Az új Ford Raptor T1+ a Hungarian Baja versenyen élesben is debütál

LICENSE EXPIRES: in perpetuity - LICENSE BY: Nini Miko LICENSE SCOPE: A - Earned editorial, press releases, press kits. B - All non-broadcast digital and online media. REGION: GLOBAL. COPYRIGHT AND IMAGE RIGHTS: This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe only.

  • Az új Ford Raptor T1+ a Ford Performance Raptor dizájn és képesség csúcsa, amelyet arra terveztek, hogy felvegye a Dakar Rallyt.
  • Az állítható Fox bypass lengéscsillapítókkal ellátott továbbfejlesztett felfüggesztés kiváló kezelhetőséget és tartósságot biztosít extrém körülmények között, míg a Coyote alapú 5.0 V8-as motor biztosítja a zord terepen szükséges erőt és nyomatékot
  • Az új teherautó a Ford Performance és az M-Sport együttműködése; Az elit versenyzők, Carlos Sainz Sr. és Nani Roma augusztustól a Raptor T1+ pilótájaként indulnak

A kimerítő terep-Dakar-ralira fókuszálva a Ford Performance és az off-road versenyek legkiválóbb elméi megtervezték és megalkották az új Ford Raptor T1+-t – a Raptor dizájn és képességek csúcsát.

A teherautó az idei Dakar Rally tanulságait alkalmazza, hogy fejlett felfüggesztést, V8-as teljesítményt és erre a célra épített kialakítást biztosítson, hogy segítsen meghódítani a legkönyörtelenebb rally raid terepeket. A Goodwood Festival of Speed-en debütáló Raptor T1+ a Ford Performance hosszú távú partnereivel, az M-Sport Ltd.-vel együttműködésben készült.

„Egy ilyen megerőltető versenyen, mint a Dakar, ijesztő feladat mindannyiunk számára a Ford Performance-nál, de soha nem kerültünk ki a kihívás elől” – mondta Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. „A kihívás megválaszolásához a világ legjobbjaival kötöttünk együttműködést az M-Sporttal és a Red Bull-lal, és szerintem ez mutatja, mennyire komolyan vesszük ezt a projektet. A Ford Raptor T1+ tétje a globális terepjáró víziónknak – a legjobbat szeretnénk felvenni, és bizonyítani akarunk a Föld legnehezebb helyein is. A Raptor T1+ tanulságai, valamint a Baja 1000-ben és a Finke Desert Race-ben a teherautókkal való versengés segít a Raptor járművek még jobbá tételében ügyfeleink számára.”

Az új Ford Raptor T1+-t négy pilóta- és navigátorcsapat fogja vezetni, köztük Carlos Sainz Sr. raliversenyző Lucas Cruz navigátorral, Nani Roma pedig Alex Haro navigátorral. További versenyzői csapatokat még ebben az évben bejelentenek.

„Ez az a fajta lehetőség, ami csak egyszer adódik az életben – a Ford Performance támogatása, miközben Dakarba tartanak ezzel az új Ford Raptor T1+-szal, hihetetlen kaland lesz” – mondta Matt Wilson, az M-Sport igazgatója és a Dakar csapatmenedzsere. . „Már 10 000 kilométernyi (6213 mérföld) tesztet teljesítettünk az eddigi legkeményebb körülmények között, így készen állunk arra, hogy vállaljuk ezt a végső kihívást a jövő hónapban a Baja Hungary-n.”

A Ford Raptor T1+ főbb jellemzői:

  • Fejlett felfüggesztés: A Ford Raptor T1+ első és hátsó független kettős lengőkaros felfüggesztéssel rendelkezik a Fox-szal együttműködésben, amely három irányban állítható és négy irányban állítható külső megkerülő lengéscsillapítókkal rendelkezik, amelyek mindegyik kereket távoli tartályokkal szerelik fel, biztosítva a kiváló kezelhetőséget és tartósságot. extrém körülmények.
  • A haszonjármű 8,5 hüvelykes x 17 hüvelykes alumínium kerekeken ül, 37 hüvelykes abroncsokkal, és első és hátsó 355 mm-es Alcon szellőzőtárcsákkal és hatdugattyús monoblokk féknyergekkel párosul. A Ford Raptor T1+ akár 350 mm-es kerékúttal rendelkezik.
  • V8-as teljesítmény: Az 5,0 literes Coyote-alapú motorral felszerelt Ford Raptor T1+ biztosítja a zord terepen való fellépéshez szükséges erőt és nyomatékot. Egyedülálló száraz olajteknős olajrendszerrel és a Dakar kihívásaira tervezett kipufogórendszerrel.
  • Célra épített terepkialakítás: A T45-ös acél űrvázból és szénszálas karosszériaelemekből álló jármű a funkcionalitást a Ford jellegzetes Raptor esztétikájával egyesíti, mint például a 400 mm-es hasmagasság, a széles kiállás a jobb terepen való stabilitás érdekében, valamint a vésett hűtőrács FORD betűkkel. az eleje, amely egyszerre feltűnő megjelenést és teljesítményelőnyöket kínál. A Ford Raptor T1+ minimális tömege 2010 kg, szélessége 2300 mm, megközelítési szöge pedig meghaladja a 70°-ot.

A verseny menetrendje:

  • 2024 Baja Hungary (augusztus 8-10.): Nem sokkal azután, hogy a Ford Raptor T1+ elindult Goodwoodból, egy csapat megkezdi magyarországi versenydebütálását. A kanyargós pályájáról ismert, hogy a versenyzők a legtechnikásabb vezetési képességeiket gyakorolják, a Baja Hungary lehetőséget kínál a csapatnak, hogy technikai ismereteket alkalmazzon a jármű optimalizálása érdekében.
  • 2024 Rallye du Maroc (október 4-11): Két csapat versenyez ezen a kritikus utolsó tesztpályán a Dakar-rali előtt. A Rallye du Maroc változatos és kihívásokkal teli terepeket kínál, amelyek szorosan tükrözik a Szaúd-Arábiában található terepeket. Ezt az egyhetes versenyt Marokkóban rendezik.
  • 2025. évi Dakar-rali (2025. január 4-17.): Az off-road állóképességi versenyek csúcsa, a 2025-ös Dakar-rali lesz a Ford Raptor T1+ legnagyobb tesztje. A csapat célja, hogy bemutassa mind a vezető, mind a gép kivételes képességeit, és mérföldkőnek számító győzelmet érjen el. Mind a négy csapat részt vesz a 2025-ös Dakar-ralin.

Tudtad?