Az új GLC Coupé (4.)

Das neue Mercedes-Benz GLC Coupé: AMG-Line; Exterieur: Graphitgrau; Interieur: Leder sienabraun/schwarz The new Mercedes-Benz GLC Coupé: AMG line; exterior: graphite grey; interior: leather siena brown/black

Dombon és völgyön át: Terep a GLC Coupéval
A korábbiakhoz hasonlóan az új GLC Coupé terepvezetésre is alkalmas, és számos új funkcióval és rendszerrel rendelkezik, amelyet erre a használatra terveztek. Az alapfelszereltség tartalmazza a terepjáró üzemmódot és a DSR-t (Downhill Speed Regulation). A plug-in modellek teljesen elektromos terepvezetést kínálnak. Az elektromos motor teljes, 440 Nm-es nyomatéka már a motor első fordulatától elérhető, így teljesítménye mindig könnyen szabályozható. Ez rendkívül precíz, ellenőrzött vezetést tesz lehetővé még kihívásokkal teli terepen is. Ezen túlmenően, mivel az elektromos motor csak akkor fogyaszt energiát, amikor ténylegesen mozgatja a járművet, az energiaigény alacsony lesz normál terepsebesség mellett. Ennek eredményeként hosszú, teljesen elektromos vezetési idő érhető el még igényes terepen is.

Terep üzemmódban a 360°-os kamerával felszerelt GLC Coupé „átlátszó motorháztetőt” kínál. A központi kijelző virtuális nézetet mutat a jármű eleje alatt, beleértve az első kerekeket és azok kormányállását. Ez lehetővé teszi, hogy a vezető hamarabb és könnyebben felismerje az akadályokat, például a nagy köveket vagy a mély kátyúkat.

Az off-road képernyő mód a két kijelzőt használja az információk, a kezelőszervek és a fő funkciók egyértelmű megjelenítéséhez a terepviszonyokhoz. A vezető kijelzőjén többek között a dőlésszög, a meredekség, a topográfiai magasság, a földrajzi koordináták és az iránytű, valamint az útsebesség és a motor fordulatszáma látható belső égésű motorral történő üzemeltetés esetén. A központi kijelző mutatja az aktuális helyzetet a terepen, valamint az első kerekek kormányzási szögét. Ha a jármű hátsókerék-kormányzással rendelkezik, akkor a hátsó kerekek kormányzási irányát is mutatja. Az off-road üzemeltetéshez szükséges összes vezetési funkció egyszerűen vezérelhető egy képernyőn.

A technológiai csomag (opcionális) AIRMATIC légrugós felfüggesztéssel, beleértve a szintszabályozást és a hátsó tengely kormányzását, terepen is meghozza kényelmi előnyeit, ahol további előnyöket kínál. Például az AIRMATIC nagy hasmagasságot tesz lehetővé terepen, függetlenül a terheléstől, és hosszú felfüggesztési utat a lehető legjobb tapadás érdekében. A hátsó tengely kormányzása még tovább növeli a terepjáró manőverezést.

A GLC Coupé újdonságai: Utánfutó menü és vontatási útvonaltervező a navigációhoz: A központi kijelzőn olyan útvonalak tervezhetők, amelyek alkalmasak a korábban meghatározott pótkocsival való közlekedésre. Ez többek között figyelembe veszi az útvonalon megengedett szélességeket és magasságokat. Amint a gömbfej be van kapcsolva és létrejön az elektromos csatlakozás, a vontatási útvonaltervező felkéri a vezetőt, hogy adja meg az MBUX-on keresztül. Van egy kis trailer a járműhöz? Vagy nagyobbat, például lakókocsit vagy lóbokszot? Vagy biciklihordozó? Ezeknek és a vontatójárműként való működéshez szükséges egyéb újításoknak és funkcióknak az a célja, hogy a vontatás a lehető legbiztonságosabb és kellemesebb legyen. A 4MATIC összkerékhajtás kiváló tapadást biztosít bármilyen felületen. Utánfutó vontatásakor az ESP® stabilizáló program aktiválódik. Kompenzálhatja a dinamikus egyensúlyhiányt vezetés közben.

Az új GLC Coupé továbbfejlesztett Utánfutó Manevering Assist (opcionális) funkciója megkönnyíti, biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi az utánfutóval való manőverezést. A rendszer automatikusan szabályozza a vontató jármű kormányzási szögét 5 km/h sebességig és 15 százalékos emelkedőn. Az MBUX-ba is integrálva van, és intuitív módon kezelhető. Amellett, hogy tolatás közben stabilizálja a kombinációt, a rendszer most először képes a vezető által meghatározott, akár 90°-os kanyarokban is megvezetni. Automatikusan kormányozza a vontatójárművet és megtartja a kiválasztott szöget. Ez lehetővé teszi a pótkocsi pontosabb elhelyezését. A vezető az „egyenes húzás” funkciót is kiválaszthatja, ha az utánfutó elérte a kívánt irányt, és egyenesen hátra kell tolatnia. A teljes manőverezési folyamat a központi kijelzőn különböző kameraperspektívákból követhető. A dinamikus vonalak a pályát és a jármű szélességét mutatják.

HALLGASS EXKLUZÍV MERCEDES PODCASTOKAT A BEGURULVA.HU CSATORNÁNKON! >>>

Magas szintű passzív biztonság
Akár jobb- vagy balkormányos, benzinmotoros, dízelmotoros vagy plug-in hibrid kivitelben: ütközésbiztonság tekintetében minden modell megfelel a Mercedes szigorú biztonsági előírásainak.

Az elülső és hátulsó ütközésekhez ismert PRE-SAFE® védelmi koncepciókkal együtt a PRE-SAFE® Impulse Side funkció virtuális gyűrődési zónát képez a jármű körül. Opcionálisan elérhető a Driver Assistance Package Plus csomaggal. Mivel oldalirányú ütközés esetén csak korlátozott gyűrődési zóna áll rendelkezésre, az érintett vezetőt vagy az első ülésen ülő utast a jármű közepe felé tolja, és távolabbra kerül az akut veszélyzónától, amikor a rendszer küszöbön álló oldalsó ütközést észlel. Ennek érdekében a rendszer a másodperc töredéke alatt felfújja az első ülések háttámláinak oldaltámaszaiban lévő légkamrákat.

Összességében a GLC Coupé biztonsági koncepciója intelligens kialakítású karosszérián alapul, különösen merev utascellával, szelektíven deformálható ütközési szerkezetekkel, valamint a biztonsági övek, az övfeszítők és a légzsákrendszerek közötti szituációs kölcsönhatásokkal. A jogszabályi követelményeken túl a jármű megfelel a Mercedes-Benz belső tesztkövetelményeinek és a valós balesetekből származó vizsgálati kritériumoknak is.

A jármű szerkezete különösen jól védi az utasokat ütközés esetén. A karosszéria-koncepció minden területet magában foglal – az elülső szerkezetet, az utascellát, az oldalfalakat és a padlószerkezetet. Minden szerkezeti elemet és karosszériaelemet úgy terveztek, hogy ellenálljon az anyagkeverékből és a megfelelő falvastagságból származó igénybevételeknek. Az átfogó koncepció homogén terheléseloszlást és magas energiaelnyelést eredményez, mérsékelt lassulás mellett, amely az utasokra ható. Ezenkívül elegendő védőteret biztosítanak számukra.

Mild hybrid:

  GLC 200 4MATICGLC 300 4MATICGLC 220 d 4MATICGLC 300 d 4MATIC
Displacementcm³1,9991,9991,9931,993
Rated outputkW/hp150/204190/258145/197198/269
at engine speed1/min6,1005,8003,6004,200
Add. elect. output (boost)kW/hp17/2317/2317/2317/23
Rated torqueNm320400440550
Add. torque (boost)Nm200200200200
Combined fuel consumption (WLTP)[3]l/100 km8.0-7.18.2-7.35.8-5.16.1-5.5
Combined CO2 emissions (WLTP)3g/km182-162185-165152-135160-145
Acceleration
0-100 km/h
s7.96.38.16.4
Top speedkm/h227246225249

 Plug-in hybrid:

  GLC 300 e 4MATICGLC 400 e 4MATICGLC 300 de 4MATIC
  Petrol enginesDiesel
Displacementcm³1,9991,9991,993
Rated output, piston/diesel enginekW/hp150/204185/252145/197
at engine speed1/min6,1005,8003,600
Rated torque, piston/diesel engineNm320400440
at engine speed1/min2,000-4,0002,000-3,2001,800-2,800
Rated output, electric motorkW100100100
Rated torque, electric motorNm440440440
System outputkW/hp230/313280/381245/335
System torqueNm550650750
Rated battery capacitykWh31.231.231.2
Top speedkm/h220239219
Top speed, electrickm/h140140140
Acceleration
0-100 km/h
s6.75.66.4
Combined fuel consumption, rated (WLTP)[4]l/100 km0.6-0.50.6-0.50.5-0.4
Combined CO2 emissions, weighted (WLTP)4g/km15.0-11.015.0-11.013.0-10.0
Combined power consumption, weighted (WLTP)4kWh/100 km22.4-20.222.4-20.222.7-20.3
Electric range (EAER comb.) (WLTP)4km119-131119-131113-130

MERCEDES PODCASTOK A PODCARS.HU OLDALON! >>>