Az új A-osztály

Der neue Mercedes-AMG A 35 4MATIC (Kraftstoffverbrauch kombiniert (WLTP): 8,6–8,2 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert (WLTP): 196–188 g/km);Kraftstoffverbrauch kombiniert (WLTP): 8,6–8,2 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert (WLTP): 196–188 g/km* The new Mercedes-AMG A 35 4MATIC (combined fuel consumption (WLTP): 8.6–8.2 l/100 km, combined CO2 emissions (WLTP): 196–188 g/km);Combined fuel consumption (WLTP): 8.6–8.2 l/100 km, combined CO2 emissions (WLTP): 196–188 g/km*

Tökéletesen kiegyensúlyozott arányaival, a tervezés során a részletekre való odafigyeléssel, az MBUX legújabb generációjával és az ügyfelek kívánságaihoz szigorúan igazodó modellkínálattal az új Mercedes-Benz A-osztály valami különlegeset hoz a kompaktba. szegmensben, és minden napra osztályt kínál ügyfeleinek. Az A-osztály ferdehátú és limuzinként is elérhető marad.

Sportos, izmos külső: Az új A-osztály még elölről is erőt és dinamizmust sugároz. Az elölnézetet az előre dőlő motorháztető uralja két erőteljes kidudorodással és meredek „cápa orrával”, az újratervezett, csillagmintás hűtőrács és a LED-es változatban opcionálisan elérhető lapos fényszórók. A sportos karaktert a külső síkba süllyesztett keréktárcsák hangsúlyozzák négy további keréktárcsával, legfeljebb 19 hüvelykes méretben, beleértve az opcionális magasfényű, feketére festett könnyűfém keréktárcsákat többküllős kivitelben és az AMG Line magasfényű felniperemét. Az új hátsó diffúzor és a standard LED-es hátsó lámpák lenyűgöző és érzelmileg vonzó megjelenést biztosítanak nappal és éjszaka egyaránt. A magas színvonalú külsőt tökéletesen kiegészíti a külső fényezések vonzó választéka: Különféle nem fémes/fémes és MANUFAKTUR festékek állnak rendelkezésre.

Egyedi belső tér csúcstechnológiával: Az exkluzívság az új A-osztály belsejében is megmutatkozik. Az abszolút csúcspont a szabványos, szabadon álló kétképernyős kijelző 7 hüvelykes, és a nagyobb, 10,25 hüvelykes kijelző áll a középpontban. Választható két 10,25 hüvelykes kijelző, amelyek széles képernyős megjelenésükkel lebegnek. Az ebben az osztályban egyedülálló belső architektúra egészen különleges világítási környezetet teremt, amely talán egy futurisztikus épület éjszakai megvilágítására emlékeztet. A Mercedes-Benzre oly jellemző három kör alakú, turbinás szellőzőnyílás tisztelgés a repülés világa előtt. A jelenlegi kormánykerék-generáció átdolgozott, alapfelszereltségként nappabőrrel bevont kormánya kompakt, és illeszkedik az újratervezett középkonzol high-tech karakteréhez.

Belül is a modellválaszték minden egyéni igényt kielégít: a Mercedes-Benz még az új A-osztály alapváltozatában is kiváló minőségű komfortülést kínál, amelynek új, háromdimenziós dombornyomott ARTICO kárpitja tovább hangsúlyozza a jármű sportosságát. . A Progressive felszereltségi szint három különböző belső színt kínál: feketét, luxus megjelenésű bézst és az új, korhű szürkét. Az új, sötét szénszálas megjelenésű díszítőelem tovább javítja mind a műszerfalat, mind az ajtókat ezekben a modellekben. Az AMG Line-t teljesítményre tervezték, fényes csiszolt alumínium burkolattal és vörös kontrasztos varrással az ARTICO/MICROCUT üléseken.

A Mercedes-Benz az Ambition 2039-ben azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2039-től új személygépkocsikból és kisteherautókból álló CO2-semleges flottát indít a teljes értékláncon és életcikluson keresztül. A cél az, hogy az évtized végére 2020-hoz képest legalább a felére csökkenjen az új járműpark személygépkocsira jutó CO2-kibocsátása a teljes életciklus során. Az egyik intézkedés az újrahasznosított anyagok használata. Emiatt az új B-osztály tervezése során az összes felhasználandó anyag összetételét is felülvizsgálták, és megvizsgálták a fenntarthatóbb alternatívák lehetőségeit. A kényelmi ülések középső részét szövetek díszítik, amelyek 100 százalékban újrahasznosított anyagokból készültek. Az ARTICO/MICROCUT ülések esetében ez az arány 65 százalék az ülés felületében és 85 százalék az alatta lévő anyagban.

Jelentősen továbbfejlesztett felszereltség: Az új A-osztály még alapfelszereltségében is számos olyan funkciót kínál, mint például a tolatókamera, az USB-csomag vagy a nappabőr kormánykerék. A progresszív felszereltségtől felfelé a vásárlók alapfelszereltségként LED-es fényszórókat, deréktámaszos ülést, parkolócsomagot és tükörcsomagot is várhatnak.

Összességében a Mercedes ismét jelentősen leegyszerűsítette a felszereltségi csomagok ajánlati logikáját, hogy csökkentse a sok egyedi opció időigényes kiválasztását. A gyakran együtt rendelt funkcionális funkciókat a vásárlók tényleges viselkedése alapján a berendezéscsomagokba csomagolják. Ezen kívül további funkcionális opciók állnak rendelkezésre. Az olyan tervezési lehetőségeknél, mint a fényezés, a kárpitozás, a kárpit és a kerekek, az ügyfelek továbbra is egyedileg konfigurálhatják járműveiket, mint korábban.

Digitálisabb, intelligensebb, biztonságosabb: Az új A-osztályban mind a hardver, mind a szoftver jelentős ugrást tett előre: az MBUX legújabb generációja intuitív módon kezelhető és képes tanulni. A vezető és a központi kijelzők holisztikus, esztétikus élményt teremtenek, és tetszés szerint testreszabhatók az újonnan kialakított megjelenítési stílusok segítségével (Classic minden lényeges vezetői információval, Sportos dinamikus fordulatszámmérővel, Diszkrét csökkentett tartalommal), három üzemmód ( Navigáció, Assistance, Service) és hét színvilág. A központi kijelző minden korábbi funkciót kínál, mint a navigáció, média, telefon, jármű stb., és közvetlenül és kényelmesen kezelhető érintőképernyőként.

A telematikai rendszert felülvizsgálták, és új dizájnjával és jobb teljesítményével nyűgöz le. További újdonság az ujjlenyomat-érzékelő integrálása (várhatóan 2023 első negyedévétől lesz elérhető) a járművezető azonosítására és engedélyezésére. Természetesen az okostelefonokhoz való csatlakozás Apple Carplay vagy Android Auto Wireless segítségével lehetséges, a további csatlakozáshoz pedig egy további USB-C port került beépítésre, és ismét megnőtt az USB töltési kapacitása.

A Mercedes me App[1] online szolgáltatásainak aktiválásával az új A-osztály Hey Mercedes hangasszisztense most még jobban képes párbeszédre és tanulásra. Például bizonyos műveletek a „Hey Mercedes” aktiválási kifejezés nélkül is elindíthatók. Az MBUX hangasszisztens a jármű funkcióit is elmagyarázza, és támogatást nyújt, ha Bluetooth-on keresztül szeretné csatlakoztatni okostelefonját, vagy megkeresni az elsősegély-készletet.

A kezdetben kizárólag Németországban elérhető új „Tourguide” audio útikalauz, amely a Mercedes me „MBUX Voice Assistant” része, izgalmas funkcióval egészíti ki a korábbi utazási információs funkciókat. A „Hey Mercedes, start Tourguide” hangutasításra válaszul az MBUX infotainment rendszer kiterjedt információkat olvas fel az útvonalon lévő látnivalókról, és reagál többek között a német autópályák mentén található mintegy 3400 barna turisztikai információs táblára.

Az új A-osztály a biztonsági támogatás terén is frissítést kapott. A Driver Assistance Package frissítésével például a Lane Keeping Assist irányítása sokkal kényelmesebb az Active Steering Control használatával. A Parking Package következő generációja támogatja a hosszanti parkolást, és többek között 360 fokos vizualizációt kínál a kamerás parkoláshoz 3D képek segítségével.

Elektromos és erőteljes hajtások: Az új A-osztály motorjai tekintetében is frissítést kapott. A benzinmotorpaletta végig villamosított, négyhengeres egységeket tartalmaz, alapfelszereltségként 7 vagy 8 sebességes DCT automatával. Mint enyhe hibridek, ezek egy további 48 voltos elektromos rendszerrel vannak felszerelve, amely 10 kW-tal nagyobb teljesítménnyel támogatja az agilitást.

Az új szíjhajtású indító-generátor (RSG) észrevehetően javítja az új A-osztály vásárlóinak kényelmét és élményét. Indítási műveletek során például az RSG alacsonyabb vibrációt és halkabb indítást biztosít, mint a hagyományos indítók. Ezenkívül lehetővé teszi a „vitorlázást” kikapcsolt belsőégésű motorral egyenletes futás közben. Fékezés és túlfutás közben az RSG regenerálódik, és így táplálja a 12 voltos fedélzeti hálózatot és a 48 voltos akkumulátort. Az így keletkezett energia a gyorsítási folyamatok során felhasználható a belső égésű motor támogatására. Az egyes motorokhoz újonnan bevezetett ECO Score 3.0 a különböző vezetési fázisok differenciált értékelése révén az üzemanyag-takarékosabb vezetésre is ösztönzi a vezetőt.

Nagyobb teljesítmény a hálózatról tölthető hibridekhez: Az új A-osztály újabb nagy lépést tesz a hálózatról tölthető hibrid hajtásokkal (Mercedes-Benz A 250 e Ferdehátú: kombinált üzemanyag-fogyasztás, súlyozott (WLTP) 1,1-0,8 l/100 km, elektromos vegyes fogyasztás, súlyozott (WLTP) 17,0–15,0 kWh/100 km, CO2-kibocsátás kombinált, súlyozott (WLTP) 25–18 g/km; Mercedes-Benz A 250 e Sedan: üzemanyag-fogyasztás kombinált, súlyozott (WLTP) 1,0–0,8 l/ 100 km, kombinált elektromos fogyasztás, súlyozott (WLTP) 16,7–14,8 kWh/100 km, kombinált CO2-kibocsátás, súlyozott (WLTP) 24–17 g/km) [2]. A nagyfeszültségű akkumulátort ismét továbbfejlesztették, így a magasabb felhasználható energiatartalom az elektromos hatótávolság növekedéséhez vezet. Az elektromos motor teljesítménye 5 kW-tal nőtt, és mára eléri a 80 kW-os hajtáslánc teljesítményét. Ami a töltést illeti, továbbra is három lehetőség kínálkozik: a továbbfejlesztett akkumulátor a 3,7 kW-os szabvány mellett mostantól váltakozó árammal is tölthető, 11 kW-ig, a korábbi 7,4 kW helyett. Az új A-osztály továbbra is lehetőséget kínál az akkumulátor egyenárammal és 22 kW-ig történő töltésére. A 10% és 80% közötti egyenáramú töltés körülbelül 25 percet vesz igénybe, így sokoldalú töltési élményt nyújt mindennapi használatra.

[1]A Mercedes me connect szolgáltatások használatához létre kell hoznia egy Mercedes me azonosítót, és el kell fogadnia a Mercedes me connect szolgáltatások használati feltételeit. A bemutatott szolgáltatások, elérhetőségük és funkcióik különösen a járműmodelltől, a gyártás évétől, a kiválasztott speciális felszereléstől és az országtól függenek.
[2]A feltüntetett adatok a WLTP CO2-értékei, amelyeket a cikk szerint mértek. 2 Az (EU) 2017/1153 végrehajtási rendelet 3. sz. Az üzemanyag-fogyasztási adatok ezen adatok alapján kerültek kiszámításra. Az energiafogyasztás és a hatótáv a 2017/1151/EU bizottsági rendelet alapján került meghatározásra.