Az új eSprinter (1.0)

Der neue Mercedes-Benz eSprinter The new Mercedes-Benz eSprinter
  • A hatékonyság, a hatótáv és a terhelhetőség hármasa az új Mercedes-Benz eSprintert sokoldalú, sokoldalú géppé teszi.
  • Hozzáadott érték az ügyfelek számára körülbelül 60 piacon: Két karosszéria-típus és hossz, három akkumulátorméret és a számos átalakítás és karosszériaváltozat alapjául szolgáló nagy terhelhetőség teszi vonzóvá az új eSprintert.
  • A Mercedes-Benz Vans felvillanyozza az amerikai piacot: az amerikai vásárlók először tehetik fenntarthatóbbá flottájukat egy helyileg károsanyag-kibocsátásmentes, akkumulátoros elektromos furgonnal, amelyen a Mercedes csillaga látható.

Az új eSprinter legnagyobb választékú kisteherautó-változata 2023 második felében kerül piacra az Egyesült Államokban és Kanadában, az európai piaci bevezetés pedig fokozatosan 2023 vége felé következik be.
Bővült a gyártási hálózat: a düsseldorfi Mercedes-Benz gyár mellett a jövőben Ludwigsfeldében és Charlestonban (Dél-Karolina/USA) is gyártják majd az új Mercedes-Benz eSprintert.
A Mercedes-Benz Vans szisztematikusan villamosítja az összes modellsorozatot. Az új eSprinter lenyűgöz a hatékonyságával, a hatótávolságával és a terhelhetőségével, és egy igazi kozmopolita: Európában és Észak-Amerikában gyártják, és a jövőben mintegy 60 piacon fogja kiemelni azt az igényt, hogy „vezető szerepet tölt be az elektromos meghajtásban”.

Az új eSprinter számos műszaki újítást tartalmaz, és egy új koncepción alapul, amely három modulból áll. Ezek a lehető legnagyobb szabadságot teszik lehetővé a korábban csak a hagyományos hajtású Sprinterből ismert különféle átalakítások és felépítmények fejlesztése és tervezése során.

Az elülső modul, egy egységes kialakítású első rész, minden nagyfeszültségű alkatrészt tartalmaz, és változatlanul kombinálható minden járműváltozattal, tengelytávtól és akkumulátormérettől függetlenül. Az integrált nagyfeszültségű akkumulátor modulja a helytakarékosság érdekében az alvázban található. Az akkumulátor elhelyezkedése a tengelyek között, valamint a robusztus akkumulátorház alacsony súlypontot eredményez, ami pozitívan befolyásolja a kezelhetőséget és növeli a vezetési biztonságot. A moduláris felépítés harmadik pillére az elektromosan hajtott hátsó tengellyel rendelkező hátsó modul. A közös alkatrészek stratégia elvét követve ezt alkalmazzák az új eSprinter minden változatában. A kompakt és erős villanymotor a hátsó modulba is be van építve.

A Mercedes-Benz körülbelül 350 millió eurót fektetett be az új eSprinterbe. Körülbelül 50 millió eurót fektetnek be a három charlestoni, düsseldorfi és ludwigsfeldei gyár mindegyikébe a termelés átalakítására. Az új eSprinter moduláris felépítése maximális szinergiát tesz lehetővé a termelésben, és ezáltal a megfelelő méretgazdaságosságot.

„Az új Mercedes-Benz eSprinter következetesen követi stratégiánkat – hogy vezető szerepet töltsön be az elektromos mobilitás terén a legkívánatosabb furgonokkal, miközben nyereséges növekedést ér el világszerte.”
Mathias Geisen, a Mercedes-Benz Vans vezetője

Az új eSprinter sokoldalú és hatékony
Az új eSprinter piaci bevezetése az Egyesült Államokban és Kanadában 2023 második felében kezdődik. A jármű egy hosszú paneles furgon, magas tetővel. Az elérhető legnagyobb akkumulátorral van felszerelve, amelynek hasznos kapacitása 113 kilowattóra. A teherbírása 14 köbméter, a megengedett össztömeg legfeljebb 4,25 tonna.

A WLTP ciklust használó szimuláció alapján az elektromos hatótáv akár 400[1][2][3] kilométer is lehet. A WLTP városi cikluson alapuló szimulált hatótáv akár 500[1][2][3] kilométer is lehet. Ezek a tartományok ideálissá teszik a járművet hosszabb utakra is.

Európában a kisteherautó első változata 2023 végén kerül piacra, majd fokozatosan követi a fülkés alvázváltozatot és a többi akkumulátoros változatot. Ez vonzóvá teszi az eSprintert alapjárműként számos új szektorban, valamint az átalakítók és karosszériagyártók számára.

„Az új eSprinterrel új szintre emeljük az elektromos nagyteherautó szegmenst. A hatékonyság, a hatótáv és a terhelhetőség hármasa, valamint a TCO egyidejű optimalizálása az új eSprintert a valaha volt legsokoldalúbb Mercedes-Benz eVanná teszi.”
Mathias Geisen, a Mercedes-Benz Vans vezetője

Kiemelések
A Mercedes-Benz eSprinter külsején nem látszik, de ha megnézzük a járműbe telepített technológiát és a Mercedes me[4] digitális ökoszisztémában a felhő alapú szolgáltatásokat, világossá válik: a fókusz következetesen hozzáadott értéket teremtenek az ügyfelek számára.

Az elektromos hajtáslánc (eATS)
Az új eSprinterben az eATS fő összetevői két új fejlesztés: a hatékony motor és az innovatív elektromos hátsó tengely, mindkettőt először használják a Mercedes-Benz akkumulátoros elektromos furgonjában.

A mindössze 130 kilogramm körüli állandó mágneses szinkronmotort (PSM) különösen nagy hatásfok és optimalizált hőkezelés jellemzi. A motor két teljesítményfokozatban érhető el, 100 vagy 150 kilowatt csúcsteljesítménnyel, és akár 400 newtonméteres nyomatékot ad le.

Az elektromos hajtású hátsó tengely a klasszikus kisteherautó mellett fülkés alváz változatokat tesz lehetővé. Az ügyfél számára ez előnyöket jelent az átalakítások és felépítmények, a járműhosszok (A2 és A3), a jármű maximális össztömege (4,25 tonna) és a pótkocsi terhelése (max. 2 tonna) tekintetében.

Folyt. köv.!