Az Iveco az IRU 2018-as világkongresszusán
Az IVECO is részt vett a közúti szállítás, mobilitás és logisztika világszintű eseményén, amelynek keretében az üzleti élet és a politika képviselői, illetve vezető szakértők találkoztak a szállítási iparág előtt álló kihívások, illetve lehetőségek megvitatására.
Pierre Lahutte, az IVECO márka elnöke vázolta fel a márka perspektíváit a forradalmi átalakulás alatt álló közúti fuvarozás jövője tekintetében, valamint az alternatív hajtástechnikák ezen kihívások kezelésében betöltött kulcsszerepét.
Maszkat, 2018. november 19.
Az IVECO is részt vett a Közúti Szállítók Nemzetközi Egyesülete (Road Transport Union; IRU) 2018-as világkongresszusán, amelyet november 7-8-án az ománi Maszkatban rendeztek meg. A közúti szállítás globális egyesülete, az IRU szervezésében létrejött rendezvény a világ minden részéről érkezett döntéshozók számára kínált széles platformot ötleteik és a különböző megoldások megvitatására és az iparág jövőjének alakítására. A résztvevők között a vezető gyártók és a különböző szállítmányozási szervezetek éppúgy megtalálhatók voltak, mint a szakterület szerte a világon működő nemzetközi szervezetei és minisztériumai.
Pierre Lahutte, az IVECO márka elnöke a 21. századi közúti szállításról, mobilitásról és kereskedelemről tartott első plenáris ülésen mondott beszédet, amelynek célja a következő kérdés megválaszolása: „Mit jelent a folyamatosan kialakuló ’új világrend’ a közúti fuvarozás számára?”
Az ülésen az üzleti élet és a politika vezető személyiségei szólaltak fel, köztük José Manuel Durão Barroso, a Goldman Sachs International elnöke és az Európai Bizottság korábbi elnöke, Christian Labrot, az IRU elnöke, Dr. Ahmed Muhammed Al Futaisi, Omán közlekedési és kommunikációs minisztere, valamint Steffen Bilger, Németország Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztériumának államtitkára.
Pierre Lahutte – az IVECO a jövő szállításáról megfogalmazott vízióját felvázolva – hangsúlyozta, hogy a márka a hosszú távú fenntarthatóságra összpontosít az iparág környezetkárosító hatásainak mérséklése érdekében. Külön kiemelte a dízelmotorok alternatívájának fontosságát, tekintettel a fosszilis eredetű üzemanyagokra nehezedő, egyre növekvő nyomásra, valamint a különböző tilalmakat bevezető városok mind nagyobb számára, egyben hangsúlyozta a kérdés gondos tanulmányozásának fontosságát a szállítási szektor számára legelőnyösebb válaszok megfogalmazása szolgálatában: „Nem egyetlen megoldásról van szó mindenki számára, sokkal inkább technikák olyan együttesében kell gondolkodnunk, amely megfelel az alkalmazások sokféleségének.”
A kongresszus a régió és azon túli térségek, köztük európai országok közlekedési minisztereivel és magasszintű intézményi képviselőivel folytatott párbeszédre, valamint az IVECO a hosszú távon fenntartható szállításról megfogalmazott víziójának ismertetésére is lehetőséget kínált. Utóbbi koncepció kulcsfontosságú energiaforrása a földgáz, különösen az áruszállítás és a távolsági fuvarozás területein, tekintettel az elektromos hajtásrendszerek leginkább kissebességű, alacsony energiasűrűségű és araszoló (Stop-and-Go) közlekedés jellemezte alkalmazásokban, illetve a városközpontok személyszállításában optimális használhatóságára. A földgáz további előnye, hogy zavartalan átmenetet tesz lehetővé a biometán használata felé, amellyel megújuló energiaforrásként akár nulla károsanyag-kibocsátás, a körkörös gazdaság megközelítésében pedig a szénmegkötés révén még negatív szén-dioxid-kibocsátás lábnyom is elérhető.
A földgáz, mint a hosszú távon fenntartható fuvarozás kiforrott megoldása az EU intézményei és kormányzatai körében is elfogadott, akik számos módon támogatják a koncepció további fejlesztését. Ezek között szerepel az energiatakarékos és alacsony szén-dioxid-kibocsátású gázüzemű tehergépkocsik beszerzésének pénzügyi támogatása, a cseppfolyósított földgázzal (Liquefied Natural Gas; LNG) üzemelő tehergépkocsik mentesítése a németországi útdíjak alól, az LNG fogyasztási adójának megszüntetése és a dízel üzemanyag megadóztatása az LNG-infrastruktúra bővítésének finanszírozására Lengyelországban, valamint a Franciaországban és Olaszországban a szarvasmarhatrágyából és mezőgazdasági hulladékból előállított biometán, mint tehergépkocsi-üzemanyag népszerűsítésére kibocsátott rendeletek.
Az IVECO a hosszú távon fenntartható szállításról megfogalmazott víziójának szellemében már ma alternatív hajtásrendszerű járművek teljes palettájával jár az élen, a városközpontok tömegközlekedésének, valamint a városi személy- és áruszállítás könnyű haszonjárműveinek elektromos megoldásaitól a helyközi közlekedés sűrített földgázzal (CNG) hajtott autóbuszain és tehergépkocsijain át, egészen a távolsági fuvarozás cseppfolyósított földgáz (LNG) üzemű járműveiig. Mindezeken túl az IVECO egyenesen történelmet írt az idei Haszonjármű-IAA alkalmával, mégpedig a rendezvény történetének első száz százalékban dízelmentes kiállítási standjával, ahol alternatív hajtásrendszerű járművei teljes palettáját bemutatta.