Az új Ford Raptor T1+ a Hungarian Baja versenyen élesben is debütál
- Az új Ford Raptor T1+ a Ford Performance Raptor dizájn és képesség csúcsa, amelyet arra terveztek, hogy felvegye a Dakar Rallyt.
- Az állítható Fox bypass lengéscsillapítókkal ellátott továbbfejlesztett felfüggesztés kiváló kezelhetőséget és tartósságot biztosít extrém körülmények között, míg a Coyote alapú 5.0 V8-as motor biztosítja a zord terepen szükséges erőt és nyomatékot
- Az új teherautó a Ford Performance és az M-Sport együttműködése; Az elit versenyzők, Carlos Sainz Sr. és Nani Roma augusztustól a Raptor T1+ pilótájaként indulnak
A kimerítő terep-Dakar-ralira fókuszálva a Ford Performance és az off-road versenyek legkiválóbb elméi megtervezték és megalkották az új Ford Raptor T1+-t – a Raptor dizájn és képességek csúcsát.
A teherautó az idei Dakar Rally tanulságait alkalmazza, hogy fejlett felfüggesztést, V8-as teljesítményt és erre a célra épített kialakítást biztosítson, hogy segítsen meghódítani a legkönyörtelenebb rally raid terepeket. A Goodwood Festival of Speed-en debütáló Raptor T1+ a Ford Performance hosszú távú partnereivel, az M-Sport Ltd.-vel együttműködésben készült.
„Egy ilyen megerőltető versenyen, mint a Dakar, ijesztő feladat mindannyiunk számára a Ford Performance-nál, de soha nem kerültünk ki a kihívás elől” – mondta Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. „A kihívás megválaszolásához a világ legjobbjaival kötöttünk együttműködést az M-Sporttal és a Red Bull-lal, és szerintem ez mutatja, mennyire komolyan vesszük ezt a projektet. A Ford Raptor T1+ tétje a globális terepjáró víziónknak – a legjobbat szeretnénk felvenni, és bizonyítani akarunk a Föld legnehezebb helyein is. A Raptor T1+ tanulságai, valamint a Baja 1000-ben és a Finke Desert Race-ben a teherautókkal való versengés segít a Raptor járművek még jobbá tételében ügyfeleink számára.”
Az új Ford Raptor T1+-t négy pilóta- és navigátorcsapat fogja vezetni, köztük Carlos Sainz Sr. raliversenyző Lucas Cruz navigátorral, Nani Roma pedig Alex Haro navigátorral. További versenyzői csapatokat még ebben az évben bejelentenek.
„Ez az a fajta lehetőség, ami csak egyszer adódik az életben – a Ford Performance támogatása, miközben Dakarba tartanak ezzel az új Ford Raptor T1+-szal, hihetetlen kaland lesz” – mondta Matt Wilson, az M-Sport igazgatója és a Dakar csapatmenedzsere. . „Már 10 000 kilométernyi (6213 mérföld) tesztet teljesítettünk az eddigi legkeményebb körülmények között, így készen állunk arra, hogy vállaljuk ezt a végső kihívást a jövő hónapban a Baja Hungary-n.”
A Ford Raptor T1+ főbb jellemzői:
- Fejlett felfüggesztés: A Ford Raptor T1+ első és hátsó független kettős lengőkaros felfüggesztéssel rendelkezik a Fox-szal együttműködésben, amely három irányban állítható és négy irányban állítható külső megkerülő lengéscsillapítókkal rendelkezik, amelyek mindegyik kereket távoli tartályokkal szerelik fel, biztosítva a kiváló kezelhetőséget és tartósságot. extrém körülmények.
- A haszonjármű 8,5 hüvelykes x 17 hüvelykes alumínium kerekeken ül, 37 hüvelykes abroncsokkal, és első és hátsó 355 mm-es Alcon szellőzőtárcsákkal és hatdugattyús monoblokk féknyergekkel párosul. A Ford Raptor T1+ akár 350 mm-es kerékúttal rendelkezik.
- V8-as teljesítmény: Az 5,0 literes Coyote-alapú motorral felszerelt Ford Raptor T1+ biztosítja a zord terepen való fellépéshez szükséges erőt és nyomatékot. Egyedülálló száraz olajteknős olajrendszerrel és a Dakar kihívásaira tervezett kipufogórendszerrel.
- Célra épített terepkialakítás: A T45-ös acél űrvázból és szénszálas karosszériaelemekből álló jármű a funkcionalitást a Ford jellegzetes Raptor esztétikájával egyesíti, mint például a 400 mm-es hasmagasság, a széles kiállás a jobb terepen való stabilitás érdekében, valamint a vésett hűtőrács FORD betűkkel. az eleje, amely egyszerre feltűnő megjelenést és teljesítményelőnyöket kínál. A Ford Raptor T1+ minimális tömege 2010 kg, szélessége 2300 mm, megközelítési szöge pedig meghaladja a 70°-ot.
A verseny menetrendje:
- 2024 Baja Hungary (augusztus 8-10.): Nem sokkal azután, hogy a Ford Raptor T1+ elindult Goodwoodból, egy csapat megkezdi magyarországi versenydebütálását. A kanyargós pályájáról ismert, hogy a versenyzők a legtechnikásabb vezetési képességeiket gyakorolják, a Baja Hungary lehetőséget kínál a csapatnak, hogy technikai ismereteket alkalmazzon a jármű optimalizálása érdekében.
- 2024 Rallye du Maroc (október 4-11): Két csapat versenyez ezen a kritikus utolsó tesztpályán a Dakar-rali előtt. A Rallye du Maroc változatos és kihívásokkal teli terepeket kínál, amelyek szorosan tükrözik a Szaúd-Arábiában található terepeket. Ezt az egyhetes versenyt Marokkóban rendezik.
- 2025. évi Dakar-rali (2025. január 4-17.): Az off-road állóképességi versenyek csúcsa, a 2025-ös Dakar-rali lesz a Ford Raptor T1+ legnagyobb tesztje. A csapat célja, hogy bemutassa mind a vezető, mind a gép kivételes képességeit, és mérföldkőnek számító győzelmet érjen el. Mind a négy csapat részt vesz a 2025-ös Dakar-ralin.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!