Az új CLE Coupé felfüggesztése

Mercedes-Benz CLE Coupé, Exterieur: AMG-Line, graphitgrau magno; Interieur: AMG-Line, Nappaleder TonkabraunMercedes-Benz CLE Coupé, exterior: AMG line, graphite grey magno; interior: AMG line, nappa leather tonka brown

Alapkivitelben 15 milliméterrel süllyesztett
Komfort felfüggesztés és sportfutómű szelektív lengéscsillapító rendszerrel
A technológiai csomag a DYNAMIC BODY CONTROL-t és a hátsó tengely kormányzását egyesíti

Az új CLE Coupé felfüggesztése agilis vezetési élményt tesz lehetővé kanyargós utakon. Ugyanakkor kivételes vezetési kényelmet nyújt hosszú távon. Az első kerekek precíz vezetése négy lengőkaron nagy szerepet játszik a dinamikus kezelhetőségben. A hátsó tengelyen a többlengőkaros konstrukció ötlengőkaros koncepcióval biztosítja a jó kerékvezérlési tulajdonságokat és az egyenes vonalú stabilitást. Három alvázváltozat közül lehet választani. A szedán sorozathoz képest alapkivitelben 15 milliméterrel lejjebb kerültek – a dinamikusabb megjelenés érdekében.

Az alapfelszereltség a komfort felfüggesztés süllyesztéssel. Egyesíti a kiemelkedő vezetési kényelmet és a sportos közvetlenséget. A gördülési viselkedés, a csillapító hatás és a stabilizálás folyamatosan és automatikusan igazodik a felülethez. Opcióként amplitúdó-szelektív lengéscsillapító rendszerrel ellátott sportfutómű is rendelhető. Merevebb felfüggesztést és lengéscsillapítást, valamint közvetlen sportkormányzást kínál a közvetlenebb kezelhetőség és agilitás érdekében. Gyors kanyarodáskor vagy gyors kitérő manővereknél ez a sportos futóműhangolás a karosszéria kevésbé gurulásának formájában észrevehető.

DINAMIKUS BODY CONTROL fokozatmentesen állítható csillapítással minden kerékhez
A technológiai csomag opcionálisan elérhető a CLE Coupéhoz. Tartalmazza a DYNAMIC BODY CONTROL felfüggesztést fokozatmentesen állítható lengéscsillapítással az első és a hátsó tengelyen, valamint a hátsó tengely kormányzását. Az aktív futómű a motorral, a sebességváltóval és a kormányzási tulajdonságokkal együtt szabályozza a lengéscsillapítást minden egyes kerék esetében – a vezetési helyzetnek, a sebességnek és az útfelület viszonyainak megfelelően. A vezető a DYNAMIC SELECT kapcsolóval választhat a kényelmes vagy a sportos, feszes beállítás között. A DYNAMIC BODY CONTROL funkcióval együtt a CLE Coupé közvetlen sportkormányzással van felszerelve. Egyesíti a kormányszögtől függő változó áttételt a precízen agilis reakciók érdekében a sebességtől függő elektromechanikus erőrásegítéssel a kellemesen sima kezelhetőség érdekében.

Hátsó tengely kormányzás a még nagyobb mozgékonyságért
A hátsó tengely kormányzásával és az ehhez kapcsolódó, az első tengely közvetlenebb kormányzási arányával a CLE Coupé különösen agilis és egyben stabil. A hátsó tengely kormányzási szöge akár 2,5 fok is lehet. Ez 50 centiméterrel csökkenti a fordulókört. A 4MATIC-cal szerelt modellekben 11,7 méter helyett 11,2. A hátsókerék-hajtású változatoknál a fordulókör 11,2-ről 10,7 méterre csökkent. A hátsókerék-hajtású CLE Coupé nagyobb méretei ellenére kisebb fordulókörrel rendelkezik, mint a C-osztályú Coupé (11,2 méter). Ráadásul a közvetlenebb kormányzási áttételnek köszönhetően a vezetőnek kevesebbet kell elforgatnia a kormányt, hogy teljesen elfordítsa azt.

60 km/h alatti sebességnél a hátsó kerekek az első kerekekkel ellentétes irányba kormányoznak. A tengelytáv így gyakorlatilag lerövidül a helyzettől függően, így a jármű manőverezhetőbbé, könnyedebbé és mozgékonyabbá válik. 60 km/h sebességtől a hátsó kerekek ugyanabba az irányba kormányoznak, mint az első kerekek. Az így létrejövő virtuálisan hosszabb tengelytáv észrevehető előnyökkel jár: nagyobb menetstabilitás és vezetési biztonság nagy sebességnél, gyors sávváltások vagy hirtelen kitérő manőverek. Ráadásul a dinamikus manőverek során lényegesen kevesebb kormányszöget kell alkalmazni. A CLE Coupé sportosabban reagál a kormányparancsokra. Ezt támogatja az ESP® integrált menetdinamikai vezérlése.