Az új 2023-as Hyundai Kona hibrid és teljes EV-teljesítményű opciókat kap
Az új Hyundai Kona nagyobb, mint korábban, és átfogó külső átalakítással érkezik
Ez az első hivatalos pillantásunk az új második generációra Hyundai Kona és bár a formatervezés radikálisan megváltozott az eredetitől, a koreai crossover továbbra is kínál plug-in hibrid, teljes hibrid és tiszta-elektromos Powertrains.
A Kona várhatóan idén később indul, bár Hyundai még nem javasolta az új autó árképzését. Az enyhe hibrid változat enyhe áremelkedését körülbelül £ 22 500 körül becsüljük meg, egészen a £ 34 000-ig Kona Electric modell.
Bár a Hyundai testreszabott EV-k sorozata ebben az évben növekszik a Ioniq 7 arra készül, hogy csatlakozzon a Ioniq 5 és Ioniq 6, a Kona továbbra is különféle hajtóművek széles választékát kínálja.
Az Mk2 Kona –, amely a Tucson de a Bayon be Hyundai.
A ’ felállás – egyértelműen felnőtt megközelítéssel rendelkezik, mint az eredeti. Nagyobb, az indulók számára – 25 mm szélesebb és 150 mm hosszabb, 4 355 mm-nél, mindössze 70 mm-rel a Kia Niro. A tengelytáv 60 mm-es nyújtása elősegíti a hátsó tér növelését és a jelenlegi autó 374 literes csomagtartójának bővítését.
A Hyundai tervező csapata, SangYup Lee vezetésével, izmosabb, hi-tech megjelenést adott az autó külső oldalán. Először az elektromos változatot tervezte, mielőtt alapelveit átvitte a kiadásokba, amelyek égésű motorral – használnak, és az eredmény kifinomult elülső, egyetlen világító rudakkal, amelyek a motorháztető elülső szélén futnak, és kifejezett keréktárcsa-kiterjesztések ( az autó 19 hüvelykes ötvözeteken ül ), amelyek az új Konának jobban ültetett álláspontot adnak, mint elődje.
A peremek élesebbek, vésettebb felületűek, mint korábban, de a legfigyelemreméltóbb részlet kétségtelenül a hatalmas egyetlen LED-es fényszóró. A Hyundai Seamless Horizon Lamp – -nek nevezi, és pixelizálódik az teljesen elektromos változaton, az alsó lökhárító területével együtt, hogy segítsen összekapcsolni ezt az autót az Ioniq 5 és 6 kedvelőivel. Hátul van még egy teljes hosszúságú LED-es fénysáv is, a hátrameneti fény beépítve egy újabb pixelezett fénycsoportba a hátsó lökhárítón.
Az elektromos és hibrid kiadások mellett a Hyundai a jelenlegi sportos N Line modell utódját is megtekintette. Fekete díszítéssel rendelkezik az oldalsó tükrökön és a tetőn, egy nagyobb spoilert és újraprofilált lökhárítókat, amelyek tükrözik azt, ami valószínűleg alacsonyabb vezetési magasság. A szokásos Kona hibrid megkapja saját külső kialakítását, ezüst lökhárító betétekkel, kerekes karc burkolattal és saját gyémántvágású könnyűfém kerekekkel.
A Kona belső tere szintén jelentős frissítésre kész. A cég által kiadott egyetlen kép sokkal prémiumabb megjelenést mutat, hangulatvilágítással és fényesebb, az összes kulcsfontosságú területen használt plusz anyagok – összehasonlítva a jelenlegi autó szürke műanyagával. A fascia vékony vonalú ‘ egysoros ’ szellőzőnyílás-elrendezéssel rendelkezik, amelynek célja, hogy a kabin szélesebb legyen, és a műszerfal egy 12,3 hüvelykes központi kijelzővel rendelkezik, és valószínűleg egy 10,25 hüvelykes digitális műszerképernyő, amelyet a szokásos Hyundai módon egyetlen ‘ úszó ’ panelre olvasztottak össze.
A márka tervezői a sebességváltó választóját a középső konzolról a kormánykerék mögé is áthelyezték; A Hyundai szerint ez felszabadítja az első ülések közötti helyet, lehetővé téve a további tárolást. A hátsó részben lapos padló is található, amely több lábtér kialakulását teszi lehetővé.
Nem adtak ki műszaki részleteket, de tudjuk, hogy a Kona áthalad a K3 platformon, ugyanazt az architektúrát használja, amelyet a legújabb Kia Niro használt. A Hyundai valószínűleg nem kínál plug-in hibridként az autót, folytatva az eredeti politikáját, de várhatóan 48 V 1,0 literes enyhe hibrid, 1,6 literes teljes hibrid és tiszta elektromos változat kapható.
A teljes EV modellnek továbbra is egy 201 lóerős motorral kell rendelkeznie, amely az első kerekeket hajtja, de bár jobb akkumulátor-kezelést és kis kapacitásnövekedést fog elérni, a nagyobb méretek valószínűleg körülbelül 300 mérföldön tartják a távolságot – ami még mindig meghaladja a 285 mérföldes Niro EV-t. Noha a Kia hétéves garanciát kínál a Niro-ra, az új Kona ötéves garanciával jár.
autoexpress