17) és a bionika koncepcióján alapuló könnyű konstrukció mellett a VISION EQXX egy radikálisan új, szoftvervezérelt UI/UX megközelítés úttörője. A Mercedes-Benz nemcsak az egyedülálló VISION EQXX-et hozza el az 1000 Miglia Greenbe, hanem egy EQE SUV-t és egy EQS-t is.
A Mercedes-Benznél azonban a fenntarthatóság nem csak az úton kezdődik, hanem a termékfejlesztés korai szakaszában. A CO₂-kibocsátást és az erőforrás-felhasználást egyaránt holisztikus megközelítésben veszik figyelembe. A járművek fejlesztése során már áttekintik az összes felhasználandó anyag összetételét, és megvizsgálják a fenntarthatóbb alternatívák lehetőségeit. A járműveket úgy tervezték, hogy teljes életciklusuk során a lehető legerőforrás-hatékonyabbak legyenek. A Mercedes-Benz ezt a folyamatot „Környezetvédelmi tervezésnek” nevezi.
Az 1950-es évek szuper sportautója és innovációs platformja: A 300 SL
Az első Mercedes-Benz személyautó közvetlen benzinbefecskendezéssel, egyenletes könnyű szerkezettel, korának lélegzetelállító teljesítménnyel és műszaki alapjául az 1952-ből származó, azonos nevű, győztes versenysportkocsi: a Mercedes-Benz 300 SL sorozatgyártású sportautó (W 198) világpremierje 1954-ben volt a New York-i Nemzetközi Motorsport Kiállításon. Szenzációt keltett a szakértők és a közönség körében, és korszakának szupersportkocsijaként mércét állított fel. A Mercedes-Benz Classic 1955-ben és 1956-ban gyártott 300 SL Coupé modelljei versenyeznek az 1000 Migliával.
Az SL legenda a 300 SL versenysportautó (W 194) sikerei révén született meg. 1952-ben debütált a Mille Migliában. A mindössze 1310 kilogramm tömegű és 158 kW (215 LE) teljesítményű, versenyautóból készült, 1954-es sorozatgyártású sportautó a motorsportban is győzelemre volt predesztinálva. Ezt az 1955-ös Mille Miglián aratott osztálygyőzelem bizonyította a leglenyűgözőbben. A jellegzetes sirályszárnyas ajtókkal ellátott kupé a márka ikonjává és az egyik legkeresettebb klasszikusává vált. Az 1000 Miglia esetében a W 06 modellsorozat 1930-as Mercedes-Benz SS kompresszoros sportautójának használatát is tervezik. Ebből a járműből összesen csak 111 darab készült. A korábbi K és S modellekhez hasonlóan az SS is az autógyártás egy másik újítását használta: egy kompresszort a mechanikus töltőlevegő-sűrítéshez. A lökettérfogatot azonban a Type S 6,8 literéről 7,1 literre növelték a Type SS-ben. Az igény szerinti kompresszorral ez több mint 200 LE-t produkált. Ezt a modellt később SSK-vé és SSKL-vé fejlesztették, így a Mille Miglia 1931 győztes autójának előfutára volt.
Neves sofőrök és egyedülálló történelem
Az értékes klasszikusok pilótái között a Mercedes-Benz Örökség vezetője, Marcus Breitschwerdt mellett a márka két márkanagykövete is van a sztárral: az ötszörös DTM-bajnok Bernd Schneider a világ egyik leggyorsabb és legsikeresebb túraautója, GT sofőrök. Karl Wendlinger, a korábbi Mercedes Junior, 1990-ben és 1991-ben a Sauber Mercedes Team csapatával több sportautó-világbajnokságot nyert. 1995-ig 41 Forma-1-es versenyen indult. Ezen kívül Ellen Lohr, a Mercedes-Benz egykori pilótája a DTM a márka EQ flottájának egyik járművét fogja pilotálni; rendszeres résztvevője az olaszországi körútnak is. A hivatalos verseny előtti estén minden Mercedes-Benz járművel induló csapat találkozik egy exkluzív márkaesten. A márka közel kéttucatnyi magánhasználatú autója között megtalálható a 300 SL (W 198), 190 SL (W 121) és 220 (W 180) modell. Csak azok a klasszikus autók vehetnek részt az 1000 Miglián, amelyek modelljei az első Mille Miglia korszak 1927-től 1957-ig tartó éveiben szerepeltek a rajtszámban.
Ennek az ezer mérföldes versenynek a története szorosan kapcsolódik a Mercedes-Benzhez. Rudolf Caracciola és Wilhelm Sebastian győzelme legendás. Ők lettek az első nem olasz csapatok, akik 1931-ben megnyerték a Mille Migliát – a Mercedes-Benz SSKL-lel (W 06 RS). 1955-ben Stirling Moss és Denis Jenkinson összesített győzelmet aratott egy Mercedes-Benz 300 SLR (W 196 S) géppel. Teljesítményük ma is sok motorsport-rajongót inspirál: a brit duó tíz óra hét perc alatt tette meg a távot, 160 km/h alatti átlagsebességgel, többek között számos hegyi hágón átívelő közúti pályán. Ez a rekord sosem dőlt meg. Tekintettel arra, hogy az utolsó verseny 1957-ben volt, a rekord az örökkévalóságig fog állni. Az 1955-ös versenyen a Mercedes-Benz 300 SL sorozatgyártású sportautók a Gran Turismo osztályban is nyertek 1,3 liter feletti lökettérfogattal, a 180 D (W 120) pedig a dízel személyautók besorolását.