Az új, 2025-ös Ford Expedition terepremegést és osztott csomagtérajtót kínál

  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-12-2048x1019
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-13-2048x1067
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-15-2048x973
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-21-2048x1669
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-22-2048x1033
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-26-2048x1221
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-7-2048x964
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-8-2048x1624
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-14-2048x1366
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-15-2048x1303
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-24-2048x1366
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-25-2048x1366
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-28-2048x1301
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-30-2048x1080
  • 2025-Ford-Expedition_Stealth-Performance-3s-2048x1152
  • 2025-Ford-Expedition_Stealth-Performance-9-2048x1177
  • 2025-Ford-Expedition_Stealth-Performance-10-2048x1328
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-8-2048x922
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-1-2048x1087
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-5s-2048x1152
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-11-2048x1137
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-17-2048x1303
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-23-2048x1366
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-29-2048x1012
  • 2025-Ford-Expedition_Stealth-Performance-1-2048x1160
  • 2025-Ford-Expedition_Stealth-Performance-5-2048x1080
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-1-2048x1071
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-14-2048x802
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-20-2048x1265
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-27-2048x1396
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-5-2048x1236
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-6-2048x1262
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-12-2048x1205
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-13-2048x1366
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-19-2048x1184
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-20-2048x1008
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-26-2048x1366
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-27-2048x1324
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-33-2048x1361
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-34-2048x1366
  • 2025-Ford-Expedition_Stealth-Performance-4-2048x831
  • 2025-Ford-Expedition_Stealth-Performance-6-2048x1244
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-3-2048x892
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-4-2048x1044
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-9-2048x927
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-10-2048x886
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-16-2048x1210
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-17-2048x1510
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-23-2048x1907
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-24-2048x1216
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-1s-2048x1152
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-2-2048x1171
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-9-2048x1052
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-10-2048x1163
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-21-2048x1271
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-22-2048x1485
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-31-2048x1424
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-32-2048x1698
  • 2025-Ford-Expedition_Stealth-Performance-7-2048x1212
  • 2025-Ford-Expedition_Stealth-Performance-8-2048x1565
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-7-2048x942
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-18-2048x1313
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-19-2048x1350
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-3-2048x991
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-4-2048x1003
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-16-2048x1303
  • 2025-Ford-Expedition_Platinum-Ultimate-18-2048x1099
  • 2025-Ford-Expedition_Stealth-Performance-2-2048x1114
  • 2025-Ford-Expedition_Stealth-Performance-2s-2048x1152
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-5-2048x1135
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-6-2048x933
  • 2025-Ford-Expedition_Tremor-11-2048x1339

  • Az ötödik generációs Ford Expedition új dizájnt, több technológiát és praktikusságot hoz.
  • Az Expedition Tremor a legstrapabíróbb és legterepjáróbb berendezésként debütál.
  • Az újdonságok közé tartozik az osztott csomagtérajtó és a 24 hüvelykes digitális műszercsoport.

A Ford népszerű teljes méretű SUV-ja, az Expedition 2025-ben egy átfogó frissítéssel tér vissza, amelynek célja a stílus és a képességek javítása, bár inkább evolúciósnak, mint forradalminak tűnik.

Míg a frissített dizájn és az új Tremor díszítés terepes teljesítményt ad, az alapképlet nagyjából ugyanaz marad. A továbbfejlesztett technológiával és a további kényelemekkel az Expedition továbbra is tágas, háromsoros elrendezésére támaszkodik, hogy felvegye a versenyt az olyan riválisokkal, mint a Chevrolet Tahoe, de egyértelmű, hogy a Ford biztonságban tartja magát.

A Blue Oval szerint az ötödik generációs expedíciót a „nagy, aktív családok” igényeinek szem előtt tartásával tervezték. A legfontosabb jellemzők közé tartozik az off-road-fókuszú Tremor burkolat, az élvonalbeli digitális műszerfal 24 hüvelykes panorámakijelzővel, valamint a továbbfejlesztett raktér Ford Split Gate ülésekkel és egy összecsukható asztal a nagyobb kényelem érdekében.

Az új generáció Expedition és Expedition Max karosszériában is elérhető, megtartva az elődeihez hasonló méreteket. A standard modell 209,9 hüvelykes (5331 mm) hosszú 122,5 hüvelykes (3112 mm) tengelytávval, míg a Max 221,7 hüvelykes (5631 mm) 131,5 hüvelykes (3340 mm) tengelytávval. Mindkét változat 80 hüvelyk (2032 mm) széles.

Ami a stílust illeti, az eleje immár letisztultabb hűtőrács-kialakítást és LED-es fényszórókat kapott, amelyet egy masszívabb megjelenésű lökhárító egészít ki. Az általános profil és arányok ismerősek maradnak, bár a fekete oszlopok egybefüggő sávot alkotnak az üvegházzal. Hátul az újratervezés lágyabb vonalakat, magasra szerelt hátsó lámpákat és közöttük kiterjedt fekete díszítést vezet be.

A robusztus Expedition Tremor vizuálisan kiemelkedik narancssárga díszítésekkel, a hűtőrácson található kiegészítő LED-lámpákkal, a karosszéria alsó védelmével (csúszáslemezek és futódeszkák), valamint a 33 hüvelykes General Grabber terepabroncsokkal. Kategóriájában vezető, 10,6 hüvelykes (269 mm) hasmagasságot kínál, amely megfelel a már nem forgalmazott Timberline-nak, valamint az alapfelszereltségű négykerék-hajtást és az elektronikusan záródó hátsó differenciálművet.

Felújított belső

Belül a 2025-ös expedíció a legjelentősebb változásokat látja. Az álló kijelzőt egy fekvő egység váltotta fel, a digitális műszercsoportként pedig egy 24 hüvelykes panorámaképernyő szolgál.

Üdvözöljük az új technológiai fejlesztéseket, de a kiemelkedő funkció az elektromos Ford Split Gate, amely extra praktikusságot ad a raktérben. A csomagtérajtó felső háromnegyede felfelé nyílik, míg az alsó negyede lehajtható, mint egy teherautó csomagtérajtója – hasonlóan a Lincoln Navigatorhoz, amellyel az Expedíció megosztja mechanikai alapjait.

A Split Gate akár 500 fontot (227 kg) is bír, így ülésként is funkcionálhat. Ezenkívül az üléstámla tálalóasztallá alakítható, a csomagtartóban pedig elektromos eszközök töltésére szolgáló konnektorok találhatók. A külső zónavilágítás is javítja a hangulatot, így az Expedition nagyszerű választás lehet kempingezéshez.

Az okos rakománymegoldásokon túl a Ford praktikusabb funkciókat is bevezetett az utastérbe. A Flex Powered Console közel 20 cm-rel hátracsúsztatható, így a második sor utasai könnyebben hozzáférhetnek, és extra tárhelyet biztosítanak az első ülések között.

A nagyobb rugalmasság érdekében az Expedition opcionális, 40/20/40 arányban osztott, harmadik sor padot kínál hosszú tárgyak szállításához, valamint digitális eszköztartókat az okostelefonok vagy táblagépek elülső fejtámláin.

Átvitt V6 hajtásláncok

Az Active, King Ranch és Platinum burkolatok 3,5 literes EcoBoost V6-os motorral vannak felszerelve, amely 400 LE (298 kW / 406 LE) és 651 Nm nyomatékot ad le. A Tremor burkolat és az opcionális Platinum frissítés a V6-os nagy teljesítményű változatát tartalmazza, amely 440 LE (328 kW / 446 LE) és 691 Nm 510 lb-ft (510 lb-ft) teljesítménnyel rendelkezik.

A felszereltségtől függően az erőt vagy a hátsó, vagy mind a négy kerékre 10-fokozatú automata sebességváltó továbbítja. Az expedíció akár 7000 fontot (3175 kg) is vontathat, vagy akár 9600 fontot (4355 kg), ha súlyelosztó függesztővel van felszerelve. Azok számára, akik utánfutót vontatnak, a Pro Trailer Hitch Assist és a Backup Assist rendszerek jól jönnek. Ezenkívül a Ford BlueCruise ADAS már elérhető a legtöbb Expedition-felszereléshez, amely kihangosított vezetést kínál autópályákon.

A 2025-ös Ford Expedition október 24-től lesz megrendelhető, az első szállítások tavasszal várhatók. Az árak 61 700 dollártól indulnak az útköltségek előtt, ami 6 070 dolláros növekedést jelent a kifutó modellhez képest.

carscoops

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!