Az olaj- és adalékgyártó 20 százalékkal, 733 millió euróra növelte bevételét
A LIQUI MOLY hatalmasat lép előre és rendkívüli növekedést mutat fel
Már megint: A LIQUI MOLY újra csúcsot dönt. A német olaj- és adalékgyártó 733 millió euróra növelte bevételét, ami 20%-os növekedést jelent 2020-hoz képest. „Ez jóval több, mint amire a nehéz év miatt számítottunk“, mondja Ernst Prost ügyvezető. „Ez megmutatja, mi minden lehetséges, a nehéz körülmények ellenére is.”
Pandémia, nyersanyaghiány és leterhelt ellátási láncok – 2021-ben egy sor akadályt gördített elénk. „Nem csak számunkra, hanem az egész iparág számára“, teszi hozzá Ernst Prost. „Ilyen körülmények között megmutatkozik, hogy ki a nem csak szép időjáráshoz szokott kapitány, hanem biztonságosan tudja navigálni a hajót egy viharban is.”
A LIQUI MOLY esetében ez jól sikerült: Februártól novemberig minden hónapban új árbevételi rekordot állítottak fel. „Ilyen sorozatunk utoljára tíz éve volt – akkoriban pedig nem voltak globális gazdasági problémák“, mondja Ernst Prost. A sikert a vállalat megbízhatóságával is magyarázza. „Néhány versenytársunk kapituált a problémák előtt, és nem tudott árut szállítani a vevőinek. Ezek a vásárlók lelkesen jöttek hozzánk, mert mi nem adtuk fel, és minden nehézség ellenére tudtunk szállítani.“
Ez még nem elég – a LIQUI MOLY bővítette üzletágait. Németországban és Ausztriában például az átstrukturált benzinkút-üzlet növekedett különösen erőteljesen. A két országban realizált árbevétel összesen 12 százalékkal bővült. A cég 2022 januárjában Ausztriában leányvállalatot alapított, hogy tovább erősítse a pozícióját a piacon. Az export terén a 28 százalékos növekedés a hagyományokhoz híven még nagyobb volt. Azok az országok, amelyekben a LIQUI MOLY saját leányvállalatokkal dolgozik, különösen nagy mértékben járultak hozzá a növekedéshez. Ernst Prost: „Hihetetlenül sok minden lehetséges egy saját csapattal és világos stratégiával.” A legfontosabb exportpiacon, az USA-ban az árbevétel 50 százalékkal nőtt, Olaszországban pedig megduplázódott.
„Mindenhol sok lehetőség vár ránk. Ezért annyira fontos számunkra a nemzetközivé válás és a diverzifikáció. Ha itthon néha kevesebb olajat értékesítünk, akkor máshol többet és itthon pedig annyit, amennyire szükség van“, így Ernst Prost. „Tíz évvel ezelőtt az árbevételünk 343 millió euró volt. Ha akkoriban egy milliárd eurós árbevételi célról beszéltünk, akkor megmosolyogtak“, emlékszik vissza Ernst Prost. „Most a milliárd elérhető közelségbe kerül.”
Az árbevétel mellett a munkatársak száma is növekedett – 1008-ra, ez 19-cel több, mint tavaly. „A krízishelyzetben termelő vállalatként új munkahelyeket teremteni szerintem jobb, mint bármely árbevételnövekedés“, hangsúlyozza Ernst Prost.