A Lorige és a Peugeot Sport közös projektje
Miközben a G-Shock a Rubik’s Cube-bal alkotott, a Peugeot és a Lorige is kreált egy karórát
Most, amikor visszatérni látszik a hosszútávú autóversenyzés fénykora, a Lorige és a PEUGEOT Sport úgy döntöttek, hogy közös erővel létrehoznak egy különleges időmérő-sorozatot.
Korábban: Limitált szériás karórával tiszteleg a Casio a Rubik kocka előtt >>>
Amióta az Automobile Club de l’Ouest 2020-ban bejelentette a hosszútávú versenyek új csúcskategóriáját, a Hypercar géposztályt, több gyártó, köztük a PEUGEOT is, a visszatérés mellett döntött. A 24 órás Le Mans-i versenyen háromszoros (1992, 1993, 2009) győztes francia márka nagy feltűnést keltett a PEUGEOT 9X8 Hybrid Hypercar prototípusának leleplezésével. Ezzel az egyértelműen szélesebb közönséget megszólító új kategóriával és a márka hagyományos stílusjegyeinek a beépítésével a PEUGEOT újra reflektorfénybe került, akárcsak 1990-ben a PEUGEOT 905-tel vagy 2006-ban a PEUGEOT 908-cal.
A FEJLESZTÉSI SZAKASZ
Ahogy a Lorige BL-Endurance piacra dobását is több mint 2 év fejlesztés előzte meg, köztük a márka saját LOR-PR01 kaliberének megbízhatóságát vizsgáló és az újrafelhasznált szénszálas (karbon/karbon) anyag jóváhagyásához szükséges tesztfázisokkal, a télen – egy több hónapos fejlesztési szakasz részeként – a PEUGEOT 9X8 számára is megkezdődtek az „oroszlánkarmok kihegyezésére” szolgáló próbafutamok.
A Lorige arról ismert, hogy óratokjait rendszerint korábbi versenyautók fékjeiből készíti, most viszont a BL-Endurance „Hyperblack” időmérőhöz az újonnan fejlesztett PEUGEOT Hypercar első próbafutamain tesztelt fékbetéteket használta fel. Ily módon a szerencsések már most szert tehetnek a PEUGEOT 9X8 egy darabkájára, amely már azelőtt kiállta a próbát, hogy e fantasztikus autó élesben is rajthoz állt volna.
Olivier JANSONNIE, a PEUGEOT Sport műszaki igazgatója >>>