Az új BMW F 750 GS és F 850 GS
A középkategória karakteres prémium túraendurói
Az F-sorozat GS-modelljei 2007-es bemutatkozásuk óta a motorozás „Made by BMW Motorrad” stílusú, prémiumszínvonalú élményének megtestesítői az Adventure-szegmens középkategóriájában. Mint mindig, a „GS” ezúttal is a túrák és a hosszú távú utazások motorkerékpárjainak, illetve a sportos dinamika és a sokoldalú terepes képességek ideális ötvözetét jelzi. Röviden: egy BMW GS ideális útitárs a világ távoli vidékeinek motoros felfedezése során. Nagyjából tíz esztendő következetes modellfejlesztést követően a BMW Motorrad teljes egészében áttervezte és újrafejlesztette a középkategória GS-modelljeit, mégpedig a motorozás zavartalan élvezetének célkitűzése jegyében, legyen szó sportosan dinamikus utcai közlekedésről, túrázásról kettesben és csomagokkal vagy éppen élvezetes terepes kiruccanásokról.
Ennek szellemében az F 750 GS és az F 850 GS még elődjénél is jobban, teljesen vásárlói célcsoportjára összpontosít. Az F 750 GS így mindazon motorosokat szólítja meg, akik a túraendurók élményét és koncepcióját mérsékelt ülésmagassággal, több mint elegendő teljesítménnyel, magas fokú gazdaságosággal és sokoldalúsággal együtt kívánják élvezni. Az új F 850 GS ezzel szemben megnövelt teljesítmény- és forgatónyomaték-szintje mellett még hangsúlyosabb túraadottságokkal és szélesebb körű terepes képességekkel szolgál.
Új, még erőteljesebb soros, kéthengeres motor két kiegyenlítőtengellyel, s a kulturált járás, illetve érzelemdús hang szolgálatában 270 fokos gyújtástávolsággal
A fejlesztés során elsősorban a teljesítmény és a forgatónyomaték növelése állt az előtérben, emellett azonban az üzemanyag-fogyasztás mérséklésére is nagy hangsúlyt fektettek a tervezők. Az erőforrás összlökettérfogata 853 köbcentiméter, s a 7500-as percenkénti fordulatszámnál leadott 57 kilowatt (77 LE) révén már az új F 750 GS is több mint elegendő teljesítménnyel szolgál. Az új F 850 GS 8250-es percenkénti fordulatnál kínált 70 kW (95 LE) teljesítménye tekintélyes vonóerőt biztosít.
A főtengely 90 fokos forgattyú-elékelési szöge, illetve az így adódó 270 fokos gyújtástávolság révén intenzív érzelmeket ébresztő, különösen erőteljes hangzást alakítottak ki a tervezők. A nemkívánatos rezgéseknek két kiegyenlítőtengelyével veszi elejét az új motor. A motorfékhatást korlátozó (anti-hopping) tengelykapcsoló karja jól érzékelhetően kisebb erőhatással működtethető, miközben a menetbiztonság terén is jelentős pluszt kínál. Az erőátvitelt hatfokozatú sebességváltóval és bal oldalra elrendezett szekunderhajtással alakították ki a tervezők a hátsó kerék felé.
Már alapkivitelben Road és Rain üzemmódok, illetve ABS és ASC rendszerek, extrafelszerelésként pedig Pro menetprogramok a motorozás fokozott élvezete és biztonsága szolgálatában
Az új GS modellek már alapkivitelben Road és Rain üzemmódjaikkal veszik tekintetbe motorosuk egyéni kívánságait, a magas színvonalú biztonságról pedig a BMW Motorrad blokkolásgátló berendezés (BMW Motorrad ABS) mellett az Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) is gondoskodik.
Gyári extrafelszerelésként a Pro menetprogramok, s ezzel a Dynamic, Enduro és Enduro Pro üzemmódok (utóbbi csak az F 850 GS számára), valamint a Dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC) és a bedöntött helyzetben is hatékony ABS Pro blokkolásgátló is rendelkezésre áll az F 750 GS és az F 850 GS modellekhez.
Új héjszerkezetű acél hídváz, továbbfejlesztett futóműgeometria és újszerűen elendezett üzemanyagtartály
Az F-sorozat GS-modelljeinek hídváz-szerkezete mélyhúzott, hegesztett acélkomponensekből épül fel, s a kéthengeres erőforrást is teherviselő elemként integrálja, egyaránt jelentős előnyöket kínálva torziós merevsége és robusztus konstrukciója terén. Az üzemanyagtartály az optimális elrendezés és a motorkerékpár tömegközéppontjának kedvezőbb helyzete szolgálatában az ülés és a kormányagy közötti hagyományos pozíciójába került vissza.
Karakteresebb GS-stílus férfiasabb dizájnnal
Az új F 750 GS és F 850 GS formavilágában is teljesen megújult, mégpedig dinamikusabb és férfiasabb dizájn mentén. Alapváltozatuk mellett az új F-modellek Exclusive stílusvariációban is rendelkezésre állnak. Az új F 850 GS különlegessége a Rallye kivitel, amely különösen kihangsúlyozza e modell terepes képességeit.
Extrafelszerelések és BMW Motorrad kiegészítők egyedülálló kínálata
Az F-sorozat új GS-modelljei felszerelések – a középkategóriában egyedülállóan széles – kínálatával érkeznek. Legyen szó különböző magasságú ülésekről, burkolati elemekről, az új teljes-LED fényszóróról, vagy épp a TFT-kijelzőt és a vészhívás (eCall) rendszerét is magában foglaló connectivity-kínálatról, a motorozás élményét, biztonságát és élvezetét szolgáló vonzó felszerelések választéka a túraendurók középkategóriájában is szinte kimeríthetetlen.
Az új BMW F 750 GS és F 850 GS különlegességei – Áttekintő
- Nyomatékos, soros kéthengeres motor 853 köbcentiméter hengerűrtartalommalF 850 GS: 70 kW (95 LE) / 8250 min-1 és 92 Nm / 6250 min-1
- F 750 GS: 57 kW (77 LE) / 7500 min-1 és 83 Nm / 6000 min-1
- Intenzív érzelmeket ébresztő, különösen erőteljes hangzás a főtengely 90 fokos forgattyú-elékelési szöge, illetve az így adódó 270 fokos gyújtástávolság révén
- Új, robusztus konstrukciójú, héjszerkezetű acél hídváz a még pontosabb irányíthatósági tulajdonságok szolgálatában
- Új teleszkópvilla/fordított (upside-down) teleszkópvilla, valamint alumínium kettős lengőkar központi rugóstaggal a még érzékenyebb reakciók érdekében
- BMW Motorrad blokkolásgátló berendezés (BMW Motorrad ABS) és Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC); már alapkivitelben Road és Rain üzemmódok
- Gyári extrafelszerelésként Pro menetprogramok ABS Pro blokkolásgátló berendezéssel és dinamikus féklámpával; Dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC); Dynamic, Enduro és Enduro Pro menetprogramok (utóbbi csak az F 850 GS számára)
- Extrafelszerelésként elektronikus futómű-szabályzás (Dynamic ESA)
- Anti-hopping tengelykapcsoló, jól érzékelhetően kisebb erőhatással működtethető karral
- Extrafelszerelésként teljes-LED fényszóró LED-technikájú nappali menetfénnyel
- Connectivity multifunkciós kombinált műszeregységgel és 6,5 col képátlójú, színes TFT-képernyővel, illetve számos, extrafelszerelésként rendelhető további megoldással
- Extrafelszerelésként a középkategóriában első ízben Intelligens segélyhívás a vészhelyzetbeli gyors segítség érdekében (Magyarországon egyelőre nem elérhető)
- Továbbfejlesztett túra- és terepképességek, illetve még hatékonyabb szél- és időjárás elleni védelem
- Karakteresebb GS-profil a megújult dizájn révén
- Új színkoncepciók, illetve Rallye és Exclusive stílusvariációk
- Extrafelszerelések és eredeti tartozékok a középkategóriában egyedülállóan széles kínálata, egyebek mellett a kulcsnélküli nyitás rendszerével (Keyless Ride), a Pro váltóasszisztenssel, az elektronikus futómű-szabályzással (Dynamic ESA), vészhívás-funkcióval (eCall) és különböző connectivity-szolgáltatásokkal