Az Iveco széles építőipari palettáját mutatta be a Bauma 2019 kiállításon
Az Iveco a CASE Construction Equipment vállalattal közösen jelent meg a 2019-es Bauma kiállításon, az FN817 jelű standon a bányászat, az újrahasznosítás, a városi építőipar és az útépítés szakterületein mutatta be kínálatát.
Az Iveco bemutatta a Daily 4×4 legújabb generációját – benne a piac első hét tonna megengedett össztömegű és akár 4300 kilogramm hasznos teherbírású összkerékhajtású modelljével –, valamint off- és all-road könnyűkategóriájú haszongépjárművei teljes palettáját felsorakoztató, bővített kínálatát.
Az Iveco az építőipari szektorra összpontosító kínálattal, a CASE Construction Equipment vállalattal közös standon vett részt a Münchenben 2019. április 8. és 14. között megrendezett Bauma 2019 kiállításon. A kiállított járművek a márka mindenfajta alkalmazásra – bányászat, újrahasznosítás, városi építőipar és útépítés – kiterjedő, széles választékát képviselték, a nehézkategóriájú terepes Iveco Astra HHD9 modelltől egészen a kifejezetten az építőipari logisztika céljaira kifejlesztett STRALIS X-Way sorozatig, valamint a Daily 4×4 új generációjáig. A kiállítási stand különböző alkalmazások szerinti elrendezése – külön-külön területet biztosítva a bányászat, az újrahasznosítás, a városi építőipar és az útépítés szektorai számára – jól érzékelteti, hogyan egészítik ki az Iveco járművei e szakmában a CASE technikáit, teljeskörű megoldást nyújtva az ügyfelek specifikus igényeire.
Az újrahasznosítás területén a daruval felszerelt, földgázüzemű Stralis NP 6×2 billencs kínál tökéletes megoldást, különösen tiszta és csendes üzemét dízel megfelelője hasznos teherbírásával és teljesítőképességével kombinálva. Az alacsony, 71 dB (Piek Quiet Truck teszt) zajszint meghatározó előny az újrahasznosításban végezett munka során. Mindezen erényei kiváló manőverező képességével, kompakt külső méreteivel, jelentős vontatási képességével (44 tonna szerelvény-össztömeg) és nagy hasznos teherbírásával kiegészülve az újrahasznosítási tevékenységek ideális haszonjárművévé avatják. Az útépítés területén kiállított Stralis X-WAY három oldalra billenő felépítményű tehergépkocsi az Iveco kifejezetten az építőipari logisztika céljaira kifejlesztett sorozatának képviselője, a terepes képességeket is igénylő közúti alkalmazások tökéletes járműveként. E modell azIveco kiemelkedő üzemanyag-takarékosságát és biztonsági technikáit a márka legstrapabíróbb járműveinek közismerten robusztus terepes kialakításával ötvözi a kategória legjobb hasznos terhelhetősége és kiváló teljes birtoklási költségszintje (Total Cost of
Ownership) jellemezte, magas termelékenység szolgálatában.
A szektor legnagyobb hasznos teherbírása mellett az építkezések útviszonyai közepette is megbízhatónak bizonyul, majd a műutakon egyaránt kiváló üzemanyag-takarékosság, biztonság és kényelem mellett teljesít. Kapcsolható hidraulikus elsőkerékhajtással is rendelhető, ami különösen előnyös egy utcán és terepen egyaránt használt teherautó számára: a kevesebb mozgó alkatrész hatásai mérsékelt kopásban és üzemanyag-fogyasztásban, kisebb saját tömegben és csendesebb közúti üzemben mutatkoznak meg.
A városi építőipar területén szerepelt az új Iveco Daily 4×4 csúcsmodellje, amely a piac első hét tonna megengedett össztömegű és akár 4300 kilogramm hasznos teherbírású összkerékhajtású járműveként akár ötméteres felépítménnyel is felszerelhető. E modell az IVECO legújabb generációs „bárhová eljut” járműcsaládjának tagja, amely e sorozat korlátlan sokoldalúság, extrém robusztus kivitel és színvonalas vezetési kényelem jellemezte örökségének alapjain új összkerékhajtású kivitelekkel, manuális vagy a kategóriában egyedülálló nyolcfokozatú Hi-Matic sebességváltóval és új zárt áruszállító változatokkal bővíti a kínálatot. A széles palettán 3,5, 5,5 és 7,0 tonna össztömegvariációkban fülke-alváz, fosztott alváz és hosszított fülkés alváz, illetve 5,5 és 7,0 tonna megengedett össztömeggel zárt áruszállító is
szerepel, szimplaabroncsozású terepes és duplaabroncsozású all-road kivitelekben.
A zárt áruszállítók rakterének a szimplaabroncsozású terepes változatokon 9 és 18 köbméter, a duplaabroncsozású all-road kiviteleken pedig 16 és 18 köbméter közötti térfogata jól mutatja a modellsorozat extrém sokoldalúságát. A 3,0 literes, 180 LE teljesítményű és 430 newtonméter maximális forgatónyomatékú F1C Euro 6 motorral hajtva a Daily 4×4 mindenfajta terepen minden feladatot könnyedén teljesít. A gépkocsivezetők az olyan technikák előnyeit élvezhetik, mint a blokkolásgátlóval (ABS) és elektronikus menetstabilizáló rendszerrel (Electronic Stability Programme; ESP) kiegészített, kifejezetten összkerékhajtású járművekhez kifejlesztett tárcsafékrendszer, amelyet csúcsszínvonalú fékteljesítmény és tartósság jellemez.
A bányászat területén jelent meg a 65 tonna megengedett össztömegű, új Iveco Astra HHD98x6 Euro 6, 24 köbméteres megerősített billenőfelépítménnyel, teljesen automatikus sebességváltóval és a gépekről szóló EK-irányelvnek (Machinery Directive) megfelelő CEtanúsítványt lehetővé tévő CE-kivitelben. E modell az olaj- és gázipar, a bányászat, a nehézkategóriájú építőipar és vontatás nehéz terepes alkalmazásaira tervezett ASTRA sorozat tagja. E jármű az extrém körülmények közötti mindennapos használat – ahol a termelékenység és a megbízhatóság áll az első helyen – egyik leginkább költséghatékony megoldása. A szakma jellegzetes, nagy igénybevételre készült (heavy-duty) szóló és csuklós járműveinek robusztus konstrukcióját, hasznos teherbírását és megbízhatóságát jóval alacsonyabb teljes birtoklási költségszinttel (Total Cost of Ownership) kombinálja.
A CE-minősítés lehetőségével e jármű a bányák és építkezések legszigorúbb biztonsági előírásainak is megfelel. Ugyancsak szerepelt a standon a zárt Daily Hi-Matic, ezúttal a CASE szervizautójának külső dekorációjával és a SORTIMO mobilműhely-berendezésével. E jármű az Iveco a
kategóriában egyedülálló nyolcfokozatú automata sebességváltójával készült, hajtásáról pedig a 180 lóerős, 430 newtonméter maximális forgatónyomatékú, háromliteres F1C motor gondoskodott. Hátsó légrugós felfüggesztése hatékonyan mérsékli a rezgéseket, megfelelő körülményeket biztosítva a mobil műhely szerszámai és felszerelései számára.