Az Iveco további lépést tesz az összekapcsolt és autonóm vezetés felé az ENSEMBLE projekt sikeres lezárásával
Az ENSEMBLE konzorcium tagjaként az IVECO részt vett az összes vezető európai teherautó-gyártó által elfogadott többmárkás platooning technológia fejlesztésében és valós forgalmi körülmények között történő bevezetésében.
Az EU által társfinanszírozott 46 hónapos projekt bebizonyította, hogy a szakaszos közlekedés kulcsszerepet játszhat a fenntartható közlekedés megvalósításában, és megnyithatja az utat a több márkát használó szakaszos közlekedés és az autonóm vezetés előtt – javítva az üzemanyag-fogyasztást, a CO2-kibocsátást, a közúti biztonságot és a közlekedést. hatékonyság.
Az Európai Unió által társfinanszírozott, a TNO független holland kutatószervezet által vezetett ENSEMBLE projekt 2018 júniusában indult azzal a céllal, hogy egy biztonságos többmárkás platooning technológiát fejlesszenek ki, teszteljenek és validáljanak, valós forgalmi körülmények között is bemutassák megvalósíthatóságát. , és integrálja a C-ITS kommunikációs szolgáltatásokat. E cél elérése érdekében a konzorcium egyesítette a hat nagy európai teherautó-gyártót, az Európai Intelligens Közlekedési Rendszer (ITS) szervezetét, az ERTICO-t, az Európai Autóipari Beszállítók Szövetségét (CLEPA), valamint olyan tudáspartnereket, mint a Gustav Eiffel Egyetem és a Vrije Universiteit Brussel.
A projekt mostanra a végéhez ért, az eredményeket az ENSEMBLE konzorcium mutatta be záró nyilvános rendezvényén, amelyet március 17-én tartottak Brüsszelben. A projekt kidolgozott egy többmárkás technológiát, amelyről a résztvevő teherautó-gyártók megállapodtak, és amely egy biztonságos jármű-jármű (V2V) kommunikációs protokoll specifikációját is magában foglalta, amely biztosítja a szakaszon lévő egyes teherautók helyes viselkedését és reakcióit minden közlekedési helyzetben. . Ezt a technológiát 2021. szeptember 23-án sikeresen bevezették valós forgalmi körülmények között Spanyolországban, a barcelonai régióban, amikor a résztvevő gyártók által felkészített hét kamion egy teljesen összehangolt szakaszban hajtott együtt.
Az ENSEMBLE projekt két tehergépjármű-megosztási funkciót is meghatározott: a Platooning as Support Function (PSF), amely tesztelt technológián alapul, és képes kezelni a jelenlegi forgalomban előforduló összes használati esetet, valamint a Platooning as Autonomous Function (PAF), amely a közbenső lépés a felé. egy teljesen autonóm teherautó, amelyet egyelőre csak elméletileg határoztak meg.
Az esemény alkalmából Valerio Liga, az IVECO Advanced Engineering CCAM projektmenedzsere kijelentette: „Az ENSEMBLE projekt fontos lépést jelent az összekapcsolt és autonóm vezetés felé vezető úton. A főbb európai járműgyártók, beszállítók, kutatóközpontok és egyetemek közötti nagyszerű együttműködés lehetővé teszi számunkra, hogy bebizonyítsuk, hogy a több márkát tartalmazó platooning funkció valós körülmények között is működik.
„A platooningban rejlő lehetőségeket azonban csak akkor lehet kihasználni, ha a követő teherautókban már nincs szükség emberi sofőrre (vagy meghosszabbítható a szolgálati idő), és a technológiát továbbfejlesztik, hogy rövidebb távolságokat tegyenek lehetővé teherautók. Ez jobb aerodinamikát, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és jobb szállítási kapacitást eredményez (nagyobb járműsűrűség a kamionsávban). Ez az, amit a Platooning as Autonomous Function (PAF) célja elérni. Végül, még ha a szakaszos funkcionalitásnak önmagában nem is lesz jövője, a projekt során végzett tanulmányok és a kifejlesztett technológiák hasznosak lesznek az összekapcsolt és autonóm vezetés európai fejlődésének elősegítésében a következő években.”