Az MTI szerint Bútor Róbert lett a második a Mecsek ralin
Mindezt úgy, hogy Robi az utolsó gyorsasági végén egyértelműen jelezte, hogy nem fejezik be a versenyt, azaz, nem mennek el az utolsó kötelező állomásra a pécsi céldobogóra…
Az MTI szerint az alábbiak szerint alakult a Mecsek rali:
„A világbajnokság WRC2-es kategóriájában címvédő Mads Östberg, Torstein Eriksen páros nyerte szombaton a Pécsen és környékén rendezett Mecsek-ralit, a magyar rali országos bajnokság idei negyedik futamát.
A norvég duó ebben a szezonban a harmadik magyar bajnoki futamán vett részt, és most először diadalmaskodott.
Östbergék mögött a hazai mezőny egyetlen világbajnoki versenyautóját, a Citroen C3 WRC-t vezető Bútor Róbert végzett másodikként, oldalán Tagai Róbert navigátorral.
Az abszolútban bajnoki címvédő Hadik András, Kertész Krisztián duó harmadik lett a Mecsek-ralin, amely pénteken kezdődött, és az indulóknak tíz gyorsasági szakaszon több mint 135 kilométeres versenytávot kellett teljesíteniük.
A magyar bajnokság július közepén a Székesfehérvár-Veszprém-ralival folytatódik.
Végeredmény, Mecsek-rali (10 gyorsasági szakasz, 137,1 km, a dobogósok):
1. Mads Östberg, Torstein Eriksen (norvég, Citroen C3 Rally2) 1:12.07.1 óra
2. Bútor Róbert, Tagai Róbert (Citroen C3 WRC) 25.9 másodperc hátrány
3. Hadik András, Kertész Krisztián (Ford Fiesta R5) 33.6 mp h.”
Eközben, a hivatalos végeredmény:
Poz. | Versenyzők/Autó | Gépo. | Össz.idő | Kül. |
---|---|---|---|---|
1. | Østberg, Mads – Eriksen, Torstein #1 Citroën C3 Rally2 | RC2 | 01:12:07.1 | |
2. | Hadik András – Kertész Krisztián #3 Ford Fiesta R5 MK II | RC2 | 01:12:40.7 | +33.6 +33.6 |
3. | Grzyb, Grzegorz – Kozdron, Kamil #5 Škoda Fabia Rally2 EVO | RC2 | 01:12:45.3 | +38.2 +04.6 |
4. | Velenczei Ádám – Bacigal Igor #8 Škoda Fabia R5 Evo | RC2 | 01:13:45.4 10.0 | +01:38.3 +01:00.1 |
5. | Klausz Kristóf – Csányi Botond #7 Škoda Fabia Rally2 EVO | RC2 | 01:14:42.8 10.0 | +02:35.7 +57.4 |
6. | Osváth Péter – Papp Tamás #11 Škoda Fabia R5 | RC2 | 01:14:51.3 | +02:44.2 +08.5 |
7. | Bodolai László – Deák Attila #9 Ford Fiesta R5 MK II | RC2 | 01:15:54.5 | +03:47.4 +01:03.2 |
8. | Tóth Tibor – Szabó József #14 Škoda Fabia R5 | RC2 | 01:16:37.6 | +04:30.5 +43.1 |
9. | Gyarmati Ariel – Kocsis György #62 Mitsubishi Lancer Evo9 | P14 | 01:18:08.4 | +06:01.3 +01:30.8 |
10. | Rongits Attila – Hannus Laszló #37 Mitsubishi Lancer Evo9 RS | P14 | 01:18:27.0 | +06:19.9 +18.6 |
11. | Matics Mihály – Matics Barbara #63 Mitsubishi Lancer Evo9 | P14 | 01:18:30.7 | +06:23.6 +03.7 |
12. | ifj.Ranga László – Budai Annamária #25 Peugeot 208 Rally4 | RC4 | 01:19:00.4 | +06:53.3 +29.7 |
13. | Szauer Gergő – Rácz László #19 Peugeot 208 Rally4 | RC4 | 01:19:41.7 | +07:34.6 +41.3 |
14. | Nagy Mátyás – Nagy Tamás #32 Mitsubishi Lancer Evo10 | RC2 | 01:19:43.7 | +07:36.6 +02.0 |
15. | Német Gábor – Szőke Tamás #17 Peugeot 208 Rally4 | RC4 | 01:19:54.1 | +07:47.0 +10.4 |
16. | Kovács Antal – Istovics Gergő #13 Ford Fiesta R5 | RC2 | 01:20:22.6 | +08:15.5 +28.5 |
17. | Trencsényi Vince – Szegedi Máté #18 Peugeot 208 Rally4 | RC4 | 01:22:55.4 10.0 | +10:48.3 +02:32.8 |
18. | Herczig Patrik – Bán Viktor #26 Ford Fiesta Rally4 | RC4 | 01:23:44.2 | +11:37.1 +48.8 |
19. | Lencse Zoltán – dr.Kovács Annamária #27 Ford Fiesta Rally4 | RC4 | 01:23:48.0 | +11:40.9 +03.8 |
20. | Spindler Jenő – Csizmadia Csaba #30 Peugeot 208 R2 | RC4 | 01:23:58.3 | +11:51.2 +10.3 |
21. | Viszló Csaba – Czakó Janek #21 Peugeot 208 Rally4 | RC4 | 01:23:58.4 | +11:51.3 +00.1 |
22. | Kössler, Manüel – Kalinke, Melanie #65 Subaru Impreza | P14 | 01:24:27.9 | +12:20.8 +29.5 |
23. | Bodogán Ferenc – Velezdi Eszter #48 Lada VFTS | P13 | 01:24:51.2 | +12:44.1 +23.3 |
24. | ifj.Kerék György – Faragó Richárd #54 Lada 2107 | P12 | 01:25:00.5 | +12:53.4 +09.3 |
25. | Kronome Ákos – Pásztor Tamás #53 Škoda Fabia [P11] | P12 | 01:25:05.2 | +12:58.1 +04.7 |
26. | Hangodi Bendegúz – Bunkoczi László #15 Peugeot 208 Rally4 | RC4 | 01:25:12.5 | +13:05.4 +07.3 |
27. | Kiss Zsolt – Bartók Erik #43 BMW E30 | P14 | 01:26:03.6 | +13:56.5 +51.1 |
28. | Jagadics Gábor – Szabó Krisztián #33 Mitsubishi Lancer Evo9 | RC2 | 01:27:22.9 | +15:15.8 +01:19.3 |
29. | Bartha Aurél – Szarka Dávid #52 Honda Civic | P12 | 01:27:37.9 10.0 | +15:30.8 +15.0 |
30. | Tőke Dániel – Varga Balázs #59 Lada VFTS | P12 | 01:27:44.1 10.0 | +15:37.0 +06.2 |
31. | Berta László – Császár László #58 Citroën C2R2 | P12 | 01:28:22.1 | +16:15.0 +38.0 |
32. | Csoma András – Radó István #22 Peugeot 208 Rally4 | RC4 | 01:29:35.3 | +17:28.2 +01:13.2 |
33. | Veréb Zoltán – Májer Dávid #50 Lada VFTS | P12 | 01:30:02.7 40.0 | +17:55.6 +27.4 |
34. | Rónavölgyi Endre – Eperjesi Péter #70 Honda Civic Type-R | P13 | 01:30:27.5 | +18:20.4 +24.8 |
35. | Schuck János – Gonda Dániel #69 Nissan Z350 | P14 | 01:30:33.7 | +18:26.6 +06.2 |
36. | Scheidhammer, Alois – Regner, August #68 Nissan Z350 | P14 | 01:30:46.9 10.0 | +18:39.8 +13.2 |
37. | ifj.Kanyik Antal – Nyirfás Yulianna #66 Peugeot 208 R2 | RC4 | 01:31:05.6 | +18:58.5 +18.7 |
38. | Kiscsatári Imre – Diós Dani #56 Lada VFTS | P13 | 01:32:29.9 | +20:22.8 +01:24.3 |
39. | Janecskó László – Bárdi Bernadett #60 BMW E36 | P14 | 01:34:10.6 | +22:03.5 +01:40.7 |
40. | Németh”8V” Péter – Sztanics Márió #47 Honda Civic Type-R FN2 | P13 | 01:39:56.3 | +27:49.2 +05:45.7 |
41. | Kaufmann Mátyás – Réb Krisztián #41 Toyota Celica | P14 | 01:45:29.3 | +33:22.2 +05:33.0 |