Az új CB1000 Hornet váza és futóműve
Váz és futómű
- Az új, acélból készülő hídváz geometriája a motor első részére helyezi a tömeget, nagy torziós merevsége javítja a kezelhetőséget
- Minden paraméterében állítható, 41 mm-es Showa SFF-BP fordított villa és Pro-Link himbarendszer központi Showa rugóstaggal
- Radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergek és úszóágyazású féktárcsák
- 120/70 R17 és 180/55 ZR17 méretű első-hátsó abroncsok
A CB1000 Hornet egyedülálló adottságaihoz többek között a vadonatúj, egy darabból készülő, acél hídváz is nagyban hozzájárul. Egyrészt tökéletesen illik a különleges erőforráshoz, másrészt karcsú mivoltából fakadóan a Hornet-stílushoz is passzol. Azon túlmenően, hogy a hátsó lengőkar-bekötési pontok közel kerültek egymáshoz, 70%-kal (!) fokozták a torziós merevséget, így még pontosabban irányítható a motor a szűk kanyarokban és a gyors irányváltásoknál. A hátsó motortartó gumibakokhoz aprólékosan kidolgozott első rögíztőlapokat rendeltek, hogy minimális legyen a vázra jutó rezgés, ugyanakkor a lehető legtöbb visszajelzést kapja a pilóta.
A villaszög 25°, az utánfutás 98 mm, a tengelytáv pedig 1455 mm. A farolási hajlam (yaw inertia) csökkentése és a fordulékonyság, illetve a könnyű kezelhetőség érdekében a tömegközéppontot közelebb helyzeték az első kerékhez. Az új építésmódnak megfelelően az erőforrás is előrébb költözött, sőt a hátsó gátlót és az akkumulátort is közelebb vitték az első kerékhez, a levegőszűrőház pedig a hengerek mögül a hengerek fölé került. A mérnökök lelkiismeretes munkájának eredményeként 51,2/48,8 arányú súlyelosztás, a modell menetkész tömege pedig csupán 211 kg.
Az üléspozíciót a streetfighteres stílusnak megfelelően alakították ki. A nyereg magasság 809 mm, ehhez társul a kissé előrébb tolt kormány, illetve a hátrébb és feljebb felszerelt lábtartó is. Ez utóbbi igen sportos lábtartást, és majdnem teljesen felegyenesedett testhelyzetet tesz lehetővé.
A fordított, nagy dugattyús, megosztott funkciójú Showa SFF-BP teleszkóppár rugó-előfeszítése, valamint húzó- és nyomófokozati csillapítása egyaránt állítható. Elsőrangú a Pro-Link himbarendszerre ültetett, egycsöves, külső nyomástárolóval ellátott, központi hátsó rugóstag is, melynek előfeszítését és nyomócsillapítását kalibrálhatja szabadon a felhasználó. A 619,1 mm hosszú, öntött, alumínium lengővilla tervezésénél optimális merevségi egyensúlyra, tapadásra és visszajelzésekre törekedtek a Honda szakemberei.
A fékrendszer radiális főhengere radiálisan rögzített, négydugattyús, 310 mm-es, úszóágyazású tárcsákat közrefogó Nissin nyergeknek adja ki a parancsot. Hátul egydugattyús Nissin nyereg és 240 mm-es tárcsa felel a lassításért.
Az öt ipszilonküllős kerekek a CBR1000RR-R Fireblade tanulmánymodell felnijeire hasonlítanak, és 120/70-ZR17, illetve 180/55-ZR17 méretű abroncsokat szerelnek rájuk.