Az örökség és az innováció fúziója – Az Abarth 600e formaterve a teljesítmény nevében született
- Az erős, új Abarth 600e formaterve a vizuális értelmezése annak, ahogyan a márka öröksége ötvöződik a jövőre irányuló határozott fókusszal.
- A külső dizájn tökéletesen kifejezi a múlt intuícióit, mint például Carlo Abarth légterelőjét, de mindezt mai nézőpontból teszi és segíti az Abarthot az elektromos korszakra való átállásban.
- Az utastér dizájnja mesterien ötvözi az Abarth tudását, és a vezető technológiákra, a sportosan innovatív stílusra és a versenysportos elemekre összpontosítva fokozza a vezetés élményét.
- A történelmi örökség és a szenvedély által hajtott új Abarth 600e az Abarth legfrissebb formatervezési nyelvének legtisztább kifejeződése, magának a teljesítménynek a vizuális megjelenése. Az új modellen alkalmazott megoldások némelyike nem véletlenül utal azokra a múltbéli ötletekre, amelyek nyomán a márka legsikeresebb autói jöttek létre, azaz egyfelől fejet hajt a múlt öröksége előtt, miközben határozottan a jövőre fókuszál.
A külső formatervet a Skorpió öröksége ihlette
Az Abarth márka öröksége szembetűnő az új Abarth 600e külső formatervében, amely a modern dizájn és múltbéli megoldások elegye. Két világ találkozik itt: egyrészt utalások találhatók a Skorpió emblémás márka kezdeteire, másrészt az Abarth 500e-n korábban már látható csíkozott minták és skorpiós motívum megidézi a számítógépes játékok világát is. Mindez a márka ismertetőjegye lett, illetve hozzájárult az elektromos korszakra történő átállás kifejeződéséhez.
Valójában a villamosított Skorpió továbbra is a márka kínálatának vitathatatlan csúcsmodellje, amely a csíkos minták mellett sok egyéb díszítést kapott: a sárvédőkön lévő logók és a motorháztetőn található Abarth jelvény mellett az imádott, de fenyegető hatású szimbólum megjelenik a jármű középvonalában, mintha be lenne vésve az első és a hátsó lökhárítókba és a spoiler fekete felületébe.
Újabb visszatekintés a múltba az Abarth 850 TC-n látható hűtőmaszk, az úgynevezett „cassettone” nagyméretű, szögletesen erőteljes formáinak újraértelmezése a modern formanyelv szerint. Az Abarth 850 TC volt az első „Turismo Competizione” modell Skorpiós jelvénnyel: nyugodt családi autó, amelyet agilis, könnyű és gyors versenyautóvá alakítottak át, és amely számos európai versenyt nyert meg elképesztő rekorddal: 51 győzelem 53 versenyen. Az Abarth 600e szögletes és kissé brutális lökhárítója sportos megjelenéssel és erős érzelmi hatással vértezi fel az autót.
Az új Abarth 600e emellett felidézi Carlo Abarth intuícióját is, aki előre látta az autók hátsó részének kettős funkcióját. Ez egyrészt javította a hőelvezetést, a hűtési teljesítményt, másrészt fokozta az aerodinamikai hatást. Carlo Abarth látnoki műgyanta légterelője nyomán született meg az Abarth “szárny”, amely látványos eleme volt az Abarth sikeres modelljeinek. Az Abarth 600e légterelőjét úgy alakítottuk ki, hogy légáramlatot kettévágva javítsa a jármű légellenállását, és hogy minden körülmények között nagyszerű teljesítményt nyújtson. Az Abarth formatervezői a légterelő szögletes formáit és a lökhárítóban kiképzett diffúzort számos alkalommal tanulmányozták és tesztelték egy speciális szélcsatornában.
A múltbeli hatások felidézése mellett egy második téma is hozzájárul az Abarth 600e új formanyelvének gazdagságához. A digitális játékvilág ihlette négyzetgeometriát erős grafikák fokozzák ferde vonalakkal, amelyek a hűtőmaszk rácsának felületére vannak nyomva. Az így kapott hatás hangsúlyozására az Abarth tervezői ezeket a formákat és felületeket a hátsó lökhárítón is megismételték.
A külső merész dizájnjához a skorpiós márka négy fő elemre összpontosított, amelyek az új Abarth 600e-t az Abarth teljesítményének megtestesítőjévé teszik: az első és a hátsó lökhárítókra, a légterelőre és a kerekekre. Elöl az aerodinamikai és hűtési teljesítményt az orrprofil előretolása növeli, ami „cápaorr effektust” eredményez. Ez egyrészt megfűszerezi a látványt, a teljes első rész pedig hangsúlyosabbá válik az egyedi lökhárítónak és a háromdimenziós Abarth feliratnak köszönhetően. Ezen kívül a motorsportos csapattal együtt a tervezők kis hasmagasságot és széles nyomtávot alakítottak ki (elöl 30, hátul pedig 25 mm-rel lett szélesebb a nyomtáv).
Az utolsó fő elem, a 20 hüvelykes gyémánt könnyűfém keréktárcsák főleg három részre épülnek: szilárd, de könnyű belső szerkezet, amely utal az autó karosszériájára; az aerodinamikai funkciót képviselő fullánkmotívum, amely része a külső grafikának, végül pedig a versenysportot megidéző központi kerékcsavaros effektus.
Összességében az autó merész formatervet kapott, amelynek elemei hangsúlyozzák az agresszivitást. Ilyenek például a speciális hátsó lámpaburkolatok, a szögletes formai elemek, a fekete tükörházak és kilincsek, amelyek ellenpontot képeznek a Scorpionissima izgalmas színeivel: a savas zölddel, amely a skorpióméreg ellenszerének színére emlékeztet, és az exkluzív hipnotikus lilával, amely a skorpiószúrás utáni hipnotikus állapotot jeleníti meg.
Az Abarth 600e sportos lelke az utastér dizájnjában is jelen van
A külsőhöz hasonlóan vonzó belső tér bizonyítja az Abarth tervezőinek felkészültségét. Az ergonómiáért felelős csapat hozzájárulásának köszönhetően jelentős tervezői munkát végeztek az Abarth 600e Sabelt ülésein, a műszereken és kormányon. Utóbbi főhajtás a kétküllős kormánykerék előtt, amely hagyományosan megtalálható az olyan versenyautókban, mint az Abarth 131 Rally. Ezek az elemek emelik a legmagasabb szintre az ergonómiát, amely kulcsfontosságú funkció minden sportautóban, hiszen létrehozza a kapcsolatot ember és gép között. Kifejezetten úgy alakították ki őket, hogy megtestesítsék, magukba foglalják és fokozzák a sportosság érzetét. Az Abarth 600e sportos kormánykerékkel, perforált bőrrel és Alcantara betétekkel rendelkezik a karima felső és alsó részén a sportos hatás és maximális tapadás érdekében, illetve a versenysportot megidézve 12 óránál látható a középállás jelzése. Ugyanazok a formai elemek sugározzák és őrzik tehát az autó könnyedségét, amelyek az autóversenyzésben is történelmet írtak.
A skorpiós kisugárzást és a varázslatos könnyűfém kerekek könnyedségét idézik meg a Sabelt versenyülések, amelyek különleges és exkluzív mintázatú Alcantara borítást kaptak. Az integrált fejtámlát tartalmazó ülés célja kifejezni a versenysportos hangulatot, magában hordozni a könnyűfém felnik cizellált stílusát, illetve megmutatni a skorpió erejét. Az alapötlet az üres és tele tér kontrasztjának bemutatása volt, de biztosítani kellett a kényelmet és az oldaltartást is.
A másik rendelhető ülés Abarth 600e Turismo modellhez érhető el, és a háttámlába integrált fejtámlával egyértelműen utal a márka örökségére. Emellett az ülés anyagába nyomott csíkos grafikai minta a számítógépes játékok világát idézi és erősíti a járművön máshol is látható hasonló motívumot.
Az utastér hangulatát az A, B és C oszlop, a tetőkárpit, a műszerfal tetejének és egyéb beltéri elemek fekete borítása uralja. A kontraszthatást a sötét tónusokkal szemben olyan színes elemek teremtik meg, mint a varrások, illetve a vonzó skorpió embléma a kormányon, amely a vezetési élményt is fokozza. Az új dizájnnyelv olyan elemekkel gazdagítja az innovatív és sportos tartalmat, mint a speciális ülések, az alumíniumborítású pedálok és lábtartó, valamint a padlószőnyegek.
A műszeregységben nyilvánvalóan megjelenő számítógépes játékeffektek gazdagítják a felhasználói élményt és fokozzák a jármű vagány kisugárzását. Az utastér további látványos elemei az Abarth küszöbdíszléc, a 7 collos színes TFT kijelző speciális Abarth grafikával és hangokkal, illetve a középkonzol borítása. Utóbbi és a vezetőtől balra lévő hangulatfény, valamint a matt fekete műszerfalborítás speciális fényes fekete, szitanyomott emblémával kizárólag a Scorpionissima modellen lesz elérhető.
Az új Abarth 600e formaterve egyetlen szóval is kifejezhető: időtlen. Időtlen, mert egyesíti a múlt örökségét az innovációval, valamint kifejezi a tökéletes egyensúlyt a skorpiós márka elkötelezettségét gyökerei és a jövő víziója felé.