Az új GLC Coupé hajtása

Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC Coupé: Kraftstoffverbrauch kombiniert, gewichtet (WLTP) 0,5-0,4 l/100 km, Stromverbrauch kombiniert, gewichtet (WLTP) 22,7-20.3 kWh/100km, CO2-Emissionen kombiniert, gewichtet (WLTP) 13-10 g/km [2]; Exterieur: Spektralblau, AMG-Line; [2] Die angegebenen Werte sind die ermittelten „WLTP-CO₂-Werte i.S.v. Art. 2 Nr. 3 Durchführungsverordnung (EU) 2017/1153. Die Kraftstoffverbrauchswerte wurden auf Basis dieser Werte errechnet. Stromverbrauch und Reichweite wurden auf Grundlage der VO 2017/1151/EU ermittelt.;Kraftstoffverbrauch kombiniert, gewichtet (WLTP) 0,5-0,4 l/100 km, Stromverbrauch kombiniert, gewichtet (WLTP) 22,7-20.3 kWh/100km, CO2-Emissionen kombiniert, gewichtet (WLTP) 13-10 g/km [2]; [2] Die angegebenen Werte sind die ermittelten „WLTP-CO₂-Werte i.S.v. Art. 2 Nr. 3 Durchführungsverordnung (EU) 2017/1153. Die Kraftstoffverbrauchswerte wurden auf Basis dieser Werte errechnet. Stromverbrauch und Reichweite wurden auf Grundlage der VO 2017/1151/EU ermittelt. Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC Coupé: fuel consumption combined, weighted (WLTP) 0.5-0.4 l/100 km, electric energy consumption combined, weighted (WLTP) 22.7-20.3 kWh/100km, CO2 emissions combined, weighted (WLTP) 13-10 g/km [2]; exterior: spectral blue, AMG line; [2] The stated figures are the measured "WLTP CO₂ figures" in accordance with Art. 2 No. 3 of Implementing Regulation (EU) 2017/1153. The fuel consumption figures were calculated on the basis of these figures. Electric energy consumption was determined on the basis of Commission Regulation (EU) 2017/1151.;Fuel consumption combined, weighted (WLTP) 0.5-0.4 l/100 km, electric energy consumption combined, weighted (WLTP) 22.7-20.3 kWh/100km, CO2 emissions combined, weighted (WLTP) 13-10 g/km [2]; [2] The stated figures are the measured "WLTP CO₂ figures" in accordance with Art. 2 No. 3 of Implementing Regulation (EU) 2017/1153. The fuel consumption figures were calculated on the basis of these figures. Electric energy consumption was determined on the basis of Commission Regulation (EU) 2017/1151.

Motorok: villamosított négyhengeres egységek
Az új GLC Coupé elektromos meghajtással is elérhető. A mild-hibrid egységek második generációs integrált indító-generátort (ISG) és 48 voltos fedélzeti elektromos rendszert tartalmaznak. Az enyhe hibrid változatok integrált indító-generátora különösen alacsony fordulatszámon támogatja a belső égésű motort. A turbófeltöltővel kiegészítve ez kiemelkedő teljesítményt biztosít. A 48 voltos fedélzeti elektromos rendszer támogatja az olyan hibrid funkciókat, mint a szabadonfutás, a gyorsulás és az energia-visszanyerés, így növelve a hatékonyságot. A motorok az ISG segítségével gyorsan és kényelmesen is indulnak, a start/stop funkció a vezető számára alig érzékelhető.

Három további motorváltozat konnektorról tölthető hibrid, amelyek elegendő csak elektromos hatótávolsággal rendelkeznek a gyakorlati igények kielégítésére. A továbbfejlesztett hibrid vezetési program az útvonal legmegfelelőbb szakaszaira tartja fenn az elektromos vezetési módot. A városi utakon például az elektromos vezetést részesíti előnyben. Függetlenül attól, hogy benzines vagy dízelmotoros modellről van szó: Plug-in hibridként minden változat rendkívül hatékony és dinamikus az utakon.

A hatótávolság szimulátor: Az egyéni elektromos hatótávolság mutatója
Sok vásárló számára az elektromos hatótávolság fontos tényező, amikor az elektromos jármű mellett dönt. Az új GLC Coupé hatótávolság-szimulátora olyan külső tényezőket vesz figyelembe, mint a környezeti hőmérséklet, a menetprofil, valamint a fűtési vagy hűtési követelmények. Ez tisztázza, hogy a tényleges elektromos hatótáv milyen feltételek mellett térhet el a hitelesített adattól.

Érezhetően elektromos vezetési élmény
A hibrid hajtóegység nagy teljesítménysűrűsége egy állandó gerjesztésű belső forgórészes szinkronmotornak köszönhető. Az elektromos motor csúcsnyomatéka már a kezdetektől készen áll, ami nagy mozgékonyságot és dinamikus menetteljesítményt eredményez induláskor. A teljes elektromos teljesítmény 140 km/h-ig elérhető. Az új GLC Coupéban a Mercedes-Benz elektromechanikus fékrásegítőt használ. A vezetési helyzettől függően automatikusan szabályozza a hidraulikus fékezés és a regeneráció közötti rugalmas átmenetet, hogy mindig optimális energia-visszanyerést és fékezési teljesítményt biztosítson. Ennek eredményeként gyakrabban érhető el az akár 100 kW-os maximális rekuperációs teljesítmény.

A nagyfeszültségű akkumulátor a Mercedes-Benz házon belüli fejlesztése. Beépített teljesítménye 31,2 kWh. Üresről indulva a teljes újratöltés az opcionális 60 kW-os egyenáramú töltővel körülbelül 30 perc alatt befejeződik. A GLC Coupé alapfelszereltsége egy 11 kW-os háromfázisú váltakozó áramú töltő.

Felfüggesztés: Agilitás és biztonság
Az új GLC Coupé dinamikusan megtervezett felfüggesztési rendszere új, négylengőkaros első felfüggesztésen és egy többlengőkaros független hátsó felfüggesztésen alapul, amely egy segédvázra van szerelve. A hibridek alapfelszereltségként légrugózást és szintszabályozást tartalmaznak a hátsó tengelyen. Az összes többi változat sportfelfüggesztéssel van felszerelve. A változtatható kormányzási áttétel szintén alapfelszereltség az egész oldalon. Kérésre az új GLC Coupé műszaki csomaggal is elérhető. Ez magában foglalja az AIRMATIC légrugós rendszert és az aktív hátsó tengely kormányzást 4,5°-os kormányzási szöggel. Az AIRMATIC folyamatosan állítható csillapítást biztosít a lengéscsillapítók kompressziós és visszapattanási fokozataihoz.

Az új GLC Coupé különösen agilis és stabil az opcionális hátsó tengellyel (a Tech csomag része). 60 km/h alatti sebességnél a hátsó kerekek az első kerekekkel ellentétes irányba kormányoznak – parkoláskor pedig akár 4,5°-kal. A tengelytáv így rövidebbnek tűnik, így a jármű manőverezhetőbbé és mozgékonyabbá válik, a fordulókör pedig 90 cm-rel 10,9 méterrel csökken. Amikor a sebesség eléri a 60 km/h-t vagy többet, a hátsó kerekek akár 4,5°-kal ugyanabba az irányba kormányoznak, mint az első kerekek. A gyakorlatilag megnövelt tengelytáv észrevehető előnyökkel jár a jobb kezelhetőségi stabilitás és biztonság formájában nagy sebességnél, gyors sávváltásnál vagy hirtelen kitérő manővereknél. Ezenkívül a dinamikus manőverek során a jármű jobban reagál a kormányzási parancsokra. A hátsó tengely kormányzása közvetlenebb kormányzási áttétellel van kombinálva az első tengelynél, így csökken a kormánykerék zárásról reteszelésre történő fordulatszáma.