Az új GLC Coupé hasznos, kényelmi és biztonsági funkciói

Mercedes-Benz GLC 400 e 4MATIC Coupé: Kraftstoffverbrauch kombiniert, gewichtet (WLTP) 0,6-0,5 l/100 km, Stromverbrauch kombiniert, gewichtet (WLTP) 22,4-20,2 kWh/100km, CO2-Emissionen kombiniert, gewichtet (WLTP) 15-11 g/km [2]; Exterieur: Patagonienrot, AMG-Line; [2] Die angegebenen Werte sind die ermittelten „WLTP-CO₂-Werte i.S.v. Art. 2 Nr. 3 Durchführungsverordnung (EU) 2017/1153. Die Kraftstoffverbrauchswerte wurden auf Basis dieser Werte errechnet. Stromverbrauch und Reichweite wurden auf Grundlage der VO 2017/1151/EU ermittelt.;Kraftstoffverbrauch kombiniert, gewichtet (WLTP) 0,6-0,5 l/100 km, Stromverbrauch kombiniert, gewichtet (WLTP) 22,4-20,2 kWh/100km, CO2-Emissionen kombiniert, gewichtet (WLTP) 15-11 g/km [2]; [2] Die angegebenen Werte sind die ermittelten „WLTP-CO₂-Werte i.S.v. Art. 2 Nr. 3 Durchführungsverordnung (EU) 2017/1153. Die Kraftstoffverbrauchswerte wurden auf Basis dieser Werte errechnet. Stromverbrauch und Reichweite wurden auf Grundlage der VO 2017/1151/EU ermittelt. Mercedes-Benz GLC 400 e 4MATIC Coupé: fuel consumption combined, weighted (WLTP) 0.6-0.5 l/100 km, electric energy consumption combined, weighted (WLTP) 22.4-20.2 kWh/100km, CO2 emissions combined, weighted (WLTP) 15-11 g/km [2]; exterior: patagonia red, AMG line; [2] The stated figures are the measured "WLTP CO₂ figures" in accordance with Art. 2 No. 3 of Implementing Regulation (EU) 2017/1153. The fuel consumption figures were calculated on the basis of these figures. Electric energy consumption was determined on the basis of Commission Regulation (EU) 2017/1151.;Fuel consumption combined, weighted (WLTP) 0.6-0.5 l/100 km, electric energy consumption combined, weighted (WLTP) 22.4-20.2 kWh/100km, CO2 emissions combined, weighted (WLTP) 15-11 g/km [2]; [2] The stated figures are the measured "WLTP CO₂ figures" in accordance with Art. 2 No. 3 of Implementing Regulation (EU) 2017/1153. The fuel consumption figures were calculated on the basis of these figures. Electric energy consumption was determined on the basis of Commission Regulation (EU) 2017/1151.

Segédrendszerek: Kényelem és biztonság
A Driving Assistance Plus[2] csomag legújabb generációja további és továbbfejlesztett funkciókat tartalmaz. Ezek csökkentik a vezetői munkaterhelést a mindennapi helyzetekben a kényelmesebb és biztonságosabb vezetés érdekében. Amikor veszély fenyeget, a rendszerek képesek reagálni a közelgő ütközésekre, ahogy a helyzet megköveteli. Például a DISTRONIC aktív távolság-asszisztens minden úttípuson képes tartani az előre beállított távolságot az előtte haladó járművekhez: autópályán, országúton vagy városban. Az aktuális sebességkorlátozás egy gombnyomással kiválasztható sebességbeállításként. Az aktív fékasszisztens a járműbe szerelt érzékelők segítségével érzékeli a keresztező vagy szembejövő forgalommal való közvetlen ütközést, illetve a hátsó ütközést. Veszély esetén a rendszer akusztikus és vizuális riasztást adhat ki. Ha a vezető nem fékez elég erősen, a fékezőerő megfelelő növelésével vagy vészleállítással is segíthet. Az Active Steering Assist egyik új funkciója a sávfelismerés egy további 360 fokos kamerával, amely különösen alacsony sebességnél kínál előnyöket, például vészsáv kialakításánál. Új a KRESZ-asszisztens stoptábla és piros jelzőlámpa figyelmeztető funkciója.

Kifinomult parkolási rendszerek a lassú manőverek támogatásához
A nagyobb teljesítményű környezetérzékelőknek köszönhetően a parkolórendszerek jobban támogatják a vezetőt manőverezés közben. Az érzékelők MBUX-ba integrálása intuitívabbá teszi a kezelést, és támogatást nyújt a vizuális kijelzőn keresztül. Az opcionális hátsó tengely kormányzása be van építve a parkolásasszisztensbe, és ennek megfelelően számítják ki az útvonalakat. A vészfékező funkciók a közlekedés többi résztvevőjének védelmét is szolgálják a jobb közlekedésbiztonság érdekében.

Az új, 360°-os kamerával felszerelt Parkoló csomag opcionális extraként elérhető. Tartalmazza az „átlátszó motorháztetőt” és a PARKTRONIC aktív parkolássegítő funkcióit is. A körbeláthatóság és a parkolássegítő megkönnyíti a manőverezést: A központi kijelző jól mutatja a közvetlen környezetet. Négy kamera (elöl, hátul, mindkét oldalon) biztosítja a képeket, amelyeket virtuális 360°-os madártávlatban egyesítenek. Ezenkívül a kijelző különböző betekintési szögeket mutat, például elöl, hátul vagy utánfutó módban. A sofőr dönti el, hogy a kijelzőket használja-e a parkoláshoz, vagy hagyja, hogy a parkolási asszisztens vegye át az irányítást. A Memory Parking Assistant működési extraként is elérhető: megjegyzi a parkolási helyeket, például az otthoni garázsba való be- és kiszállást. Az oktatási folyamat befejezése után a rendszer lehetővé teszi a volánnál ülő vezető számára, hogy eldöntse, hogy végrehajtja-e az automatikus parkolási folyamatot. Ha akadályokat észlel, a rendszer leáll, amíg el nem távolítják őket.

DIGITÁLIS FÉNY: rendkívül fényes opcionális vetítési funkciókkal
Az új GLC Coupé alapfelszereltsége a nagy teljesítményű LED-es fényszórók. A DIGITÁLIS FÉNY opcionális extraként kapható. A fényt a fényszóróegységben található LED-mátrix hozza létre, amely egyedileg szabályozható. Ez lehetővé teszi a fény célzott és dinamikus eloszlását és szabályozását a körülményeknek megfelelően. Az eredmény kiváló láthatóság a vezető számára anélkül, hogy a többi közlekedőt rontaná. Kivetítési funkcióval rendelkező DIGITÁLIS FÉNY opcionálisan elérhető. Ez fokozott biztonságot nyújt a vezetőnek, és lehetővé teszi a kommunikációt a többi közlekedővel. Például biztonságosabbá teheti a vezetést, ha irányító vonalakat, szimbólumokat és animációkat vetít ki. Az intelligens technológia reflektorfény funkcióval emeli ki a gyalogosokat a veszélyzónában, és előrevetített iránypontokkal tisztázza helyzetüket. Figyelmeztető szimbólum jelenik meg, ha a vezetők rossz irányba mennek az autópálya felhajtón vagy egyirányú utcákon. Ugyanez a szimbólum jelenik meg, mielőtt a jármű piros lámpán vagy stoptáblán fut.

Dombon és völgyön át: Terep a GLC Coupéval
A korábbiakhoz hasonlóan az új GLC Coupé terepvezetésre is alkalmas, és számos új funkcióval és rendszerrel rendelkezik, amelyet erre a használatra terveztek. Az alapfelszereltség tartalmazza a terepjáró üzemmódot és a DSR-t (Downhill Speed Regulation). A plug-in modellek teljesen elektromos terepvezetést kínálnak. Az elektromos motor teljes, 440 Nm-es nyomatéka már a motor első fordulatától elérhető, így teljesítménye mindig könnyen szabályozható. Ez rendkívül precíz, ellenőrzött vezetést tesz lehetővé még kihívásokkal teli terepen is. Ezen túlmenően, mivel az elektromos motor csak akkor fogyaszt energiát, amikor ténylegesen mozgatja a járművet, az energiaigény alacsony lesz normál terepsebesség mellett. Ennek eredményeként hosszú, teljesen elektromos vezetési idő érhető el még igényes terepen is.

Terep üzemmódban a 360°-os kamerával felszerelt GLC Coupé „átlátszó motorháztetőt” kínál. A központi kijelző virtuális nézetet mutat a jármű eleje alatt, beleértve az első kerekeket és azok kormányállását. Ez lehetővé teszi, hogy a vezető hamarabb és könnyebben felismerje az akadályokat, például a nagy köveket vagy a mély kátyúkat.

Az off-road képernyő mód a két kijelzőt használja az információk, a kezelőszervek és a fő funkciók egyértelmű megjelenítéséhez a terepviszonyokhoz. A vezető kijelzőjén többek között a dőlésszög, a meredekség, a topográfiai magasság, a földrajzi koordináták és az iránytű, valamint az útsebesség és a motor fordulatszáma látható belső égésű motorral történő üzemeltetés esetén. A központi kijelző mutatja az aktuális helyzetet a terepen, valamint az első kerekek kormányzási szögét. Ha a jármű hátsókerék-kormányzással rendelkezik, akkor a hátsó kerekek kormányzási irányát is mutatja. Az off-road üzemeltetéshez szükséges összes vezetési funkció egyszerűen vezérelhető egy képernyőn.

A technológiai csomag (opcionális) AIRMATIC légrugós felfüggesztéssel, beleértve a szintszabályozást és a hátsó tengely kormányzását, terepen is meghozza kényelmi előnyeit, ahol további előnyöket kínál. Például az AIRMATIC nagy hasmagasságot tesz lehetővé terepen, függetlenül a terheléstől, és hosszú felfüggesztési utat a lehető legjobb tapadás érdekében. A hátsó tengely kormányzása még tovább növeli a terepjáró manőverezést.

A GLC Coupé újdonságai: Utánfutó menü és vontatási útvonaltervező a navigációhoz: A központi kijelzőn olyan útvonalak tervezhetők, amelyek alkalmasak a korábban meghatározott pótkocsival való közlekedésre. Ez többek között figyelembe veszi az útvonalon megengedett szélességeket és magasságokat. Amint a gömbfej be van kapcsolva és létrejön az elektromos csatlakozás, a vontatási útvonaltervező felkéri a vezetőt, hogy adja meg az MBUX-on keresztül. Van egy kis trailer a járműhöz? Vagy nagyobbat, például lakókocsit vagy lóbokszot? Vagy biciklihordozó? Ezeknek és a vontatójárműként való működéshez szükséges egyéb újításoknak és funkcióknak az a célja, hogy a vontatás a lehető legbiztonságosabb és kellemesebb legyen. A 4MATIC összkerékhajtás kiváló tapadást biztosít bármilyen felületen. Utánfutó vontatásakor az ESP® stabilizáló program aktiválódik. Kompenzálhatja a dinamikus egyensúlyhiányt vezetés közben.

Az új GLC Coupé továbbfejlesztett Utánfutó Manevering Assist (opcionális) funkciója megkönnyíti, biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi az utánfutóval történő manőverezést. A rendszer automatikusan szabályozza a vontató jármű kormányzási szögét 5 km/h sebességig és 15 százalékos emelkedőn. Az MBUX-ba is integrálva van, és intuitív módon kezelhető. Amellett, hogy tolatás közben stabilizálja a kombinációt, a rendszer most először képes a vezető által meghatározott, akár 90°-os kanyarokban is megvezetni. Automatikusan kormányozza a vontatójárművet és megtartja a kiválasztott szöget. Ez lehetővé teszi a pótkocsi pontosabb elhelyezését. A vezető az „egyenes húzás” funkciót is kiválaszthatja, ha az utánfutó elérte a kívánt irányt, és egyenesen hátra kell tolatnia. A teljes manőverezési folyamat a központi kijelzőn különböző kameraperspektívákból követhető. A dinamikus vonalak a pályát és a jármű szélességét mutatják.

Magas szintű passzív biztonság
Akár jobb- vagy balkormányos, benzinmotoros, dízelmotoros vagy plug-in hibrid kivitelben: ütközésbiztonság tekintetében minden modell megfelel a Mercedes szigorú biztonsági előírásainak.

A frontális és hátulsó ütközésekre ismert PRE-SAFE® védelmi koncepciókkal együtt a PRE-SAFE® Impulse Side funkció virtuális gyűrődési zónát képez a jármű körül. Opcionálisan elérhető a Driver Assistance Package Plus csomaggal. Mivel oldalsó ütközés esetén csak korlátozott gyűrődési zóna áll rendelkezésre, az érintett vezetőt vagy az első ülésen ülő utast a jármű közepe felé tolja, és távolabbra kerül az akut veszélyzónától, ha a rendszer küszöbön álló oldalsó ütközést észlel. Ennek érdekében a rendszer a másodperc töredéke alatt felfújja az első ülések háttámláinak oldaltámaszaiban lévő légkamrákat.

Összességében a GLC Coupé biztonsági koncepciója egy intelligens kialakítású karosszérián alapul, különösen merev utascellával, szelektíven deformálható ütközési szerkezetekkel és a biztonsági övek, az övfeszítők és a légzsákrendszerek közötti szituációs kölcsönhatásokkal. A jogszabályi követelményeken túl a jármű a Mercedes-Benz belső tesztkövetelményeinek és a valós balesetekből származó vizsgálati kritériumoknak is megfelel.

A jármű szerkezete különösen jól védi az utasokat ütközés esetén. A karosszéria-koncepció minden területet magában foglal – az elülső szerkezetet, az utascellát, az oldalfalakat és a padlószerkezetet. Minden szerkezeti elemet és karosszériaelemet úgy terveztek, hogy ellenálljon az anyagkeverékből és a megfelelő falvastagságból származó igénybevételeknek. Az átfogó koncepció homogén terheléseloszlást és magas energiaelnyelést eredményez, mérsékelt lassulás mellett, amely az utasokra ható. Ezenkívül elegendő védőteret biztosítanak számukra.