Az új BMW X3

Plug-in hibrid hajtáslánc-technológia jelentősen megnövelt tisztán elektromos hatótávolsággal

Az új BMW X3 30e xDrive meghajtásáról egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor és egy automataváltóba integrált elektromos motor párosa gondoskodik, együttesen 220 kW / 299 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel.

A legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia és az adaptív rekuperáció innovációinak köszönhetően az új BMW X3 30e xDrive a nagyfeszültségű akkumulátor egy feltöltésével akár 81 – 90 kilométer (WLTP) megtételére is képes tisztán elektromos meghajtással, amely jelentősen több az újdonság közvetlen elődmodellje által kínált hatótávolságnál. Kombinált töltőegysége (CCU – Combined Charging Unit) alapfelszereltségként akár 11 kW töltési kapacitású AC járműtöltést is lehetővé tesz. A plug-in hibrid modell a Connected Home Charging intelligens otthoni járműtöltés opciójára is felkészült.

BMW X3 M50 xDrive kimagasló menettulajdonságokkal

A portfólió csúcsán trónoló, új BMW X3 M50 xDrive motorházteteje alatt a BMW M Performance modellbe beépített eddigi legerősebb soros hathengeres benzinmotor dolgozik. A 3.0 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo technológiával felvértezett erőforrás hatékonyságát 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia is segíti. A benzinmotor maximális teljesítménye 293 kW / 398 lóerő, amelyet a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó a BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül mind a négy kerékhez képes továbbítani. A nóvum 4,6 másodperc alatt futja meg a nulla-százas sprintet.

E lélegzetelállító erőtöbblethez típus-specifikus futómű-technológia társul, amely az agilitás, a menetdinamika és a mérnökien precíz irányíthatóság kategóriaetalon hármas egységének is megágyaz. A modell alapfelszereltségének a BMW M sport futómű, a változó áttételű sport kormánymű, a BMW M sport fékrendszer, a 20” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra és a hátsó tengely integrált BMW M sport differenciálműve is része. Az opcionális extrafelszereltség részeként elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű is megrendelhető. Az új BMW X3 portfóliójának legerősebb képviselőjét M-specifikus stílusjegyek, vízszintes lamellákkal és BMW Iconic Glow kontúrvilágítással szerelt BMW M hűtőrácsok, valamint a kipufogórendszer dupla ikervégződése nyomatékosítja.

A benzines és dízelüzemű erőforrások szisztematikus elektrifikációja, nyolcfokozatú Steptronic automataváltó és BMW xDrive intelligens összkerékhajtás az alapfelszereltség részeként

Az új BMW X3 modellváltozatainak hatékonyságát és gyors teljesítmény-leadását 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia fokozza, amelynek köszönhetően az új BMW X3 20 xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,9 – 7,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 156 – 172 gramm / km; CO2-osztály: F) maximális teljesítménye 153 kW / 208 lóerő. A modell ezzel 7,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

Az új BMW X3 20d xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,8 – 6,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 153 – 171 gramm / km; CO2-osztályok: E – F) motorházteteje alatt dolgozó, 2.0 liter hengerűrtartalmú, soros négyhengeres dízelmotor maximális teljesítménye 145 kW / 197 lóerő, amellyel a nóvum 7,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Az új BMW X3 palettáján 2025 nyarán egy soros hathengeres dízelmotor is bemutatkozik.

Mindegyik erőforráshoz alapfelszereltségként nyolcfokozatú Steptronic automataváltó kapcsolódik, amelynek a kormány mögötti váltófülek is részei. Az M Sport csomaggal felszerelt modellek és az új BMW X3 M50 xDrive esetében mindezt Sport Boost funkció egészíti ki, amely kivételesen intenzív gyorsulást tesz lehetővé. Az új BMW X3 modellváltozatai a BMW xDrive intelligens összkerékhajtást is alapfelszereltségként kapják meg.

Sportos agilitás és fejedelmi menetkomfort

A bajor prémiummárka tervezőmérnökei az új BMW X3 összes modellváltozatának agilitását, kanyarstabilitását és hosszú távú menetkomfortját továbbfejlesztették. A karosszériaváz könnyebb és merevebb lett, miközben a nyomtávok még szélesebbek, a csúcskategóriás futómű-technológiát és a hajtáslánc vezérlőrendszereit pedig kifejezetten az újdonság sajátosságaihoz hangolták. A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első- és ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés kinematikai, illetve elasztokinematikai módosításai még precízebb kanyarív-megérkezéseket, az első kerekek 19 százalékkal megnövelt csapszegdőlései pedig érezhetően jobb iránystabilitást garantálnak. A futómű-technológia alapfelszereltségéhez a hajtásfüggő kipörgés-korlátozás és az integrált fékrendszer is hozzátartozik.

A BMW azon ügyfelei, akik még dinamikusabb kvalitásokra éheznek, az opcionális extrafelszereltség részeként sport kormányművel dolgozó BMW M sport futóművet és BMW M sport fékrendszert is rendelhetnek az új BMW X3 alá (az új BMW X3 M50 xDrive esetében mindkettő az alapfelszereltség része). Az adaptív futómű – amely ugyancsak az opcionális extrafelszereltség része – nem csupán az új BMW X3 agilitását, de menetkomfortját is új szintre emeli.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!