Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring
Legendás típusnevek, amelyek megtestesítik a letaglózó teljesítmény és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság BMW M GmbH által fémjelzett egységét. A vezetés élményét a BMW M3 limuzin és a BMW M3 Touring most számos területen még tovább fokozza. A több évtizede íródó sikertörténet új fejezete felé vezető utat az összkerékhajtású modellváltozatok 15 kW / 20 lóerő teljesítmény-többlete, az új stílusjegyek és felszereltségi tételek, valamint a megannyi digitalizációs fejlesztés kövezi ki. Az újratervezett első fényszórók és kormánykerekek a karosszéria és az utastér megjelenését is frissítik, ráadásul mindehhez új kovácsolt könnyűfém keréktárcsák, új utastéri dekorbetétek és a BMW 8.5 operációs rendszer alapjain futó, legkorszerűbb BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia is társul. E legújabb fejlesztések még tovább erősítik a prémium középkategória nagyteljesítményű etalonjának versenyautós egyéniségét és hosszútávú adottságait, amelyek a vezető mellett egyszerre akár négy utast is kényeztethetnek.
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
A sikertörténet soron következő fejezetében az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres benzinmotor legerősebb verziójának maximális teljesítménye 390 kW / 530 lóerő, amely az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,1 – 10,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 227 – 230 gramm / km; CO2-osztály: G) és az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,3 – 10,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 233 – 235 gramm / km; CO2-osztály: G) modellpárosában egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltón keresztül érkezik meg a négy hajtott kerékhez.
Az új BMW M3 Competition limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,7 – 9,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 220 – 224 gramm / km; CO2-osztály: G) meghajtásáról gondoskodó erőforrás maximális teljesítménye 375 kW / 510 lóerő, amelyhez szintén egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó kapcsolódik, az erő azonban a két hátsó kerék között oszlik el. A bajor prémiumgyártó azon ügyfelei pedig, akik a kategóriában egyedülálló, színtiszta teljesítményélményt keresik, az új BMW M3 limuzint (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,0 – 10,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 227 – 230 gramm / km; CO2-osztály: G) is megrendelhetik, a soros hathengeres benzinmotor 353 kW / 480 lóerő maximális teljesítményével, hatfokozatú manuális váltóval és klasszikus hátsókerék-meghajtással.
Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring összes modellváltozata a BMW Group müncheni gyárában készül. Az újdonságok világszerte a 2024 júliusában induló sorozatgyártást követően érkeznek meg az utakra. A BMW M3 limuzin legfontosabb értékesítési piaca az Egyesült Államok, Kína, Nagy-Britannia, Ausztrália és Németország. A BMW M3 Touring mindenekelőtt Németországban örvend rendkívüli népszerűségnek, amelyet Nagy-Britannia, a többi európai ország és Ausztrália követ.
Tradicionális versenyautó-érzés, hamisítatlan kvalitások
A hatodik modellgenerációját élő BMW M3 erősebb, kiegyensúlyozottabb, magabiztosabb, fejlettebb és sokoldalúbb, mint valaha. A limuzin karosszériaváltozat a nagyteljesítményű sportautó immár mintegy 40 éves vérvonalát viszi tovább: a BMW M3 első nemzedéke 1986-ban ünnepelte világpremierjét és egy csapásra a nemzetközi túraautó-világbajnokság legsikeresebb modelljévé érett. A négykerekű legenda motorsportos sikerét már akkor egyre nagyobb rajongótábor és osztatlan népszerűség övezte, hiszen a sorozatgyártásban kínált testvérmodell a hétköznapok útjain is vérpezsdítő vezetési élménnyel ajándékozta meg tulajdonosait.
A BMW M3 típusnevéhez szorosan kapcsolódó versenyautó-érzés – amely a volán mögött töltött minden percben kézzelfogható – a legújabb nemzedék érkezésével már teljesen más aspektusokban is átélhető. A BMW M3 limuzin mellett megérkezett a BMW M3 Touring is, amely a legendás elődök által fémjelzett menettulajdonságokat minden korábbinál átfogóbb praktikummal és szinte határtalan teherbírással egyesíti. A BMW M3 Touring kizárólag a legmagasabb szintű hajtáslánc-változattal felvértezve érhető el: a soros hathengeres benzinmotor legerősebb változatával és M xDrive intelligens összkerékhajtással. A modell csomagterének alapesetben 500 literes térfogata a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1 510 literig bővíthető.
A prémium középkategória új járműkoncepciójával a BMW M GmbH már nem csupán a klasszikus autórajongóknak, de a professzionális szakértőknek is felkínálja a vezetés abszolút élményét. Sorozatgyártásának első évében a BMW M3 Touring Németországban azonnal elnyerte az Auto Bild és a Bild am Sonntag magazinok által közösen életre hívott „Arany Kormánykerék” díjat, miközben Nagy-Britanniában az Autocar magazin az év álomautójának járó kitüntetéssel, a Top Gear csapata pedig a nélkülözhetetlen autókat méltató „All The Car You’ll Ever Need” címmel ismerte el.
Exkluzív stílusjegyeiknek és hamisítatlan kvalitásaiknak köszönhetően a limuzin és a Touring karosszériaváltozat más-más helyet foglal el a BMW M3 portfólióján. Egyik leglátványosabb közös pontjuk mégis a magával ragadó, mérnökien precíz részletek mentén megálmodott formanyelv, amelyet a lehető legoptimálisabb hűtőlevegő-ellátás és aerodinamika sajátosságai szerint terveztek meg a mérnökök. A vízszintes duplalamellákkal ellátott, nagyméretű, függőlegesen elnyújtott BMW hűtőrácsok, az erőtől duzzadó kerékjárati ívek, a magasfényű Black árnyalatban pompázó, markáns küszöbtoldatok és az első-hátsó lökhárító toldatai mindkét modell esetében a menetdinamikai adottságokat hirdetik. A BMW M3 limuzin alapfelszereltségként szénszálból készült tetőt visel, miközben a BMW M3 Touring teteje – ahogyan az alapfelszereltségként kínált tetősínek is – fekete karosszériafényezést kap. A hosszan ívelt tető aerodinamikáját látványos légterelő szárny optimalizálja.
A motorsport élvonalából érkező motortechnológia
Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring összes modellváltozatának meghajtásáról egy M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik. A 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrást a mérnökök mindegyik teljesítményszinten kivételesen magas fordulatszám-tartományig és a BMW M GmbH nagyteljesítményű modelljeire jellemző, egyenletes teljesítmény-leadás sajátosságai szerint kalibrálták.
A BMW M3 közutakon és versenypályákon is letaglózó menettulajdonságairól az erőforrás számos olyan műszaki megoldása gondoskodik, amelyeket a mérnökök a motorsport élvonalában fejlesztettek ki és a legmodernebb versenyautók motortechnológiájában is kamatoztatnak. A kimagaslóan nagy forgatónyomaték érdekében a zárt tetős kialakítású, extrém merev motorblokk súlycsökkentett, kovácsolt főtengellyel dolgozik együtt. A vasbevonatot ívhuzalos szórási eljárással viszik fel a hengerperselyekre. A hengerfej háromdimenziós nyomtatással előállított központi része a hűtőcsatornák olyan precíz elrendezését teszi lehetővé, amely a hagyományos fémöntési eljárással lehetetlen lenne. A mérnökök ezzel az eljárással úgy optimalizálták tovább a motor hőkezelő rendszerét, hogy közben csökkentették az alkatrész saját tömegét.
A hajtáslánc kenési- és hűtőrendszerét a legextrémebb versenypályás használat szempontjai szerint tervezték meg. A speciális motorolaj-ellátás még a legkeményebb hossz- és oldalirányú gyorsulások közben is megbízható kenést garantál.
Az erőforrás M TwinPower Turbo technológiája két darab egycsatornás (mono-scroll) turbófeltöltővel dolgozik, mindkettő három-három hengert lát el sűrített levegővel. A közvetett töltőlevegő-hűtő munkáját alacsony hőmérsékletű kör segíti, a töltőegység teljesítmény-leadását pedig speciális kompresszorok optimalizálják. A technológiai csomagnak ráadásul magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer – amely az üzemanyag finomporlasztása és a gyorsabb motorreakció érdekében 350 bar maximális befecskendezési nyomásra képes –, VALVETRONIC változó szelepvezérlés és dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítás is része.
A soros hathengeres benzinmotor az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition Touring motorházteteje alatt adja le legnagyobb teljesítményét: a percenkénti 6 250 főtengely-fordulatnál jelentkező 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítmény a digitális motorvezérlő egység tovább optimalizált konfigurációjának köszönhetően 15 kW / 20 lóerő teljesítmény-többletet jelent a korábbi 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítményhez képest. A továbbfejlesztett erőforrás – amely a BMW M4 GT3 versenyautó meghajtásáról gondoskodó motor műszaki alapját is adja – csúcs forgatónyomatéka 650 Nm, amely percenkénti 2 750 és 5 730 főtengely-fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll. Az eredmény a legmagasabb fordulatszám-tartományig fennálló, minden korábbinál letaglózóbb tolóerő, amely a teljesítményélmény intenzitásának új dimenzióját váltja valóra – kiváltképp akkor, amikor a vezető az autó határait feszegeti – és lélegzetelállító gyorsulást garantál.
Az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin 3,5 másodperc, az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition Touring pedig 3,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A két összkerékhajtású modell megnövelt maximális teljesítménye 0,5 szekundummal hamarabb abszolvált nulla-kétszázas sprintet is eredményez: a limuzin esetében ez 11,8 másodperc, míg a Touring esetében 12,4 másodperc.
A hajtáslánc vezérlőelektronikája az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring összes modellváltozatának végsebességét 250 km/óránál korlátozza, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag azonban ezt az értéket egészen 290 km/óráig (a limuzin karosszériaváltozatok esetében), illetve 280 km/óráig (a Touring karosszériaváltozatok esetében) képes kitolni.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!