Az új CB1000 Hornet, a visszatérő CBR600RR és az innovatív Honda E-Clutch áll a Honda standjának középpontjában a Milánói Motorkiállításon
- A naked modellválaszték zászlóshajójának tekinthető CB1000 Hornet 2024-ben érkezik a márka európai kínálatába
- A CBR600RR hat év után, új motorral, idomzattal és elektronikai csomaggal tér vissza az európai piacra
- Két új név A2-es motorok táborában: a CB500 Hornet és az NX500 a CBR500R-hez csatlakozik
- A világelső Honda E-Clutch automatikus kuplung a megújult, négyhengeres, középkategóriás CB650R-CBR650R párosban debütál
- A CBR1000RR-R Fireblade és a CBR1000RR-R Fireblade SP váza, idomzata, erőforrása és váltója egyaránt megújult a nagyobb középtartományban jelentkező teljesítmény érdekében
- Először láthatja a közönség a 2024-es CRF1100L Africa Twin és Africa Twin Adventure Sports modellt
- Az SC e: Concept érkezése újabb bizonyíték, hogy a Honda 2025-ig további 10, sőt még több elektromos motorkerékpár bevezetését tervezi
- Minden új, 2024-es modellévű Honda megfelel az Euro 5+ környezetvédelmi előírásnak
Teljes 2024-es európai választékát bemutatja ma a Milánói Motorkiállításon a Honda. Az EICMA látogatói – a már ismert típusok mellett – négy új és négy modellfrissítésen átesett, világújdonságokat is hordozó motorkerékpárral ismerkedhetnek meg a japán gyártó standján, továbbá találkozhatnak a következő tisztán elektromos Honda kétkerekű prototípusával. Aki tiszteletét teszi az olaszországi seregszemlén, nemcsak a legendás japán gyártó egyedülállóan széles és változatos termékválasztékáról kaphat képet, hanem a jövőbe is bepillantást nyerhet.
Új CB1000 Hornet
A kiállítás sztárja alighanem a folyamatosan növekvő Hornet család új feje, a CB1000 Hornet lesz. Áthangolt, soros, négyhengeres motorja a 2017-es CBR1000RR Fireblade-ből származik, s nem kevesebb, mint 149,6 LE-s csúcsteljesítményt, illetve 100 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékot ad le.
Vadonatúj az acél hídváz is, amelyhez fordított, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, állítható húzó- és nyomócsillapítású, osztott funkciójú Showa SFF-BP teleszkóppár és Pro-Link himbarendszerre épülő Showa központi hátsó rugóstag kapcsolódik.
Stílusa puritán és agresszív. A szuperkompakt, vetítőlencsés, LED fényszórópár és a jellegzetes, szárnyakat mintázó Hornet-tank már önmagában ámulatba ejtő, de az – elölről hátrafelé radikálisan elvékonyodó – formaterv a látványos, minimalista stílusban fogant farokidommal és üléssel válik teljessé, s persze lódarázsszerűvé. A klasszikus, karcsú Hornet stíluselemként is szolgáló, feketére festett hídvázra és térhálós, acél segédvázra épül.
A vezetőtámogató rendszer alapját elektronikus gázmarkolat (TBW) adja, ami 3 menetüzemmódot kínál fel. A beállítások az 5”-os, színes, Honda RoadSync funkcióval kibővített, Android- és iOS-kapcsolatra is képes TFT-műszeregységen is megtekinthetők.
Új CB500 Hornet
Új, harmadik taggal bővül a Hornet család 2024-ben. Az érkező nem más, mint a CB500 Hornet, melynek új, agresszív, aerodinamikailag is hatékony formatervét nagyobb testvérei ihlették.
Fényszórója nemcsak látványos, hanem roppant hasznos is, hiszen a szélein kialakított csatornák az üzemanyagtartály felső részére terelik a menetszelet, ezáltal egyenletesebbé teszik a kormányzást és javítják a kezelhetőséget. Ugyancsak a LED fényszórók kiválóságáról árulkodik, hogy szélesebb tartományt világítanak be, mint korábban.
A CB500 Hornet csúcsteljesítménye és legnagyobb forgatónyomatéka az A2-es jogosítvány határaihoz igazodik, tehát 47,6 LE-s és 43 Nm, de jóval fürgébbnek érződik, mert befecskendező rendszerét úgy hangolták, hogy már egészen alacsony fordulatszámon remekül gyorsuljon.
A kényelmet és a menetbiztonságot – alapfelszereltségként kínált – HSTC teljesítményszabályozó, kiváló minőségű, 41 mm-es Showa SFF-BP USD teleszkópvilla, Showa központi hátsó rugóstag, valamint dupla tárcsás, négydugattyús nyergekkel felszerelt első fék és Honda RoadSync okostelefon-kapcsolatra képes, 5”-os, színes TFT-műszeregység fokozza.
Új CBR600RR
Hat év után tér vissza az öreg kontinensre a Honda hőn szeretett, pengeéles középkategóriás szupersportgépe, a CBR600RR. A 2024-es változat komoly sikerekre számíthat, ugyanis egyedülállóan pörgős és kifinomult, négyhengeres erőforrás, valamint ultramodern, MotoGP-ben fejlesztett elektronikai és aerodinamikai rendszer teszi naggyá.
Csúcsteljesítménye 121 LE (14 250 f./perc), legnagyobb forgatónyomatéka pedig 63 Nm (11 500 f./perc), és felfüggesztése is elsőrangú. Alumínium hídvázához szintén alumíniumból készülő, Pro-Link himbarendszerrel és Showa központi rugóstaggal társított lengővilla kapcsolódik, míg elöl – MotoGP-ből átvett idomokkal és légterelő szárnyakkal együtt dolgozó – 41 mm-es Showa Big Piston teleszkópok gondoskodnak a biztos tapadásról.
A hattengelyes helyzetérzékelővel (IMU-val) kiegészített elektronikai csomag az RC213V-S-ből és a CBR1000RR-R Fireblade-ből származik, s egyebek mellett elektronikus gázmarkolatot (TBW-t), 5 menetüzemmódot, 9 fokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozót (HSTC), egykerekezés-gátlót, hátsókerékelemelkedés-gátlót és Automatikus Vészfékezést Jelző Rendszert (Emergency Stop Signal, ESS) állít a pilóta szolgálatába. Mindezt alapáras Honda Elektronikus Kormány-lengéscsillapítóval, gyorsváltóval, valamint nyomatékhatárolós, kuplungasszisztenssel kiegészített tengelykapcsolóval fejeli meg a Honda.
Új NX500
Az ikonikus NX (New X-over, New Xperience) típuskód is visszatér a Honda világába, méghozzá az új NX500 emblémáin.
Jelentésének megfelelően egy új crossovert jelöl, ami a szerpentinektől, a murvás utakon át, a hosszú távú kalandokig mindenhol brillírozik. Népszerűségét a CB500X néven forgalmazott előd már megalapozta, a sikersztori a látványos stílusnak, a gazdag felszereltségnek és a naprakész műszaki alapoknak köszönhetően folytatódhat.
A könnyű kezelhetőség és a pontos visszajelzések érdekében 3 kg-mal csökkentették, azaz 196 kg-ra vitték le a modell tömegét, amihez az új, 1,5 kg-mal könnyebb, 5 ágú alumíniumfelnik is nagyban hozzájárultak. Ráadásul áthangolt, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa SFF-BP fordított villát építettek be a hondások, és újra programozták a befecskendezőrendszer vezérlőegységét a még dinamikusabb gyorsulásért.
Hogy teljes legyen a vásárlók öröme, a színes, 5”-os TFT-kijelző a Honda RoadSync alkalmazás révén okostelefonokkal is társítható, sőt a HSTC teljesítményszabályozó is az alapfelszereltség része. Új a LED-fényszóró is, s éppoly lenyűgöző, mint a kalandmotoros formaterv, ami egyszerre esztétikus és praktikus, azon túlmenően, hogy strapabíróságot sugároz.
CBR500R
A CBR500R afféle belépőmodell a Honda szupersportgépeinek családjába, így a mérnökök mindig nagy hangsúlyt fektetnek fejlesztésére.
Nem volt ez másként a 2024-es modellévet illetően sem – a Fireblade ihlette lámpák, légterelő szárnyak és formai elemek egyértelműen tanúsítják, hogy hihetetlen precizitással kidolgozott géppel állunk szemben. Az új grafika és színösszeállítás még jobban kiemeli a CBR500R bébi-Blade mivoltát, az áthangolt befecskendezőrendszer pedig nyomatékos alsó fordulatszám-tartományról gondoskodik.
Az új, 5”-os, színes TFT-műszeregység háttérvilágítással ellátott, könnyen kezelhető kapcsolóval vezérelhető és a Honda RoadSync révén okostelefonokkal is párosítható.
CB650R és CBR650R
A Honda középkategóriás nakedje, a CB650R és idomos testvére, a CBR650R formailag és műszakilag egyaránt megújult 2024-re.
A Neo Sports Café néven ismert, egyedi stílus tovább fejlődött, így minden eddiginél lendületesebb és céltudatosabb megjelenés jellemzi a CB650R-t. Új a LED-fényszóró, a hátsó lámpa, a két oldalelem és a farokidom is, az összhatás pedig ultramodern és lenyűgöző.
A CBR átiratnál az átrajzolt, kettős, LED-fényszóró, és a szintén újratervezett első-hátsó idomzat jelent újdonságot. Az összhatás vonzó és rendkívül erőteljes, a karcsú CBR650R megőrizte sportos arculatát.
Mindkét gépre 5”-os, színes, Honda RoadSync kapcsolatra képes TFT-műszeregység kerül, ami erős napsütésben is leolvasható.
Honda E-Clutch
A CB650R-CBR650R párosban bemutatkozó, innovatív Honda E-Clutch rendszer igazi világújdonság. Ez egy automatikus kuplung, ami indulásnál, menet közben és megállásánál is elvégzi a tengelykapcsolásokat, tehát a felhasználóknak nem kell a kuplungkart használnia.
Ezáltal még élvezetesebb, illetve izgalmasabb a motorozás, és maga a motor is sokoldalúbb. Amikor a Honda E-Clutch rendszer aktív, a vezetőnek csupán a váltópedált kell használnia, akárcsak a gyorsváltónál. A váltások során úgynevezett „félkuplung” üzemmód érvényes, a befecskendező- és a gyújtásrendszer pedig kiszűri a rántásokat, így tényleg páratlanul kifinomultak a fokozatkapcsolások.
A kuplungkarra természetesen akkor sincs szükség, ha a motoros lehúzódik vagy megáll. A lefulladást is meggátoló E-Clutch a motor indításakor azonnal bekapcsol, és automatikus üzemmódban éppoly kifinomultan működik, mint manuális állásban, mikor a vezető maga kezeli a kuplungkart. Amennyiben a felhasználó úgy dönt, hogy egy ideig nem tart igényt a Honda E-Clutch rendszer támogatására, akár teljesen ki is kapcsolhatja.
CBR1000RR Fireblade és CBR1000RR Fireblade SP
A CBR1000RR-R Fireblade és a CBR1000RR-R Fireblade SP alkotta duó továbbfejlesztett erőforrást és váltót kapott, hogy még nagyobb legyen a középtartományban jelentkező teljesítmény és még kifinomultabb gázreakciók segítsék a pilótát.
A 217,6 LE-s csúcsteljesítmény és a 113 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték nem változott, a motor viselkedése viszont a HRC hathatós közreműködésének köszönhetően egészen más lett – jobban húz a középső és felső fordulatszám-régióban, így a literes CBR-ek még dinamikusabban gyorsítanak ki a kanyarokból. Ezt szolgálja a rövidebben áttételezett váltó és primer hajtás, az újra rajzolt középrész és légterelő szárny, valamint a továbbfejlesztett, könnyebb, optimalizált merevségű váz is.
Ráadásként kétmotoros elektronikus gázmarkolatot (Throttle By Wire, TBW) építettek be, ezáltal pontosabban adagolható a motorerő és nagyobb lehet a motorfék. Mindemellett egyéb módosításokat is végrehajtottak a Honda mérnökei. Nőtt a sűrítési viszony, könnyebb lett a forgattyúház, a főtengely és a négy hajtórúd, továbbá 5 dB-lel halkabbá vált az Akrapovič kipufogódob, hogy minden egyes ütemben a lehető leghatékonyabban menjenek végbe a folyamatok.
A CBR1000RR-R Fireblade SP az első sorozatgyártású motorkerékpár, ami megkapta az új, harmadik generációs, 43 mm-es Öhlins S-EC3.0 (SV) NPX USD villát. A kifinomult futóműrendszerhez speciális felhasználói felületet hoztak létre, mellyel gyorsan, könnyedén és pontosan meghatározható a – pilóta tömegéhez – igazodó rugó-előfeszítés. A Fireblade SP lassításáról négydugattyús, radiálisan rögzített Brembo Stylema R féknyergek gondoskodnak, így mindig pontosan adagolható a fékerő és erőteljes pályahasználatnál sem fárad számottevően a rendszer.
CRF1000L Africa Twin Adventure Sports és CRF1000L Africa Twin
A teljesítményt és használati értéket egyaránt fokozó fejlesztésekkel színre lépő, 2024-es CRF1100L Africa Twin és CRF1100L Africa Twin Adventure Sports modellt az EICMA-n láthatja először élőben a nagyközönség.
Mindkét gépnél 7%-kal nőtt és 750 f./perccel hamarabb jelentkezik a legnagyobb forgatónyomaték, ami egyebek mellett a sűrítési viszony növelésének, valamint a szelepidőzítés, a szívócsatornák és az ECU-beállítások optimalizálásának tudható be. Tovább finomították a DCT váltót, valamint a dőlésszög-érzékelőt is, így a 2024-es CRF1100L Africa Twin tengelykapcsolója már a fokozott motorerőhöz igazodik, s még könnyedebbnek érződik az indulásoknál, valamint az első és a második fokozat közötti kapcsolásnál.
További jó hír, hogy mindkét modellváltozat tömlő nélküli, karbantartást megkönnyítő abroncsokkal és nagyobb, öt lépcsőben állítható szélvédővel érkezik a szalonokba.
A CRF1100L Africa Twin extralistáján ezentúl elektronikus szabályozású, terepviszonyokhoz alkalmazkodni képes, állítható hátsó rugó-előfeszítésű Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™) felfüggesztés is szerepel, amit a 6,5”-os, érintőképernyős műszeregység menüjéből kezelhetnek a felhasználók.
A CRF1100L Africa Twin Adventure Sports túraalkalmasságát új, 19”-os első kerékkel és szélesebb első abronccsal fokozták a Honda szakemberei, továbbá megnövelték az első idomot és a szélvédőt, valamint karcsúbbá tették a nyerget, hogy még kényelmesebbek legyenek az utazások.
SC e: Concept
Ugyancsak az EICMA-n ismerheti meg a közönség az SC e: Concept tanulmánymodellt, a vállalat második európai piacra szánt villamos kétkerekűjét, ami a 2023-ban bemutatott EM1 e: elektromos mopedet követi.
Az SC e: Concept látványos, ultramodern vonalakkal, nagy, síkpadlós lábtérrel és hosszú, széles üléssel csábít, s két Mobile Power Pack e: akkumulátorról nyeri az energiát, így hosszabb távokon motorozó vásárlóknak is ideális, különösképp, hogy csendes, kicsi, otthon is újratölthető és nem bocsát ki károsanyagot.
„Az SC betűszó a scooter, azaz robogó kifejezésre utal, ami azt is jelenti, hogy a 2025-ben érkező sorozatgyártású változat A1-es, valamint B125-ös jogosítvánnyal is vezethető lesz.”
Tom Gardner, a Honda Motor Europe Ltd alelnöke elmondta:
„Az új Hornet és az új Transalp 2023-as értékesítési sikereinek köszönhetően 30%-os bevételnövekedést érhettünk el tavaly, most pedig újabb potenciális közönségkedvencek lépnek színre. Ilyen például a jelentősen megújult, 2024-es Africa Twin és Fireblade is.
Emellett az új CB1000 Hornet, a visszatérő CBR600RR, és a felfrissített CB650R-CBR650R páros csábíthatja el a motorosokat, különösképp, hogy utóbbiakban mutatkozik be a világelső Honda E-Clutch az automatikus kuplung.
A végtelenül izgalmas SC e: Concept ugyancsak fényes jövőt ígér, már csak azért is, mert újabb lépés az elektromos átállás folyamatában.”