Az új BMW X3 és az új BMW X4 (1.)

Sportosabb, modernebb és digitálisabb. A modellciklus feléhez érkezve a bajor prémiumgyártó új formanyelvvel, kibővített felszereltséggel és ügyfélorientált termékstruktúrával frissíti fel sikeres Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) modelljét. Az újratervezett frontrész és az újragondolt hátsó kialakítás minden korábbinál intenzívebben nyomatékosítja a BMW X3 harmadik nemzedékének magabiztos terepjáró-kiállását és sportos kisugárzását. Terepkupé karosszériaváltozattal szerelt testvérmodellje, a BMW X4 második generációja a hálómintázatú BMW hűtőrács exkluzív értelmezésével és kivételesen dinamikus hátsó kialakítással megfűszerezve viseli a BMW X3 frontrészét. A modellfrissítést új felszereltségi tételekkel és naprakész információ-szolgáltató funkciókkal kiegészített, modern utastér zárja. A BMW M GmbH a BMW X3 és a BMW X4 időközi modellfrissítéseiről is lerántja a leplet.

FOTÓK >>>

Modern hajtáslánc-technológia és ügyfélorientált termékstruktúra

Azáltal, hogy a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia a benzinüzemű erőforrásokkal szerelt hajtásláncokban is megjelenik, a BMW X3 és a BMW X4 palettáján rendkívül széles csúcstechnológiás hajtáslánc-portfólió sorakozik fel. Ebbe a mezőnybe tartozik a BMW X3 xDrive30e (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 2,0 – 2,6 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,9 – 20,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 45 – 59 gramm / km) és – a portfólió csúcsán – a BMW M GmbH nagyteljesítményű benzines és dízelüzemű modellpárosai is. Németországban a BMW X3 és a BMW X4 összes hajtáslánc-változatát alapfelszereltségként BMW xDrive intelligens összkerékhajtással kínálja ügyfeleinek a gyártó. Az új portfólió-összetétel több sportosságot és több „X-ességet”, a formanyelv következetes minimalizálása pedig átütőbb letisztultságot tartogat. Az alapfelszereltség alternatíváiként az M Sport felszereltségi csomag és a jól ismert BMW M modellek is elérhetők, prémium minőségű X elemekkel felvértezve. A modellpáros piaci bevezetése 2021 nyarán kezdődik, az egyesült államokbeli Spartanburg városában augusztusban beindított sorozatgyártást követően. Az új BMW X3 és az új BMW X4 Kínában, az augusztus 27. és szeptember 5. között tartandó Chengdu Autószalonon ünnepli világpremierjét, majd a modellpáros európai premierjének a szeptember 7-12. között megrendezendő Müncheni Nemzetközi Autószalon ad otthont.

BMW X3 klasszikus X stílusjegyekkel és sportos génekkel

A még erőteljesebb kisugárzás érdekében a BMW X3 minden korábbinál modernebb ruhát öltött, a frontrész és a hátsó kialakítás olyan újragondolt formanyelvével, amely a klasszikus X stílusjegyeket élteti. A tervezőmérnökök nem csupán a BMW hűtőrácsot és az első fényszórókat, de az első és a hátsó lökhárítót és a hátsó lámpákat is újraálmodták. A középkategória etalon Sports Activity Vehicle modelljéhez a BMW alapfelszereltségként kínálja a prémium minőségű X elemeket, így például a padlólemez borítását és az elődmodell X Line felszereltségi csomagjára emlékeztető, típus-specifikus küszöbtoldatokat. A modell sportos génjeit az M Sport felszereltségi csomag, illetve a BMW X3 M40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,8 – 9,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 199 – 216 gramm / km) és a BMW X3 M40d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,6 – 7,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 173 – 192 gramm / km) modellpárosa nyomatékosítja.

Új BMW hűtőrács és keskenyebb első fényszórók

Az újratervezett BMW hűtőráccsal, az új első lökhárítóval és a 10 milliméterrel keskenyebb első fényszórókkal a BMW X3 egy vadonatúj modell képében tetszeleg. A látványosan formált BMW hűtőrácsot – amely nagyobb, mint valaha – immár egyetlen összefüggő keret szegélyezi, középen egy fekete kettéválasztó lamellával, amelyben – felszereltség esetén – az iCam is található. A teljes egészében LED-technológiás első fényszórók az alapfelszereltség részei. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, mátrix funkcióval dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórók mellett (amelyeket a korábbi, különálló ködlámpák funkcióját betöltő „rosszidő-fényforrások” egészítik ki) az akár 650 méteres világítási tartományt kínáló BMW Laserlight lézerfény-technológia is elérhető, az opcionális extrafelszereltség részeként.