Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring
A motor, a váltó és a futómű típus-specifikus összehangolása
Az új BMW M3 limuzin hatfokozatú manuális váltóját és a Competition modellek alapfelszereltségként kínált, Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltóját is tökéletesen az erőforrás teljesítmény-karakterisztikájához hangolták a mérnökök. A megannyi módon személyre szabható vezetési élmény felé vezető utat azonnali, spontán váltásokat is lehetővé tevő, kormány mögé épített váltófülek és számos váltókarakterisztikát kínáló Drivelogic gomb kövezi ki.
A két legerősebb modell tapadását ráadásul M xDrive intelligens összkerékhajtás emeli új szintre. Az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition Touring intelligens összkerékhajtása a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozva fokozza a modellpáros agilitását. A BMW M modellek által fémjelzett, sportautósan dinamikus kanyarodásokat a hátsó tengely 0-100 százalék közötti arányban változtatható aktív M differenciálműve segíti elő. Sőt mi több, a bajor prémiummárka ügyfeleinek arra is lehetőségük nyílik, hogy az alapbeállításként aktiválódó 4WD vezetési üzemmódot 4WD Sport vezetési üzemmódra változtassák, amely még inkább előtérbe helyezi a hátsó tengely meghajtását. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kikapcsolásával ráadásul a 2WD vezetési üzemmód is aktiválhatóvá válik, amely színtiszta hátsókerék-meghajtást tesz lehetővé, a vezetést támogató rendszerek bárminemű beavatkozása nélkül.
A karosszériaváz és a futómű-bekötési pontok kimagasló torziós merevsége a magával ragadó menetdinamika és az azonnali kormányreakciók ideális előfeltételeit teremti meg. A BMW M3 limuzin toronymerevítő elemei mellett a BMW M3 Touring a hátsó tengelynél is kiegészítő merevítéseket kapott, amelyeknek köszönhetően hamisítatlan stílusban garantálja a menetdinamika, az agilitás és a mérnökien precíz irányíthatóság legendás, BMW M modellekre jellemző egységét.
A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal dolgozó első- és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés M-specifikus elasztokinematikai hangolása a BMW M3 összes modellváltozata esetében garantálja az extrém menetdinamika és a kimagasló menetkomfort közötti tökéletes harmóniát, a hétköznapokban és a hosszabbra nyúló utazások során egyaránt. Az alapfelszereltségként kínált adaptív M futóműnek köszönhetően a vezetők személyes preferenciáik szerint állíthatják be az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók karakterisztikáját. Az M Setup menüponton keresztül háromféle olyan beállítási lehetőség érhető el, amelyekkel az autó vezethetősége tovább optimalizálható.
A futómű-technológiának az M Servotronic kormánymű és az integrált fékrendszer is része. Utóbbi BMW M fékrendszerrel, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig BMW M karbon-kerámia fékrendszerrel dolgozik együtt. Mindkét rendszer hatdugattyús első és egydugattyús hátsó féknyergeket kínál. A BMW M karbon-kerámia fékrendszer nagyobb átmérőjű féktárcsái – amelyek jobb kopásálló képességüknek köszönhetően még extrém vezetési szituációkban is kompromisszumok nélküli lassulást és fékerőt garantálnak – jobban ellenállnak a hőnek, intelligens könnyűszerkezetes kialakításuknak köszönhetően pedig mintegy 14 kilogrammal nyomnak kevesebbet a mérlegen, mint az alapfelszereltségként kínált BMW M fékek. A modellek rugózatlan tömegének módszeres csökkentése jelentős mértékben hozzájárul a versenyautós agilitás és a mérnökien precíz vezethetőség párosához, miközben javítja a rendszerreakciókat és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.
Az alapfelszereltségként kínált BMW M fékrendszer kékre fényezett féknyergei az opcionális extrafelszereltség részeként piros és fekete színben is megrendelhetők. A BMW M karbon-kerámia fékrendszer féknyergei Gold metál árnyalatban pompáznak. Az M-specifikus menetteljesítmény egyedi szimbólumaként mindegyik első féknyereg büszkén viseli a BMW M divízió logóját.
A Dinamikus Menetstabilizáló Rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) eközben kategóriaetalon vezetési élményt garantál. A rendszernek az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) is része, amelynek ultrasportos konfigurációja képes kitolni a fékrendszer beavatkozási határértékét és késleltetni az erőforrás teljesítmény-leadásának korlátozását. A technológia bekapcsolt menetstabilizáló rendszerrel képes maximalizálni a sportmodell menettulajdonságait, a bajor prémiumgyártó ügyfelei azonban teljes mértékben ki is kapcsolhatják azt (DSC off).
Az új BMW M3 limuzin az opcionális extrafelszereltség részeként M Traction Control tapadásvezérléssel is felszerelhető. A technológiával – amely a Competition modellek esetében az alapfelszereltség része – a vezető tíz fokozatban, saját preferenciái szerint állíthatja be a kipörgésgátló rendszer beavatkozási határértékét és fokozatosan csökkentheti a menetstabilizáló rendszer közreműködését, hogy egyre inkább megközelítse a vezetés fizikai határait, például versenypályás használat során. Az M Laptimer és az M Drift Analyser funkciók eközben a zárt aszfaltcsíkokon nyomatékosítják tovább a nagyteljesítményű sportmodellek versenyautós karakterét. A mérnökök az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring hajtáslánc-, illetve futómű-technológiáját többek között a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján tökéletesítették, de a hétköznapok útjain is kimagasló menetdinamikát és rendkívül precíz vezethetőséget kínálnak.
Tengely-specifikus kerékméretek és kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák új küllődizájnnal
Alapfelszereltségként az új BMW M3 összes modellváltozatát kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsákkal kínálja a gyártó, a sportautós agilitás és a minden korábbinál pontosabb vezethetőség érdekében tengely-specifikus kerékméretekkel. A két hátsókerék-meghajtású limuzin V-küllődizájnú, Orbit Grey metál árnyalatú BMW M könnyűfém keréktárcsákat kap, az első tengelyen 18”, a hátsó tengelyen pedig 19” méretben. Az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition Touring alapfelszereltségének a Jetblack árnyalatú, duplaküllő-dizájnú kovácsolt könnyűfém felnik is részei, az első tengelyen 19”, míg a hátsó tengelyen 20” méretben.
E kombináció az opcionális extrafelszereltség részeként az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Competition limuzin számára is elérhető. Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettára új, 19” és 20” méretekben megrendelhető, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is felkerültek, amelyek most először Silver árnyalatban is megrendelhetők. Fényesen ragyogó felületük egyszerre kínál sportos és kifinomultan elegáns megjelenést.
A vezetést támogató rendszerek széles palettája; M Mode gomb a személyre szabható funkciók érdekében
Az alapfelszereltségként vagy opcionális extrafelszereltségként kínált, automatizált járművezetést és parkolást lehetővé tevő rendszerek széles palettájával az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring is új mércéket állít fel szegmensében. A vezetést támogató rendszerek beavatkozási határértékei a középkonzolon elhelyezett M Mode gombbal minden esetben az adott vezetési szituáció sajátosságai és a vezető személyes preferenciái szerint állíthatók be. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, versenypályára fejlesztett TRACK üzemmód például az összes kényelmi és biztonsági rendszer ideiglenes kikapcsolását is lehetővé teszi.
Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring alapfelszereltségének az első és hátsó szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), a fékező funkcióval dolgozó tempomat (Cruise Control with Brake Function), az automata fékező funkcióval dolgozó, frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), a korrigáló kormánymozdulatokra is képes, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) és az előzési tilalmakra is figyelmeztető sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info) is része. A Driving Assistant csomag és a tolatási segédlettel (Reversing Assistant) együttműködő parkolóasszisztens (Parking Assistant) az opcionális extrafelszereltség részeként rendelhető meg a modellekhez. A Competition modellek opcionális extrafelszereltségi tételei között a Driving Assistant Professional csomag is megtalálható, amely az automata sebességhatár-asszisztenssel (Speed Limit Assist) dolgozó kormányzó- és sávtartó asszisztenst (Steering and Lane Control Assistant), a sávtartó asszisztenst (Lane Keeping Assistant), a forgalmi jelzéseket felismerő rendszert (Traffic Light Recognition) és a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomatot (Active Cruise Control with Stop & Go) is magába foglalja.
A letaglózó megjelenésről újratervezett első fényszórók és látványos részletek gondoskodnak
Az újratervezett, LED-technológiás első fényszórók az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring frontrészének egyaránt modern kisugárzást kölcsönöznek. A tompított és a távolsági fényeket immár ugyanaz a LED modul állítja elő. A helyzetjelzők, a nappali menetfények és az irányjelzők funkcióját oldalanként két függőlegesen elrendezett, nyilat formáló LED-fényforrás tölti be, amelyek technológia-központú kialakítása egyszerre kínál kifinomult és progresszív megjelenést – akárcsak a keskenyre rajzolt, „L” alakú LED-technológiás hátsó lámpák.
Az opcionális extrafelszereltség részeként elvakítás-mentes mátrix távolsági fénnyel dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórók is megrendelhetők. A városi fényeket és kanyarfényeket is magába foglaló fényszórók a kék betétekről ismerhetők fel. Az adaptív LED-technológiás első fényszórók az opcionális extrafelszereltség részeként sötét betétekkel szerelt M Shadowline fényekkel is megrendelhetők. A Competition modellek csomagtérajtaját díszítő típusjelzéseket elegáns, ezüst árnyalatú kontúr emeli ki.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!