Az új Audi S3
Nagy teljesítményű, agilis, kifejező
- Megnövelt teljesítmény 333 LE teljesítménnyel és 420 Nm nyomatékkal
- Nyomatékelosztó és dinamikus plusz üzemmód az agilis kezeléshez
- Kifejező dizájn és választható nappali menetfény jelek
Exkluzív Audi podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
A számos új funkcióval az Audi S3 több, mint egy termékfrissítés: a megnövelt teljesítmény, a nyomatékelosztó és más technológiai megoldások biztosítják az erős teljesítményt és az agilis kezelhetőséget. Vizuálisan a kompakt modell megnövelt dinamikáját tükrözi kifejező elülső kialakítással, sportos diffúzorral és négycsöves teljesítményű kipufogórendszerrel. Az Audi S3 Sportbackként és szedánként 2024 második negyedévében lesz elérhető a márkakereskedésekben. Ára: 55 600 eurótól.
Nagyobb teljesítmény: 2.0 TFSI 333 LE-vel
245 kW (333 LE) teljesítményével és 420 Nm nyomatékával az S3 minden eddiginél erősebb. A termékfrissítés részeként a 2.0 TFSI2 1 teljesítménye 23 LE-vel és 20 Nm nyomatékkal nőtt. Az eredmény magabiztos vonóerő és erős gyorsulás. Az S32 1 4,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra (62 mph). A maximális nyomaték széles fordulatszám-tartományban érhető el, 2100 és 5500 ford./perc között. A végsebesség 250 km/h-ra (155 mph) van korlátozva. A motor és a sebességváltó is sportosabb hangolásban részesül: egyenletes fordulatszámon, kis és közepes gyorsulás mellett a részterhelési tartományban az előfeszített turbófeltöltő állandó fordulatszámon tart. A túlfutási üzemmódban kinyitott fojtószeleppel kombinálva ez javítja a teljesítményt. A hétfokozatú S tronic most már spontánabb felszállást tesz lehetővé a nagyobb indítónyomatéknak köszönhetően. Ez az adott tengelykapcsoló tengelykapcsoló-csomagjának erősebb összenyomásával érhető el. Ezen túlmenően a teljes terhelés melletti sebességváltások váltási ideje felére csökkent, és a motor fordulatszáma megnő részterhelés mellett, ha a sebességváltó D állásba van állítva, ami nagyon jó reakciókészséget eredményez.
Több menetdinamika: quattro hajtásrendszer nyomatékosztóval
Az RS 33-at követően az S3-ban is elérhető a nyomatékosztó, amely növeli az agilitást és a stabilitást. Ez a technológia teljesen változó nyomatékelosztást tesz lehetővé a hátsó kerekek között. A nyomatékelosztó minden hajtótengelyen elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolót használ, hogy optimálisan ossza el a nyomatékot a hátsó kerék között az ív belsejében és kívül – a vezetési helyzettől és a választott Audi drive select módtól függően.
Még több érzelem: Audi drive select mód dinamikus plusz
Az Audi drive select hat különböző üzemmódot kínál a vezetési élmények széles skálájához – a kényelem hangsúlyozásától a rendkívül dinamikusig. Az S3 modellfrissítésében az ismert profilok (automata, kényelem, dinamikus, egyéni és hatékonyság) mellett az új dinamikus plusz üzemmód is megtalálható, amely – ahogy a név is sugallja – különösen magas menetdinamikát kínál. Ennek érdekében a lehető legtöbb nyomaték éri el a hátsó tengelyt, és a nyomatékosztó főként a hátsó kerékre küldi az íven kívül, ami túlkormányzottságra hajlamos. Az elektronikus stabilizátor (ESC) automatikusan aktív sport üzemmódban. Az ESC rendszer szerény beavatkozásai fokozott és még érzelmesebb vezetési élményt biztosítanak különböző súrlódási együtthatójú felületeken. A motort és a sebességváltót is kifejezetten dinamikus plusz üzemmódra hangolták. A dinamikus üzemmódhoz képest a 2.0 TFSI alapjárati fordulatszáma 200 ford./perccel 1300 ford./percre nőtt, hogy tovább javítsa az off-the-line teljesítményt. A gázreakció még közvetlenebb. A rövidebb sebességváltások mellett a sebességváltó hozzájárul a dinamika növekedéséhez is a későbbi fel- és korábbi lekapcsolásokkal.
Pontosabb: felfüggesztés optimalizálás
A merevebb csapágyakkal ellátott lengőkarok és az új forgócsapágyak, amelyek negatívabb kerékdőlést tesznek lehetővé, jobb kormányzási reakciót és jobb oldalirányú irányíthatóságot biztosítanak, ami nagyobb tapadást és dinamikát jelent a kanyarokban. Illetve az optimalizált progresszív kormányzás segíti az S3-at, hogy még pontosabban vegye be a kanyarokat. Főleg középső állásban a kormányzás a szögfüggő áttételével jobban középre helyeződik, ami javítja a kezelhetőséget. Az S sportfelfüggesztés alapfelszereltség az S3 modellekben. 15 mm-rel süllyeszti a karosszériát az A3-hoz képest. Ugyanez vonatkozik az adaptív lengéscsillapítókkal ellátott opcionális S sportfelfüggesztésre is, amelyet kifejezetten a nyomatékelosztóhoz és a megfelelő Audi drive select üzemmódokhoz hangoltak. Az elektronikus stabilizáló vezérlés új generációját is alkalmazzák. Továbbfejlesztették a kerékszelektív nyomatékszabályozást is, amely kanyarodás közben szelektíven fékezi enyhén az ív belsejében lévő kerekeket, csakúgy, mint a tapadási és lassítási viselkedést. Összességében a felfüggesztésvezérlő rendszerek S3-specifikus hangolása dinamikus fordulást és vezetési viselkedést eredményez. A továbbfejlesztett kezelhetőség együtt jár a jobb stabilitással a határnál.
Nagyobb tapadás: két új, 19 colos gumi
Az Audi S3 alapfelszereltsége 18 hüvelykes 225/40-es gumiabroncs. Opcióként két 19 hüvelykes, 235/35-ös abroncs rendelhető, beleértve a nagy teljesítményű gumiabroncsokat, amelyek optimalizált szárazon kezelhető és jobb fékezési viselkedést biztosítanak. Teljesen új a kínálatban: Falken sportgumik. Feltűnően nagy tapadást és precíz nyomtávú stabilitást kínálnak, különösen száraz utakon. Ezenkívül a Falken Label D abroncsok rendkívül precíz kezelhetőséget biztosítanak a teljes sebességtartományban.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!