Az új CRF300L váza és felfüggesztése
- Kezelhetőség és stabilitás – terepviszonyoktól függetlenül
- Könnyű váz és lengőkar – ideális merevség, egyensúly
- Hosszú első és hátsó rugóút, nagy szabad hasmagasság
A CRF300L menetkészen csupán 142 kg-mal mérlegel. A korábbi súlycsökkentésben szerepe volt a megújult acél bölcsőváznak, ami karcsúbb és merevebb lett – ennek köszönhetően több visszajelzés jut el a vezetőhöz az első-hátsó kerékről, és nagymértékben javult a kezelhetősége.
Ezzel összhangban egy darabból álló alumínium lengővillát és hidat csatoltak a vázhoz, melynek oldalirányú merevsége kisebb lett, ráadásul a tömegközépponttól magasan lévő helyen, ezáltal még gyorsabb irányváltásokra képes a modell. Fontos, hogy a CRF300L láncvezetője extrudált alumíniumból készült. A CRF300L villaszöge 27,5˚, az utánfutás 109 mm, a tengelytáv 1455 mm, a fordulókör sugara mindössze 2,3 méter.
A 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított Showa teleszkóppár rugóútja 260 mm, emellett az eltérő rugó-előfeszítés és áthangolt csillapítási karakterisztika következtében – sebességtől és útminőségtől függetlenül – kezes a motor. A hátsó kerék mozgási tartománya 260 mm, és a Pro Link himbarendszerhez kapcsolt Showa központi rugóstag immáron egycsöves kialakítású.
A 256 mm-es átmérőjű első tárcsa és a kétdugattyús féknyereg már önmagában is hatékony lassítást garantál, főként a 220-as hátsó tárcsával, egydugattyús hátsó nyereggel és a CRF versenygépekről ismert, könnyű, integrált főhengerrel kiegészítve. A modell kiváló öntisztulási képességű, hullámos tárcsái megegyeznek a CRF250R/450R enduróéval, itt azonban kétcsatornás ABS felügyeli a féknyergek munkáját.
A CRF300L könnyű alumíniumkerekei tovább csökkentik a rugózatlan tömeget, ráadásul a modell fényes bevonatú felnijén nehezebben tapad meg a sár. Az elöl 21”, hátul 18”-os alumíniumfelniken 80/100-21 51P, illetve 120/80-18 62P jelzésű, „bütykös” gumik feszülnek, melyek terepen és burkolt úton is remek tapadást nyújtanak.