Az új Honda CBR500R váza és futóműve
- Fordított, nagydugattyús, szeparált működésű Showa SFF-BP teleszkóp 41 mm-es csúszószárátmérővel
- Két 296 mm-es első féktárcsa négydugattyús, radiálisan rögzített Nissin féknyergekkel
- Könnyű lengővilla és kerekek
Honda CBR500R (Modellév: 2024) képgaléria és videók
A 35 mm átmérőjű acélcsövekből összeállított hídváz megegyezik az elődével, ugyanis bevált, rendkívül könnyű, erős szerkezet, és tervezett rugalmassága révén – változatos minőségű útfelületen is – bőséges visszajelzést nyújt a vezetőnek. Ezen úgy alakították ki a motortartóbakok alakját, elhelyezését, valamint határozták meg a váz merevségét, hogy a zavaró rezgések ne jussanak el a pilótáig.
Kétségtelen, hogy a modell legfőbb jellemzője a fürgeség, az azonnali reakciókészség, ráadásul a CBR500R nyergébe pattanva egyből a motorsport világában érezheti magát a tulajdonos. Már a felső villahíd aljára rögzített csutkakormány szavatolja a valódi sportmotorokra jellemző, harcias üléshelyzetet, akárcsak az ideális elhelyezésű, kis tömegű, alumíniumból készült lábtartók.
A CBR500R tengelytávja 1410 mm, villaszöge és utánfutása 25,5°, illetve 102 mm. Az első-hátsó súlyelosztás szinte tökéletes, 50,7-49,3%, a menetkész tömeg pedig 191 kg.
Akárcsak a többi 500-as Hondában, a CBR-ben is fordított, nagydugattyús, szeparált működésű Showa (SFF-BP) villa található 41 mm-es csúszószárátmérővel. Az első felfüggesztésben különválasztották a funkciókat, az egyik teleszkóp a rugózásért, a másik a csillapításért felel, s ennek eredményeként a vezetési élmény és a villa visszajelzése is elsőosztályú. Ezzel bevált recepthez nyúltak a tervezők, tudniillik a CBR650R is pontosan ilyen felfüggesztéssel és beállításokkal készül.
Lengővillája 2 mm vastag acélból készült, üreges keresztmerevítővel erősített, ennek köszönhetően hosszirányban merev, viszont oldalirányban rugalmas, ami nagyban hozzájárul a CBR rendkívüli kezességéhez. Egycsöves központi rugóstagja – szemben a kétcsöves, kisebb dugattyúval felszerelt csillapítóegységekkel – gyorsabban, kifinomultabban reagál, hőháztartása hatékonyabb, és a szerkezet rugó-előfeszítése 5 fokozatban állítható.
Elöl 296 mm-es tárcsák és radiális rögzítésű, négydugattyús Nissin féknyergek nyelik el a mozgási energiát, míg hátul egydugattyús féknyereg és 240 mm-es tárcsa párosa felel a lassításért. A CBR könnyű, 5 Y-küllővel tagolt felnijei 3,5” és 4,5” szélesek, s 120/70-ZR17, illetve 160/60-ZR17 abroncsok feszülnek rajtuk.