Az új Alfa Romeo Milano is megérkezett

SPORTOSSÁG, KOMPAKT MÉRETBEN

  • Üdvözli a MILANO, az Alfa Romeo új kompakt modellje, amely révén a márkára jellemző, ikonikus sportosság visszatér Európa legnagyobb piaci szegmensébe. Régi ismerősként köszönti a Giulietta és a MiTo rajongótáborát, és szívélyesen üdvözli az Alfisti vadonatúj generációját.
  • A MILANO újraírja a szépség fogalmát a szegmensben. A torinói Alfa Romeo Centro Stile által megálmodott, olasz formatervezés: a márka jellegzetes stíluselemeinek újraértelmezése első pillantásra szoros érzelmi kapcsolódást teremt.
  • Kategóriaelső menetdinamikai jellemzők. A MILANO révén az Alfa Romeóra jellemző vezetési élmény visszatér az alsó-középkategóriába, köszönhetően azoknak a különleges műszaki megoldásoknak, amelyek fejlesztését ugyanaz a csapat vezényelte le, akiknek a Giulia GTA-t is köszönhetjük.
  • A kategória legjobb kényelmi és praktikus megoldásai, a prémium versenytársak körében páratlanul tágas, 400 literes csomagtartótól kezdve az Alfa Romeo kábelrendező megoldásig.
  • A MILANO lehet „ELETTRICA”: 54 kWh kapacitású akkumulátorral, kétféle teljesítményszinten (156 LE, vagy a VELOCE csúcskivitelben 240 LE.)
  • A MILANO ELETTRICA hatótávolsága meghaladja a 410 kilométert, köszönhetően a hirtelen levágott, zömök far (coda tronca) által meghatározott formavilágból adódó, kimagaslóan kedvező áramlástani jellemzőknek, valamint a prémium kompakt kategória legalacsonyabb tömegének.
  • A MILANO VELOCE az Alfa Romeo sportos szellemiségének megtestesítője, amely olyan különleges jellemzőket vonultat fel, mint a mechanikus önzáró differenciálmű; a kategória legközvetlenebb kormányáttétele; a szélesített nyomtáv egyedi első és hátsó kanyarstabilizátorral; a sportfutómű, illetve -fékrendszer; vagy a 20 colos keréktárcsák.
  • A MILANO lehet „IBRIDA”: a 136 lóerős 48V Hybrid VGT (változó geometriájú turbófeltöltő) az egyetlen olyan prémium kompakt modell, amely Q4 összkerékhajtással is elérhető, méghozzá automatizált szabályozású hátsókerék-hajtással.

Exkluzív Alfa Romeo podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

Szívében sportos, alkatában kompakt, és stílusában első pillantásra olasz. A várakozás véget ért. Az Alfa Romeo bemutatja az új MILANO modellt. A nemzetközi sajtó Milánó városában, a milánói autóklub történelmi otthonában találkozhatott a márka újdonságával, méghozzá egy merőben formabontó eseményen, amelynek kettős célja volt: egyrészt, hogy bemutassa az Alfa Romeo új formanyelvét; másrészt, hogy megerősítse azt a zsigeri, büszke szövetséget, amely a márkát összeköti szülővárosával. Az Alfa Romeo

az innováció és a tradíció tökéletes egyensúlyaként látott napvilágot 1910-ben, és a mai napig ezek azok az értékek, amelyek elválaszthatatlanná teszik egymástól a várost és az autógyártót.

A MILANO „SPECIALE” a modell bevezető kiadása, amely vadonatúj belépőt kínál a márka világába mindazoknak – régi rajongóknak és új ügyfeleknek egyaránt –, akik örömmel fogadják az Alfa Romeo visszatérését ebbe a szegmensbe. Hogy újoncának főszerepet biztosítson, az Alfa az egész méretosztály legsportosabb, legizgalmasabban vezethető képviselőjét állította négy kerékre: ez az egyetlen olyan kompakt modell, amely egyszerre találja meg a hangot az egykori Giulietta és MiTo modellek rajongóival, és képes az Alfisti rajongók vadonatúj generációját megszólítani.

A MILANO nem egy szűk réteg kedvéért született: mindenki számára elérhető, hogy bárki karakteres és vonzó autót választhasson magának. Feladata, hogy megnyerjen magának egy új generációt, és ezért vadonatúj formanyelvet alkalmaz. Mindeközben semmit nem enged vele született sportosságából – abból az értékből, amely 1910 óta tölti meg élettel az Alfa Romeót, és amely a mindennapok magával ragadó vezetési élményéről gondoskodik.

A szegmens bővelkedik hétköznapi járművek sportos változataiban. Ugyanakkor a MILANO vagány, egyedi modellként lép színre, amely a magával ragadó stílust a legfejlettebb kényelmi, kapcsolódási és menetdinamikai technológiákkal társítja. A modell kompromisszumokat nem ismerő kényelméről a prémium versenytársak mindegyikét felülmúlóan tágas, 400 literes csomagtartó tanúskodik. A MILANO hibrid és akkumulátoros elektromos hajtáslánccal is elérhető; esztétikuma és felszereltsége azonban ettől független, hiszen semmi más nem számít, csak az, hogy egy 100 százalékig Alfa Romeo modellről van szó.

A MILANO „IBRIDA” kivitele az első olyan modell a szegmensben, amely Q4 összkerékhajtást is kínál, méghozzá automatizált hátsókerékhajtás-vezérléssel, míg az „ELETTRICA” két teljesítményszinten elérhető: a 156 lóerős variáns akár 410 kilométeres hatótávolságot kínál, míg az Alfa Romeo sportos génjeit megtestesítő VELOCE még sportosabb: csúcsteljesítménye eléri a 240 lóerőt. A dizájn a jellegzetes stílusjegyek evolúciója révén azonnali érzelmi kapcsolatot teremt. Végtére is az Alfa Romeo mindig is azokat célozta meg, akik nem egyszerűen közlekedés céljára vásárolnak automobilt, hanem, hogy egyfajta szimbiózisba kerüljenek vele, olyan kapcsolatot teremtve, amely hiteles és őszinte érzelmeket szabadít fel.

Az új MILANO arra született, hogy az alapoktól fogva változtassa meg a sportosság fogalmát Európa legnépesebb piaci szegmensében. Mérnökeinket az a pontosan megfogalmazott cél vezette, hogy egy olyan kompakt, négy méternél épp csak hosszabb modellt alkossanak, amelynek vadonatúj, modern sportos szellemisége túlmutat a puszta menetteljesítményeken, és megkérdőjelezhetetlenül magán viseli az Alfa Romeo minden jellegzetességét és pozícionálását. Ez persze egy tagadhatatlanul merész, ambiciózus célkitűzés, amelyet kizárólag egy olyan márka valósíthat meg hitelt érdemlően, amelynek sportos hagyományai több mint egy évszázadot ölelnek fel, és amely a versenypályákon éppúgy tökéletesítette magát, mint az országutakon. Dióhéjban: a MILANO egyfajta kézikönyvként szolgál annak az olasz márkának, amely az érzékszervek kielégítésének szentelte magát, hiszen az automobil mindig is olyan izgalmas tárgy volt, amelyet szenvedéllyel és bensőséges odaadással kell megélni.

KÜLSŐ FORMATERV

Az Alfa Romeo Centro Stile újraírja a dizájn fogalmát a szegmensben.

Minden Alfa Romeo a funkcionális szépség és az utánozhatatlan hagyományok tökéletes egyensúlyára épül, ezért is tekintjük a márka termékeit az olasz stílus illusztris megtestesítőinek az autóiparban. Ez alól az új MILANO sem kivétel, hiszen kompakt méreteiben (4,17 méter hosszú, 1,78 méter széles, 1,5 méter magas) tökéletesen ölt testet az Alfa Romeo Centro Stile által megálmodott eredeti, modern Made in Italy dizájn egyedisége. Ez a márkára jellemző stílusérték a kiegyensúlyozott arányokban, a letisztult vonalakban, a felületek minőségi kidolgozásában nyilvánul meg.

Az Alfa Romeo formatervezői kézműves gonddal burkolták ebbe a szépséges „bőrbe” az autó mechanikus komponenseit: teljes mértékben elvonatkoztattak a méretosztályban divatos, hűvös racionalitás koncepciójától, és élettel töltötték meg azt a lendületes, izgalmas formatervet, amely első pillantásra magával ragadja a szemlélőt. Ez valódi érzelmi kapcsolatot teremt az autó és vezetője között, akinek szinte kedve támadhat megsimogatni Alfa Romeóját.

Az arányokat a hagyományokat szem előtt tartva alakították ki: ilyenek a rövid túlnyúlások, az erőtől duzzadó kerékdobok, és az ikonikus coda tronca, a zömök far, amely a Giulia TZ legendája előtt tiszteleg. Az olasz stílus egyszerűsége az autóipar egyik legösszetettebb kreatív folyamatát: a formatervezést rejti – és ez fokozottan érvényes az Alfa Romeo esetében. Az Alfa Romeo MILANO erőteljes személyiséggel bír, amelyet mindössze néhány stiláris jellemző segítségével ér el. Ezek között kiemelt figyelmet érdemel az ikonikus márkajelzés, amely itt Leggenda és Progresso kivitelben jelenik meg, mint az autóipar egyik leghíresebb, legkönnyebben felismerhető stíluseleme. Az autó erőteljes személyiségéhez az orr merész kialakítása is hozzájárul, beleértve a ‘3+3’-as kialakítású, adaptív teljes LED mátrix fényszórókat. Végezetül az Alfa Romeo stílusa a felületek

minőségi kidolgozásában is testet ölt: a karakteres kiterjedésbeli kontrasztok telített, harmonikus fényvisszaverődést eredményeznek.

BELSŐ KIALAKÍTÁS

Vezetőközpontú belső tér a hiteles, magával ragadó vezetési élményért.

Az utastérben a korábban megismert, tömény sportosság érezteti a hatását. A beltér meghatározó elemei az olasz dizájnra jellemző, részletekbe menő figyelem; a legkiválóbb alapanyagok alkalmazása; valamint az összes kezelőszerv optimális elhelyezése, amint azt a kompakt kormánykerék is példázza: mivel minden funkciót a vezető keze ügyébe helyez, bármilyen vezetési stílushoz képes alkalmazkodni.

Mindenekelőtt a műszerfal és annak hagyományos „látcsőszerű” kialakítása teremt közvetlen látványbeli kapcsolatot, arra késztetve a szemlélőt, hogy ragadja meg a kormánykereket, indítsa be a motort, és a lehető legteljesebb mértékben kiélvezze ezt a ritka, különleges vezetési élményt. A műszeregység középső részének leginkább figyelemre méltó eleme az új, teljesen digitális 10,25 colos TFT kijelző, amelyen keresztül a jármű adatai és a vezetési rendszerek beállításai is hozzáférhetők. A műszerfal közepén helyezkedik el a vezető felé forduló 10,25 colos érintőképernyő, amely widgeteket alkalmaz: az összes funkció ösztönös kezelésére szolgáló grafikus elemek gyorsan és könnyen (drag & drop) testre szabhatók. Minden felhasználó kialakíthatja saját nyitóképernyőjét, amelyen minden egyes járműfunkció önálló alkalmazásként szerepel. A belső tér további díszítőeleme a légkondicionáló légbeömlő rostélya, amely az Alfa Romeo sportosságának legismertebb jelképét: a négylevelű lóherét (quadrifoglio) formázza. Végezetül a látványt és az élvezetes vezetési élményt egyaránt szolgálják a Sabelt sportülések, amelyek testet szorosan tartó háttámlája fokozott mechanikus ellenállást, tökéletes ergonómiát és könnyű szerkezetet eredményez.

KOMFORT

A MILANO kategóriájának élén helyezkedik el, és a szegmens legtágasabb csomagtartójával rendelkezik.

A MILANO mellett dönteni annyit tesz, mint nem kötni kompromisszumot a vezetőülésben helyet foglaló személy központi szerepéből adódó megoldások és az utasok felülmúlhatatlan kényelme között. Az Alfa Romeo megítélése szerint a komfort azt jelenti, hogy minden utazási élményt a lehető legegyszerűbbé, legélvezetesebbé, jól szervezetetté és biztonságossá tegyünk. Ezért aztán amint helyet foglalunk az utastérben, azonnal feltűnik a részletekbe menő gondosság, a burkolatok és kárpitok kiváló minősége, valamint az a magával ragadó élmény, hogy komfortzónánkon belül tartózkodunk, sportos karakterrel és

összetéveszthetetlenül olasz minőségben. Noha méreteit tekintve kompakt, a MILANO a legnagyobb csomagtartóval büszkélkedhet a szegmensben (elektromos járművek): ennek kapacitása akár 400 liter, ajtajának nyitásához pedig még csak a kezünket sem kell megmozdítanunk.

A MILANO egy sor olyan exkluzív jellemzővel bír, mint az első gépházfedél alatti, praktikus kábelrendező tárolórekesz, amely ideális a töltőkábel tárolására. A még magasabb szintű komfort érdekében a MILANO olyan vezetőtámogató funkciók széles skáláját kínálja, amelyek a jármű hossz- és keresztirányú mozgását szabályozzák (2. szintű önvezető képesség.) A 360 fokos parkolószenzorok és a 180 fokos tolatókamera együtt felügyelik a jármű környékét, innovatív és praktikus félautonóm parkolási rendszert valósítva meg.

Végezetül a MILANO közelségi nyitási és indítási rendszerrel is felszerelhető: ez lehetővé teszi, hogy a vezető gyorsan és egyszerűen nyissa, illetve zárja az ajtókat: ehhez semmi egyéb tennivalója nincs, mint közelebb menni az autóhoz, vagy eltávolodni attól.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!