Az új BMW iX

Egy feltöltéssel 700 kilométernyi tisztán elektromos hatótávolság, most először
Az elektromos mobilitás hamisítatlan iránymutatójaként a BMW iX a progresszív luxus és az emisszió-mentes vezetési élmény egyedülálló harmóniáját teremtette meg. A kifejezetten tisztán elektromos meghajtásúra tervezett Sports Activity Vehicle (SAV) új kiadása megnövelt menetteljesítménnyel és jelentősen nagyobb hatótávolsággal halad tovább a megkezdett úton. Az új BMW iX egy feltöltéssel már 700 kilométernyi (WLTP) tisztán elektromos hatótávolságot kínál, amely párját ritkítja a szegmensben és a BMW EfficientDynamics stratégia hatékonyságát igazolja. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációi a típus-specifikus karosszéria- és utastér-módosításokkal kéz a kézben járnak, tovább nyomatékosítva az új BMW iX sportosságát.
Többek között a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikájának következetes továbbfejlesztésével, valamint a kerékcsapágyak és a gumiabroncsok finomhangolásával a modell kombinált energiafogyasztása a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP) mérései szerint több mint 8 százalékkal javult (a legjobb forgatókönyv esetében, a modellváltozat és a felszereltség függvényében), amely az új BMW iX xDrive60 esetében egy feltöltéssel körülbelül plusz 60 kilométernyi tisztán elektromos hatótávolságot eredményez.
Az új BMW iX megnövelt menetteljesítményét új típusjelzés is tükrözi. 2025 tavaszától a modell világszerte a BMW iX xDrive45 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 21,8 kWh / 100 km; CO2-osztály: A), a BMW iX xDrive60 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 21,9 kWh / 100 km; CO2-osztály: A) és a BMW iX M70 xDrive (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 23,5 kWh / 100 km; CO2-osztály: A) triumvirátusával válik elérhetővé. Az új BMW iX legfontosabb piaca az Egyesült Államok, Nagy-Britannia és Németország. A modell továbbra is a BMW Group dingolfingi gyárában készül, amely a müncheni központú vállalatcsoport legnagyobb európai üzemeként, valamint a prémium- és luxuskategóriájú modellek elsőszámú létesítményeként a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák sorozatgyártási innovációin dolgozó kompetenciaközpontnak is otthont ad.
Karosszéria: magával ragadó megjelenés és az opcionális extrafelszereltség újdonságaként M Sport csomag
Az új BMW iX formanyelve magával ragadó, robosztus és a Sports Activity Vehicle (SAV) modellek hamisítatlan arányait hordozza. A nóvum karosszériája kizárólag a lényegre összpontosít, letisztult, nagyméretű felületekkel. Látványos frontrészét az újratervezett hűtőrács határozza meg, amelyet kecses keretbe foglalva, függőleges és átlós lamellákkal álmodtak meg a tervezők. A hűtőrács BMW Iconic Glow kontúrvilágítása az opcionális extrafelszereltség újdonságaként érhető el (az új BMW iX M70 xDrive esetében az alapfelszereltség része).
A függőlegesen elrendezett nappali menetfényekkel és irányjelzőkkel dolgozó első fényszórókat ugyancsak újratervezték a mérnökök. Az új BMW iX alapfelszereltségének az adaptív LED-technológiás első fényszórók is részei, kanyarfény-funkcióval és új városi fényekkel. A hűtőrács lamelláinak vonalvezetése az első fényszóróknál alkalmazott átlós vonalakban is visszaköszön.
Az új BMW iX első és hátsó lökhárítója harmonikus összképet alkot és még több fényezett felületet tartalmaz, amely már alapfelszereltségként sportos, elegáns kiállást garantál. Az opcionális extrafelszereltség újdonságaként elérhető M Sport csomag erőteljes vonalakkal, elöl nagyméretű légbeömlőkkel, hátul pedig függőleges fényvisszaverőkkel hangsúlyozza a tisztán elektromos meghajtású SAV modell dinamikus egyéniségét.
Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Sport Pro csomag esetében az új BMW iX sötét M Shadow Line első fényszórókat és hátsó lámpákat visel, a csúcsmodell pedig még inkább kitűnik a sorozatból: az új BMW iX M70 xDrive alapfelszereltségként megkapja az M Sport csomag és az M Sport Pro csomag tételeit, BMW M emblémával ellátott, típus-specifikus hűtőráccsal, feketére fényezett külső visszapillantó-házakkal és exkluzív, 22” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákkal megfűszerezve.
Az újdonság karosszériafényezési árnyalatainak palettája mindeközben 2025 nyarán az Arctic Race Blue metál, a Dune Grey metál, a Carbon Black metál, a BMW Individual Frozen Deep Grey metál, a BMW Individual Frozen Pure Grey metál, a Tanzanite Blue metál és a Space Silver metál árnyalatokkal bővül. A BMW iX xDrive45 és a BMW iX xDrive60 esetében a BMW Individual Exterior Line Titanium Bronze karosszériafényezési árnyalat is elérhető lesz.















Megnövelt menetteljesítmény mindegyik modellváltozat esetében
Az első és a hátsó tengelyen dolgozó egy-egy elektromos motornak köszönhetően az új BMW iX mindegyik modellváltozata elektromos összkerékhajtással érkezik meg az utakra. Az érezhetően nagyobb menetteljesítmény érdekében a mérnökök finomhangolták a hajtáslánc-technológiát és továbbfejlesztették vezérlőelektronikáját. Az új BMW iX xDrive45 maximális teljesítménye így 60 kilowattal / 82 lóerővel 300 kilowattra / 408 lóerőre nőtt, amely 1,0 másodperccel gyorsabb, 5,1 szekundum alatt abszolvált nulla-százas sprintet eredményez. Az új BMW iX xDrive60 15 kilowattal / 21 lóerővel megnövelt maximális teljesítménye mostantól 400 kW / 544 lóerő, amelynek köszönhetően a nóvum 4,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája mindkét modell végsebességét 200 km/óránál korlátozza.
Az új BMW iX M70 xDrive minden korábbinál lebilincselőbb menettulajdonságokkal kecsegtet. A BMW M modell hajtáslánc-technológiája 30 kilowattal / 40 lóerővel erősebb, amely SPORT vezetési üzemmódban és aktivált Launch Control rajtprogrammal 485 kW / 659 lóerő maximális teljesítményben és 1 100 Nm csúcs forgatónyomatékban teljesedik ki. Az új BMW iX M70 xDrive így 3,8 másodperc alatt letudja a nulla-százas sprintet. Az „1 lábhossz előnyt” alkalmazó mérési módszer* szerint a modell sprintideje csupán 3,5 másodperc. Az új BMW iX M70 xDrive végsebessége 250 km/óra.
Egyedülálló a szegmensben: egy feltöltéssel 700 kilométernyi tisztán elektromos hatótávolság
Az új akkumulátorcella-technológia körülbelül 30 százalékkal 94,8 kWh nettó kapacitásúra növeli a BMW iX xDrive45 nagyfeszültségű akkumulátorának energiasűrűségét. A másik két modellváltozat esetében az energiatároló egység hasznos kapacitása 109,1 kWh (BMW iX xDrive60), illetve 108,9 kWh (BMW iX M70 xDrive).
Sőt mi több, a hajtáslánc-technológia teljesítménysűrűségét mindegyik modellváltozat esetében a vezérlőelektronika új inverter-technológiája optimalizálja, amely a nagyfeszültségű akkumulátor és az elektromos motor között kiváltképp magas hatékonyságú energiaátvitelt garantál. Az új BMW iX xDrive45 akkumulátorának nagyobb energiasűrűségével és az összes modellváltozat esetében alkalmazott hatékonyságnövelő intézkedésekkel mindez akár 40 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolságot is eredményezhet, modellváltozattól függően. Egy feltöltéssel megtehető 563 – 701 kilométer (WLTP) tisztán elektromos hatótávolságával az új BMW iX xDrive60 új mércét állít fel szegmensében. A nagyfeszültségű akkumulátor egy feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság a BMW iX xDrive45 esetében 490 – 602 kilométerre, míg a BMW iX M70 xDrive esetében 521 – 600 kilométerre nőtt.
Vezetés közben adaptív fékenergia-visszanyerő rendszer is fokozza a hatékonyságot. A MAX RANGE funkció akár 25 százalékkal is képes megnövelni a következő járműtöltő állomásig tartó tisztán elektromos hatótávolságot.