Az új Continental GT Speed újradefiniálja a végleges Grand Tourert

  • A negyedik generációs Continental GT Speed ​​a Bentley valaha készült legerősebb útjárója
  • Vadonatúj 782 LE, 1000 Nm „Ultra Performance Hybrid” hajtáslánc
  • 50 mérföld / 81 km elektromos hatótáv és 29 g/km* CO2-kibocsátás
  • 0-60 mph 3,1 másodperc alatt (0-100 km/h 3,2 mp)
  • Végsebesség 208 mph (335 km/h)
  • A legújabb generáció merészebb tervezési DNS-t hoz, egyetlen fényszóróval, amely a Bentley formai forradalmát hirdeti
  • 68 százaléka új alkatrészek a kimenő harmadik generációhoz képest
  • A világelső négyüléses belső tér wellness üléstechnológiát, új légionizációt, 3D bőrt, új foltvarrást és új sötét króm bevonatot kínál.
  • Az új elektromos architektúra lehetővé teszi az új, kategóriavezető technológia integrálását a páratlan felhasználói élmény érdekében a luxusautó-szektorban
  • A „My Bentley App Studio” a népszerű alkalmazásokat közvetlenül az autóba integrálja
  • Az új GTC Speed ​​a kupé testvérével egy időben jelent meg
  • Az új Continental GT Speed ​​nem hivatalos “víz alatti sebességrekordot” állított fel 335 km/h-val a világ legmélyebb alagútján
  • A crewe-i Bentley’s Dream Factoryban kézzel készítették, gyakorlatilag korlátlan számú lehetséges konfigurációban

A Bentley Motors büszkén mutatja be a negyedik generációs Continental GT Speed ​​modellt, amely a Continental GT család 21 éves hagyományát követve újradefiniálja a szuperautó teljesítmény, a kézműves luxus és a mindennapi használhatóság tökéletes keverékét.

Az átfogó külső és belső újratervezés letisztult, modern részletekkel követi a Bentley Bacalar és a Batur által kialakított új design DNS-t. A kimagasló teljesítményt a vadonatúj Ultra Performance Hybrid hajtáslánc hozza meg 782 LE-vel és 1000 Nm-rel, egy 4,0 literes V8-asból, amely párhuzamosan dolgozik egy 190 lóerős villanymotorral. 0-60 mérföld/óra 3,1 másodperc alatt az eredmény, 50 mérföld (81 km) használható csak elektromos hatótávval (EU-s vezetési ciklusban) és 534 mérföld (859 km) teljes hatótávval – mindennapi szuperautó létrehozása .

A hajtáslánc teljesítményéhez új futóműrendszer párosul, új kétkamrás légrugók és új, kétszelepes lengéscsillapítók, valamint Bentley Dynamic Ride (48V-os aktív gördülésgátló), eLSD és nyomatékvektor. Hihetetlen karosszériakontroll és az eddigi legjobb Continental GT utazási kényelem az eredmény, amelyet az autó történetében először 49:51 arányú, hátsó súlyeloszlás támaszt alá.

A bőr alatt a modern innovatív technológia sorozata kategóriaelső képességet biztosít, így minden utazás zökkenőmentes élményt nyújt a vezetőtámogató, az információs és szórakoztató rendszerek és a kapcsolódó autószolgáltatások terén.

Az új külső folytatja a formatervezési forradalmat a Bentley jövőbeli útja előtt, a Continental GT arculatának legnagyobb átdolgozásával az elmúlt két évtizedben, és az 1950-es évek óta az első, egységes fényszórós Bentley-vel.

A világelső Bentley belső utasterek tervezése, anyagai, minősége és kivitelezése folytatódik a további wellness-üléstechnológia, az új légionizáció, a háromdimenziós bőrtextúrák, az új, modern foltvarrás és a műszaki felületek, például az új sötét króm bevezetésével.

A teljesen új, 400 voltos elektromos architektúra lehetővé teszi, hogy egy luxusautó-márka ma a legfejlettebb hajtáslánc-technológiát kínálja, amely 29 g/km CO2-kibocsátást és 81 km-es elektromos hatótávolságot biztosít a WLTP vezetési ciklusban. .

A Continental GT történetében először a kupéval egy időben mutatják be a Continental GTC kabriót, amely maximális rugalmasságot biztosít a nyitott és zárttetős motorozást egyaránt értékelő vásárlók számára.

Mind a kupé, mind a kabrió modellek teljes egészében kézzel készülnek a Bentley’s Dream Factoryban, Crewe-ben, Angliában. A gyártás és a szállítások a harmadik negyedévben kezdődnek.

Az Ultra Performance Hybrid

Az új Continental GT Speedhez vadonatúj Ultra Performance Hybrid hajtásláncot fejlesztettek ki. Az új hajtáslánc egy új, 4,0 literes, 600 LE (584 LE) teljesítményre képes V8-as motort egy 190 LE (187 LE) villanymotorral kombinál. A rendszer csúcsteljesítménye 782 LE (771 LE), ami mindössze 3,1 másodperces 0-60 mérföld/órás sprintidőhöz és 335 km/h végsebességhez elegendő.

A rendszer forgatónyomatéka több mint 11 százalékkal nőtt a kimenő W12-es Continental GT Speed ​​sebességhez képest, 900 Nm = 1000 Nm (738 lb ft). A rendszer teljesítménye szintén 19 százalékkal nőtt, 659 LE-ről 782 LE-re. Ezzel az új Continental GT Speed ​​a valaha volt legerősebb Bentley, túllépve a második generációs Supersports és a Batur szintjein.

Az erőt egy nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó és egy elektronikus korlátozott csúszású differenciálmű (eLSD) juttatja mind a négy kerékre, a kivételes erőleadás és a megbízható tapadás érdekében minden körülmények között. A rendszer aktív nyomatékvektorálást alkalmaz elölről hátra a középső differenciálműön keresztül, és precíziós vektorizálást minden tengelyen a fékek segítségével.

Három kulcsfontosságú erőátviteli rendszer eleme van:

  • Az új, 600 lóerős, 800 Nm (590 font láb) V8-as motor – hagyományos vákuumrendszer nélkül, és 350 bar üzemanyag-befecskendezési nyomás (200 bar-ról emelve) tisztább égést és jobb károsanyag-kibocsátást biztosít. A turbó késleltetést kiküszöbölő e-motorral iker, egyszeres görgős turbófeltöltőt alkalmaztak – ami csökkenti a bonyolultságot, és lehetővé teszi, hogy melegebben működjenek, minimalizálva a károsanyag-kibocsátást. Ezért nincs szükség henger-deaktiváló hardverre, mivel az elektromos motor használatakor a motor teljesen leállítható.
  • A 190 lóerős, 450 Nm-es (332 lb ft) villanymotor a sebességváltóházban alacsony motorfordulatszámon biztosítja a feltöltési nyomatékot, és ugyanezt teszi a sebességváltások során is az extra simaság érdekében.
  • A 25,9 kWh-s akkumulátor, amely a hátsó tengely mögé van felszerelve. Ez segít elérni a tökéletes súlyelosztást, és az akkumulátor kapacitásának akár 85 százaléka is használható.

A rendszer a választott üzemmódtól függően kezeli az energiaáramlást – tiszta EV, elektromos boost, regeneratív fékezés –, és ami az új GT Speed ​​esetében a legfontosabb – egy töltési mód, ahol a motor hajtja meg a kerekeket és tölti az akkumulátort egyszerre. .

Az új, kategóriaelső hajtáslánc extrém teljesítményt nyújt, és megkülönbözteti a legújabb Continental GT-t a többi versenytárstól – több lóerővel, nagyobb nyomatékkal, valamint jelentős, a hagyományos benzines hajtásláncok egytizedére csökkenő CO2- és üzemanyag-fogyasztási adatokkal. Ez viszont a vezetési képességek rendkívüli skáláját biztosítja az extrém teljesítménytől a csendes és könnyed elektromos luxusig.

A V8-as motor és az elektromos teljesítmény kombinációjának köszönhetően a Bentley mérnökei jobb teljesítményt és nyomatékot tudtak leadni a teljes fordulatszám-tartományban. Ez magában foglalja az elektromos motor létfontosságú löketét az alacsony fordulatszámról és a teljes középtartományban történő erőteljes gyorsulás érdekében, valamint a V8-as motor megnövelt teljesítményét magasabb sebességeknél is. Jelentős fejlesztést fektettek be a kipufogóhangba is, hangsúlyozva a síkkereszt minőséget – és mesterséges, elektronikus javítás nélkül.
Ugyanilyen lenyűgözőek az elektromos üzemmódok, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy élvezzék a csendes és zökkenőmentes autózást. Teljesen elektromos üzemmódban az elektromos motor önmagában 190 LE-t és 450 Nm-t tud leadni, ami több mint elég ahhoz, hogy a legtöbb helyzetben lépést tudjon tartani a forgalommal. A teljesen elektromos üzemmód akár 87 mph / 140 km/h sebességnél is bekapcsolható, akár 75 százalékos gázadással. Az akkumulátor 2¾ óra alatt teljesen feltölthető a töltő és az akkumulátor kapacitásának jelentős javulásának köszönhetően, 11 kW töltési csúcsteljesítménnyel.

A Performance Active futómű

Az új Continental GT Speed ​​és GTC Speed ​​modellek egyaránt az új Bentley Performance Active Chassis előnyeit élvezik. Ez magában foglalja az aktív összkerékhajtást, az elektronikus korlátozott csúszású differenciálművet, az összkerék-kormányzást, a nyomatékvektorálást (elölről hátrafelé és a tengelyeken át), a Bentley Dynamic Ride aktív gördülésgátló rendszert és az ESC vezérlőszoftver új generációját. Ezen kívül az autót új, kétszelepes lengéscsillapító rendszerrel és kétkamrás légrugóval szerelték fel, ami kifinomultabb hangolási lehetőségeket tesz lehetővé. Az eredmény az, hogy az új autók a teljesítmény, a kezelhetőség és a kényelem még lenyűgözőbb kombinációját érhetik el.

Az új kétszelepes csillapítás számos előnnyel jár. A rendszer lehetővé teszi a nagyobb erőeloszlást a lágy és a szilárd beállítások között – ennek eredményeként csökken az útfelület szigetelése és a karosszéria ellenőrzése közötti kompromisszum. A lengéscsillapító vezérlő ECU immár teljes mértékben szabályozza a független kompressziót és visszapattanó csillapítást, így jobb testvezérlést biztosít a kompressziós/visszapattanási irányváltások során.

Az általános dinamikus képességet és a kormányzási érzést egyaránt javította az autó immár tökéletes, 49:51 arányú tömegeloszlása, amelyet a hibrid akkumulátor intelligens elhelyezésének köszönhetünk. A tömegmegosztás olyan autót hoz, amely a dinamikus vezetés során eredendően kiegyensúlyozott, és számos vezetési stílust tesz lehetővé. Az autó fejlett ESC-rendszere teljesen bekapcsolt állapotában az új Continental GT Speed ​​teljesen be van építve, és szabályozza a tapadást, hogy megakadályozza a túlkormányzást. Dinamikus módban az autó lehetővé teszi a hátsó tengely némi megcsúszását, lehetővé téve a vezető számára, hogy szabályozza az autó kanyarodási helyzetét, miközben fenntart egy biztonsági hálót, amely szükség esetén visszaállítja az autót. Az ESC rendszer teljesen kikapcsolható is, ekkor a Continental GT Speed ​​kanyarhelyzetét a sofőr a gázpedálra kiegyenlítheti az eddigi legdinamikusabb Bentley vezetési élmény érdekében.

A fékrendszer továbbra is a Bentley bevált opciópárját használja, 10 dugattyús első és négydugattyús hátsó féknyergekkel:

  • Szellőztetett vasfékek, 420 mm-es első / 380 mm-es hátsó tárcsával
  • Szén-szilícium-karbid fékek, 440 mm-es első / 410 mm-es hátsó tárcsákkal

Az új futóműrendszer általános előnye az ügyfelek számára egyszerű – a komfort mód még kényelmesebb, a sport mód pedig még jobb karosszériaszabályozást biztosít, mint korábban.

Izmos és kortárs tervezés

Az új Continental GT Speed ​​folytatja a Bentley 1952-es ikonikus R-Type Continental óta fennálló három kulcsfontosságú tervezési szempontját.

A negyedik generáció a modern, kétajtós Bentley formáját követi, mivel nyugvó vadállat tartása van – izmos, de laza és magabiztos, erős, jól körülhatárolható hajlatokkal, amelyek a bőr alatti erőt jelzik. A Bentley tervezőinek kedvelt imázsa egy nyugalomban lévő tigris – nyugodt és összeszedett, de készen áll arra, hogy hihetetlen erőt szabadítson fel.

Az autó elejét egy telivér ló egyenes eleganciája ihlette – megerősítve ennek a kivételes luxus grand tourernek a státuszát. Végül a „végtelen motorháztető” erős vízszintes vonalat hoz létre az autón keresztül, jelezve a nagy teljesítményű motort és a tiszta sebességet.

Az egész autót szemrevételezéssel megtisztították, kevesebb törés a felületeken, ami nagyobb izmosságot és kifinomultabb formát eredményez. Az autó teljes eleje újdonság, a karosszériaszínű integrált karosszéria-készlettől az elmúlt két évtized legnagyobb változásáig a Continental GT – egyetlen első fényszóró -ig. Az 1959-es S2 óta nem volt olyan, hogy a Bentleyben van egy főáramú, nem autóbusz-gyártású Bentley egyetlen első lámpával, de a változás határozottabb arckifejezést kölcsönöz a GT-nek, amelyet ismét egy vadásztigris fókuszált arckifejezése ihletett.

A fejlámpa új vízszintes „szemöldökkel”, mély kristálycsiszolású gyémánt effektussal rendelkezik a lámpák tetején és megvilágított alsó mintázattal. A mátrix LED lámpák 120 különálló LED-et tartalmaznak, amelyek digitálisan vezérelhetők, és eltérő felelősséggel tartoznak a tompított fénysugár előtérben és a távolsági fényben. Ez növeli a lámpa képességét a kiszélesített távolsági fénymezővel és a jobb elhalványítással, ami fokozatos átmenetet biztosít a megvilágított területekről a meg nem világított területekre. Ez természetesebbé teszi az út olvasását, és pihentetőbb vezetési élményt nyújt azáltal, hogy elkerüli a „fekete lyukak” észlelését a látómezőben.

Az autó hátsó részét is átalakították, beleértve a lökhárítót, a hátsó lámpákat, a csomagtartó fedelét és a kipufogócsöveket. A csomagtérfedél integrált aerodinamikus formát tartalmaz, hogy kinyílható hátsó légterelő nélkül biztosítsa a hátsó leszorítóerőt, a lökhárító pedig sokkal drámaibb stílusú, kiemelve az autó szélességét, miközben tisztább és kevesebb díszítéssel.

A hátsó lámpák drámai új megjelenést kaptak, sokkal szélesebb grafikával, amely a csomagtérfedélbe nyúlik. A lámpák kinyúlnak a csomagtartóból, és belül mély, háromdimenziós gyémántmintázattal rendelkeznek a formájukon. Megvilágítva a gyémántok hegyei kiemelkedtek, olvadt lávaszerű vizuális hatást keltve.

Az új, 22”-os kerekek erősen irányított kialakításúak, és ismét a tigristől származik az ihlet – a kerék „karmai” belemélyednek az útba. Az új kerékstílus sötét árnyalatú fényezéssel, polírozott díszítéssel, fényes feketére vagy ezüstre festve.

A Benchmark belső

A Continental család már most is a világ legszebben kivitelezett belső tereit mutatja be, és bemutatja a Bentley angliai crewe-i szén-dioxid-semleges gyárának szakképzett csapatának mesterségbeli tudásának csúcsát.

Az új grand tourer egy új, precíziós paplanmintával rendelkezik, amely a modern divattervezéstől az ülésekig és az ajtókig merít ihletet. A faragott foltvarrással, halványuló perforációkkal és az új paplanhímzéssel a kabin tökéletes környezetet biztosít minden rendkívüli utazáshoz.

A Continental GT 20 irányban állítható ülései már régóta iparági mércét állítanak fel a kényelem és a kifinomultság terén. Az új belső funkciók közé tartozik az opcionális Wellness ülések Postural Adjust és Auto Climate funkcióval az első üléseken, minimálisra csökkentve a fáradtságot, és valóban egyedülálló ellazulást biztosítanak.

Az új Dark Chrome specifikáció korszerűbb esztétikát és visszafogottabb karaktert kölcsönöz az utastérnek. Ez vonatkozik az ajtókilincsekre, kapcsolókra, hangrácsokra és az utastér számos más területére. A Bentley testre szabott részlege – a Mulliner – egyedi funkciók gyűjteményét is kínálja, amelyek lehetővé teszik a további személyre szabást a legújabb modellhez.

A Continental GT három audiorendszer közül választhat. A standard rendszer 10 hangszórót és 650 Watt tartalmaz, míg a Bang & Olufsen 1500 W-os, 16 hangszórós rendszer megvilágított hangszórórácsokkal az életstílus-orientált vásárlókat célozza meg. A 2200 W-os, 18 hangszórós Naim rendszer az első ülésekbe épített aktív mélyhang-átalakítókkal és nyolc hangmóddal várja az igazi audiofilt. A laminált akusztikus üveget megtartják a szélvédőn és az oldalablakokon, ami kilenc decibellel csökkenti a külső zajt a nem akusztikus üvegezéssel szemben.

Az új Continental GT továbbra is az innovatív Bentley forgó kijelzővel rendelkezik – a háromoldalas kijelző 12,3”-os nagyfelbontású kijelzővel, három elegáns analóg tárcsával és egy töretlen oldalával, kézzel készített furnérral. A három oldal egy gombnyomással választható.

Az utastér körüli hangulatvilágítás az ülések és az ajtók szoborszerű formáival gubós hatást kelt, és a felhasználó 30 lehetőség közül választhatja meg a világítás színét.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!