Az új Fiat Topolino olasz Citroen Ami lehet
A Fiat tárgyalásokat folytat a Stellantis partnerekkel az Ami négykerekű motor saját verziójának felépítéséről
Fiat saját változatát akarja építeni Ami négykerekű, potenciálisan Topolino – -nek hívják, és a cég főnöke megerősítette az Auto Express-nek, hogy márkája “ aktív megbeszéléseken ” a Stellantis partnerekkel Citroen és Opel a projektről.
Az a kis elektromos jármű, amely az Egyesült Királyságban havonta – 20-ig fizet, £ számos kulcsfontosságú piacon sikeres volt a tavalyi bevezetése óta. És a FIAT főnöke, Olivier François úgy véli, hogy ez segíthet márkájának a jobb városi mobilitás biztosításában. A – egyik legfontosabb küldetési ismertetője a szélesebb Stellantis csoportban.
Amikor közvetlenül megkérdezték, hogy beszél-e a járműről, François azt mondta: “ Igen, biztos. Megbeszéléseket folytattam. Ha belemegyek ebbe a [ városi mobilitásba ] térbe –, amit meg akarok tenni, hogy őszinte legyek –, akkor egyértelmű, hogy nagyon jó alapom van azzal a Citroen / Opel autóval. ”
Az Opel újraértékelte az érték-központú Ami-t egy új névre, Sziklák-e, felülvizsgált első ráccsal és új kerék kialakítással. François szerint a Fiat valószínűleg radikálisabb megközelítést kíván alkalmazni. “ Ezek kockák, ” mondta: “ és valódi tervezési kihívás egy szexi kocka elkészítése. De ha valamelyik márka meg tudja csinálni, akkor a Fiat. ”
Úgy gondolják, hogy a FIAT autója felveheti a Topolino jelvényt (, az eredeti becenév alapján 500) és nyitott szövet tetőt kínálnak – olyan funkcióval, amely nem érhető el az Ami vagy az Opel Rocks-e oldalon. A tavalyi pletykák szerint a kiválasztott olasz kereskedők már mutattak prototípust.
François elmondta, hogy a tárgyalások eddigi legnagyobb kihívása az volt, hogy biztosítsák a Fiat számára a projekt elkötelezettségéhez szükséges termelési mennyiségeket. A Stellantis nemrégiben további € 300 millió ( £ 265 m ) beruházást jelentett be a marokkói Kenitra gyárba, ahol az Ami gyártásra kerül, és potenciálisan évi 50 000 kvadriciklusra növeli a kapacitást.
“ Ha megteszem, azt akarom, hogy ez nagy sláger legyen. ” François mondta: “ és egy nagy slágerhez növelnünk kell kapacitásunkat. Ez a fajta vita, amelyet a Citroen és az Opel kollégáimmal folytattam. ”
autoexpress