Az új Honda e:Ny1 fejlett aktív és passzív menetbiztonsági, illetve vezetést segítő eszközei
Csökkentik a balesetek kockázatát és könnyítik meg a jármű kezelését
- A legújabb Honda SENSING csomag a Honda továbbfejlesztett menetbiztonsági eszközeit foglalja magában
- A külső kamerák minden irányból védelmet nyújtanak
- A Honda Parking Pilot hatféle be- és kipari műveletre képes
Az e:Ny1 a legújabb modell, ami megkapta az aktív menetbiztonsági kiegészítőket felsorakoztató Honda SENSING™ csomagot. A legújabb kamera- és érzékelőtechnikára épülő rendszer szériafelszereltségként jár az autóhoz.
A 100˚-os vízszintes látószögű objektívvel felszerelt kamerának és a nagy sebességű képfeldolgozásnak köszönhetően az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer és a többi aktív menetbiztonsági eszköz még gyorsabban és pontosabban képes felismerni a kocsit körülvevő tárgyak helyzetét. Az Advance kivitelnél a kocsi hátuljára, sőt két külső tükrébe is jutott egy-egy kamera, így a Honda SENSING 360 fokos tartományban figyeli az e:Ny1 környezetét.
Mindemellett 12 nagy pontosságú szonár integráltak a karosszériába (4 elöl, 4 hátul, 2-2 jobb és bal oldalon), ezek gyorsan és megbízhatóan ismerik fel és jelzik a különféle objektumokat (pl. járműveket, épületeket stb.). A kamerák és a szenzorok szorosan együttműködnek, hogy az e:Ny1 menetbiztonsági rendszere a lehető leggyorsabban vegye észre az útburkolati jeleket, az útpálya széleit, a motorosokat, a kerékpárosokat és persze minden egyebet.
A lágy és merev nyúlványok rendszere, valamint maga a nagy szakítószilárdságú karosszériaszerkezet a frontális, a ráfutásos és az oldalirányú ütközéseknél is kimagasló védelmet garantál, ugyanis nemcsak elnyeli az ütközési energia nagy részét, hanem el is vezeti az utascella irányából. A nagy feszültségű, baleset esetén automatikusan áramtalanított elektromos alkatrészek védelme ugyancsak első osztályú.
A Honda SENSING képességei
Ezt a rendszert az iparág legjobbjai között tartják számon, hiszen átfogó védelmet nyújt az autó utasainak. A működéséhez szükséges adatokat speciális kamerák, radarok és ultramodern szenzorok szolgáltatják, segítségükkel időben figyelmeztethető ő vezető és elkerülhetők a balesetveszélyes helyzetek.
A Honda által fejlesztett Útelhagyásra Figyelmeztető Rendszer „szól” a sofőrnek, ha irányjelzés nélkül lépi át az útburkolati jelet. A Sávtartó Asszisztens csökkenti a vezető terhelését, ugyanis lágy kormánymozdulatokkal mindig a sáv közepén, illetve a sávban tartja az e:Ny1-et, sőt le is lassítja az autót, ha szükséges.
A Torlódásasszisztens legújabb verziója ugyancsak az alapfelszereltség része. Ez számottevően mérsékeli a vezető terhelését, hiszen már 0 km/órától használható, automatikusan követi az e:Ny1 előtt haladó autót és a sávot is tartja. Ha a forgalmi dugó megszűnik, a Torlódás Asszisztens kb. 60 km/óránál (a hagyományos rendszereknél jóval hamarabb) észrevétlenül átadja a munkát a Sávtartó Asszisztensnek.
Ráadásul a Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer automatikusan beazonosítja a közúti jelzőtáblákat, és megjeleníti őket a központi, digitális műszeregységen. A fejlett rendszer bizonyos esetekben már előbb észreveszi a táblákat, így a pilóta is hamarabb értesülhet róla, milyen táblák állnak az út szélén. További előnye, hogy együttműködik az Adaptív Sebességrögzítővel, így a pilótának elég egy gombot megnyomnia, és a tábláról leolvasható értékre áll be az autó tempója.
A Vezető Éberségét Figyelő Rendszer felismeri, ha a vezető figyelme lankad vagy elkalandozik az útról. A rendszer szögérzékelő szenzorokkal méri a vezető kormánymozdulatait, hogy segítsen megtartani az autó ideális helyzetét a sávon belül. Ha azt érzékeli, hogy a pilóta helytelen vagy szokatlan kormánymozdulatokat tesz, figyelmezteti, hogy tartson pihenőt.