Az új Audi A3 minden eddiginél jobb menetdinamikát kínál
Minden helyzetben változtatható: a progresszív kormányzás
Kialakításuk miatt a hagyományos kormányrendszerek kompromisszumot igényelnek a sportosság és a kényelem között. Az új Audi A3 elektromechanikus progresszív kormányzása ezt az ellentmondást oldja fel. A fogasléc és a fogaskerék speciális formával és fogazással rendelkezik. Ennek köszönhetően a kormányzási szögtől függően különböző áttételek állnak rendelkezésre. Amikor a kormánykereket erősen elfordítjuk, ez az áttétel kisebb és a kormányzás igen közvetlenné válik. Így lecsökken a városi forgalomban történő kormányzáshoz szükséges erőkifejtés, egyúttal jelentősen kényelmesebbé válik a parkolás folyamata.
Kanyargós úton haladva a progresszív kormányzás növeli a vezetési dinamikát, így az A3 még sportosabb vezetési stílust kínálhat vezetőjének. A kormánykereket mindössze 2,5-szer kell körbeforgatni ahhoz, hogy egyik végállásból eljussunk a másik végállásba, középállásban a kormány áttétele 14.3:1. A kormányerő-rásegítés tökéletes összhangban van az A3 karakterével és alkalmazkodik a haladási sebességhez. Alacsony sebességnél ez nagyobb, így könnyebb irányíthatóságot biztosít. Ahogy növeljük a sebességet, a rásegítés mértéke ezzel párhuzamosan folyamatosan csökken. Ez biztosítja a vezető számára a kiegyensúlyozott, maradéktalan kormányzás érzését akár autópályán nagy sebességgel történő autózásnál is.
A progresszív kormányzást egy különösen hatékony elektromechanikus vezérléssel szerelték, amely akkor ad le teljesítményt, amikor szükség van rá. Szorosan együttműködik számos vezetéstámogató rendszerrel, mint például az adaptív sebességszabályozás, az ütközést megelőző asszisztens és a parkoló asszisztens rendszerekkel.
Kompakt modell új csillapítási technológiával: az adaptív futómű
Kényelmesen lágy vagy sportos és feszes? Az adaptív csillapításszabályozással szerelt futóművel mindkettő lehetséges. Három csillapítási beállítás garantálja, hogy a vezető megtapasztalja az elérhető vezetési karakterisztikák teljes spektrumát és élvezze a modell különösen agilis kezelhetőségét. Az érzékelők mérik a karosszéria függőleges gyorsulását és az egyes kerekek ehhez viszonyított relatív mozgását. A vezérlőegység milliszekundumok alatt dolgozza fel ezeket a jeleket és mindegyik csillapítást külön-külön és folyamatosan az útviszonyokhoz, a közlekedési szituációhoz és a vezető igényeihez igazítja. A lengéscsillapítókat elektromágneses szelepekkel szerelték, amelyek extrém gyorsan és igen energiahatékonyan szabályozhatók. A helyzetüktől függően a hidraulikus folyadék áramlása lehet gyorsabb vagy lassabb, amely a lengéscsillapítók karakterisztikáját a finomabb és a keményebb hangolás között változtatja.
A vezető három mód közül választhat az alap csillapítás beállításánál: az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer ekkor a comfort, auto és dynamic módokat kínálja fel. Ennek során megnő az óvatosabb vezetés finomabb gördülése és a feszesebb hangolás közötti különbség, így a vezető intenzív tapasztalatot szerezhet a teljes terjedelemről. A sportos vezetési stílusban bevett kanyarokban a csillapítás révén az autó kevésbé „bólint” fékezés esetén. Ez biztosítja, hogy a kerekek a lehető legszorosabb kapcsolatban maradnak az útfelülettel.
Karakter kérdése: az Audi drive select
Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer jelenti a kapcsolódási pontot a szabályozott futómű, a hajtásrendszerek és a vezető között. Itt öt menetprofil áll rendelkezésre, a comfort, auto, dynamic, efficiency és individual módok közül a váltó mellett elhelyezett gomb megnyomásával választhat a vezető. Amennyiben a vezető az „individual” beállítás mellett dönt, szabadon és széles skálán határozhatja meg egyéni igényeit.
Minden A3 modellben az Audi drive select változó módon állítja be a gázadási reakciók és a kormányrásegítés karakterisztikáját. Felszereltségtől függően szintén a rendszer részét képezheti az S tronic sebességváltó, a quattro hajtás és a csillapítás szabályozással szerelt futómű. Szintén hatással van a kényelmi és biztonsági rendszerekre, mint amilyen például az automata légkondicionáló, a Matrix LED fényszórók, az övfeszítő és az adaptív sebességszabályozás (ACC).