Az új CMX500 Rebel váza és futóműve

24YM_CMX500
  • Alacsony, acélcsövekből összeállított váz
  • Optimalizált, feszes futómű-karakterisztika, nitrogéngázzal töltött lengéscsillapítók
  • 130/90-16, illetve 150/80-16 méretű első és hátsó abroncs

A Rebel vázának megalkotásakor alacsony építésmódra törekedtek, ezért az erőforrás csak három ponton kapcsolódik a szerkezethez, maga a konstrukció pedig a lehető legkarcsúbb és leglátványosabb lett. A menetkomfort kiváló, ugyanis a rugóstagok előfeszítését és a lengéscsillapítók feszességét egyaránt úgy állították be, hogy kifinomult legyen a Honda Rebel futóműve. Bárhogy is, az ülésmagasság 690 mm, a tengelytáv 1490 mm, az utánfutás 110 mm, a villaszöget pedig 30˚-ban határozták meg, hogy kiváló legyen az úttartás és semleges a kormányzás. Ráadásként a természetes és kényelmes üléspozíció érdekében a lábtartókat középmagasra helyezték.

A váz egyik érdekessége az innovatív hátsó „hurok”, ami elkülöníti az ülést a speciális felületű fém sárvédőtől. A csavarokkal felfogatott, öntött, alumíniumból készülő segédváz könnyedén leszerelhető, így utólag is szabadon változtatható a motor megjelenése, illetve formai aránya.

A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkópok között 230 mm-es távolság mérhető, a villa tehát kellőképpen széles a biztos, kényelmes és pontos irányításhoz, ugyanakkor a motor stílusához is passzol. Hátul 45 milliméter átmérőjű acélcsövekből összeállított lengővilla adja a felfüggesztés alapját,  ehhez kapcsolódnak a rugóstagok, melyek előfeszítése két lépésben állítható.

A Honda mérnökei a kerekeket illetően sem ismertek kompromisszumot. A csodaszép, öntött alumíniumfelniken 130/90 R16, illetve 150/80 R16 méretű Dunlop abroncsok feszülnek, a hatékony lassítást pedig 296 mm átmérőjű első tárcsafék szavatolja. Az első féknyereg két-, a hátsó egydugattyús, a rendszer működését alapfelszereltségként kínált blokkolásgátló felügyeli.