Az új BMW X3 és az új BMW X4 (4.)
Hibridtechnológia mindegyik hajtáslánc-technológiában
Az új BMW X3 és az új BMW X4 németországi piaci bevezetése hétféle hajtáslánc-technológiával kezdődik, amelyek mindegyike modern hibridtechnológiával hirdeti az elektromos mobilitásban rejlő páratlan lehetőségeket. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW X3 xDrive30e mellett – amely 2019 decembere óta érhető el a bajor prémiummárka ügyfelei számára – a két portfólió összes négy- és hathengeres erőforrásához 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia csatlakozik. Miután 2020-ban a BMW X3 és a BMW X4 palettáján elérhető mindhárom dízelmotor megkapta a technológiát, most a három benzinüzemű erőforrás hatékonyságát is mild-hibrid technológia fokozza – legyen szó akár az átlagos üzemanyag-fogyasztásról, akár a menetteljesítményről, akár az utazási komfortról. A fékezés során felszabaduló energiát a rendszer 48 Volt kapacitású indítógenerátora egy kiegészítő akkumulátorba táplálja vissza, amelyet intenzív gyorsításokkor a maximális teljesítmény átmeneti, 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többleteként hasznosít.
Háromféle benzines és háromféle dízelüzemű erőforrás
Németországban az új BMW X3 és az új BMW X4 piaci bevezetése hétféle hajtáslánc-technológiával veszi kezdetét, amelyek tökéletesen lefedik a 135 kW / 184 lóerő és a 265 kW / 360 lóerő közötti teljesítmény-tartományt. A palettán háromféle dízelüzemű erőforrás található: a BMW X3 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,8 – 6,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 151 – 171 gramm / km) és a BMW X4 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,7 – 6,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 149 – 170 gramm / km) 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményű dízelmotorja, a BMW X3 xDrive30d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,2 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 162 – 183 gramm / km) és a BMW X4 xDrive30d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,1 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 161 – 182 gramm / km) motorházteteje alatt dolgozó, 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményre képes dízelmotor, valamint a BMW X3 M40d és a BMW X4 M40d meghajtásáról gondoskodó, 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményű erőforrás.
A benzines modellek sorát a BMW X3 xDrive20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,6 – 8,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 172 – 192 gramm / km) és a BMW X4 xDrive20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,5 – 8,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 170 – 190 gramm / km) nyitja a 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményű erőforrással. Őket követi a BMW X3 xDrive30i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,6 – 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 173 – 194 gramm / km) és a BMW X4 xDrive30i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,5 – 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 171 – 192 gramm / km) 180 kW / 245 lóerő maximális teljesítményű benzinmotorja, majd a BMW X3 M40i és a BMW X4 M40i orrában dolgozó, 265 kW / 360 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotor.
Plug-in hibrid hajtáslánc-technológia egyetlen feltöltéssel akár 50 kilométer tisztán elektromos hatótávolsággal
A BMW X3 xDrive30e modellben dolgozó plug-in hibrid hajtáslánc-technológia a Sports Activity Vehicle modell kiváltsága. A technológia egy négyhengeres benzinmotor és egy elektromos motor párosából áll, amelyek ereje mind a négy kereket hajtja. A rendszer maximális teljesítménye 215 kW / 292 lóerő, amelyet az elektromos motor – kihasználva a csúcsteljesítményt – átmenetileg 30 kW / 41 lóerő teljesítmény-többlettel képes megnövelni. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia működéséhez szükséges energiát egy nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor tárolja, amelynek egyetlen feltöltésével a BMW X3 xDrive30e modell akár 50 kilométer megtételére is képes tisztán elektromos meghajtással.
Nyolcfokozatú Steptronic automataváltó és BMW xDrive intelligens összkerékhajtás alapfelszereltségként
Az új BMW X3 és az új BMW X4 mindegyik erőforrásához típus-specifikus karakterisztikájú, nyolcfokozatú Steptronic automataváltó társul. A bajor prémiumgyártó a BMW X3 M40i és a BMW X3 M40d modellekhez, illetve az összes BMW X4 modellhez a kormány mögötti váltófülekkel és Launch Control rajtprogrammal dolgozó, nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltót kínálja alapfelszereltségként. A modellpáros kimagasló sportosságához az alapfelszereltségként kínált BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is nagymértékben hozzájárul. A technológia precíz vezérlőelektronikája minden vezetési szituációban a márkára jellemző, sportos vezetési élményt élteti, a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó nyomatékelosztás pedig még a legintenzívebb kanyarodások közepette is sportautós menetdinamikát garantál. Sőt mi több, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás a modellpáros iránystabilitását és tökéletes tapadását is fokozza, még egyenetlen útfelületeken is.