Az új Honda HR-V e:HEV okos kialakítása a kategóriaelső kényelemért és a kimagasló használati értékért
- Az átgondolt kialakításnak köszönhetően az utastér befogadóképessége a nagyobb méretosztályú modellekével áll azonos szinten
- A belsőtér jellemzői, illetve formai megoldásai kifejezetten a magas használati értéket és a kényelmet szolgálják
- Az utastér tervezésekor világos, szellős kabin kialakítását tűzték ki célul
- Az innovatív Levegő Szétáramlását Segítő Rendszer természetes hatású „szellővel” frissíti kabint
A modern vásárlók igényeit, értékrendjét és elvárásait szem előtt tartva vágtak neki a vadonatúj HR-V fejlesztésének a Honda mérnökei, így az új, következő generációs, hibrid HR-V beltere teljesen új koncepciót testesít meg.
Tervezését a Honda emberközpontú gondolkodásmódja „Ember a gép előtt” (Man-Maximum, Machine-Minimum, M/M) határozta meg, melynek lényege, hogy a műszaki megoldások a vezetőt és az utasokat szolgálják. Ennek megfelelően világos és szellős az utastér, nem mellesleg kényelem és helykínálat szempontjából is új mércét állít a kompakt szabadidő-autók (B-SUV szegmens) táborában.
Yoshitomo Ihashi projektvezető hozzátette: „Úgy terveztük meg a vadonatúj, hibrid HR-V-t, hogy tükrözze a modern fogyasztók igényeit és értékeit és vonzóvá váljon az autótulajdonosok új generációja számára is, hiszen az ő elvárásaik és ötleteik segítenek minket abban, hogy még jobb autókat hozzunk létre. A Honda legújabb technológiáinak és formatervezési megoldásainak hála olyan tágas, megbízható, sokoldalú és mobilkommunikációra képes jármű született, ami mindenben támogatja tulajdonosát a hétköznapokon és megkönnyíti a felhasználók életét.”
Átgondolt kialakítással fokozták az utastér befogadóképességét
Hogy a HR-V minden szempontból megfeleljen a prémium szabadidő-autókkal szemben támasztott feltételeknek, a hibrid hajtáslánc elemei a motortérbe, illetve a karosszéria kihasználatlan zugaiba kerültek. A légbeömlőt és tartozékait például az erőforrás tetejére helyezték, sőt befért az orr-részbe a két villanymotor, a belső égésű erőforrás, valamint a generátor is.
A Teljesítményszabályozó Egység (Power Control Unit, PCU) mérete 20%-kal kisebb lett az elődmodellhez viszonyítva, és a 12 V-os, másodlagos akkumulátort is sikerült elhelyezni a kocsi elejébe, ezáltal további hely szabadult fel a hátuljában. A kompakt méret elérése érdekében a Teljesítményszabályozó Egységet a legújabb félvezetőkből építették, az üzemanyagtartály pedig az első ülések alá került, ami egyedülálló megoldás a kategóriában. Ráadásként a fűtés, a szellőztetés és a légkondicionáló (HVAC) egység mérete is kompaktabb lett. Ez lehetővé teszi, hogy a belső tér illeszkedjen az alacsony, horizontális formatervhez, így biztosítva a jobb kilátást előre és a nagyobb térérzetet a kompakt külső szélesség mellett.
Új mércét állít az utastér kényelmét illetően
A HR-V belterét úgy alakították ki, hogy folyamatos lehessen az autó és az utasok közötti interakció, valamint a jármű minden szempontból illeszkedhessen a felhasználók mindennapjaihoz. Ez már a beszállás első pillanatában érezhető, hiszen minden egyes összetevőt úgy formáltak, hogy nagy, légies és csendes tér jöjjön létre, ugyanakkor az utasok ne érezzék magukat elszigetelve a külvilágtól. Az új HR-V különböző részegységeit úgy tervezték, hogy a használat minden perce maximális felhasználói élményt jelentsen.
A külvilággal való kapcsolat érzése kitűnő előre és jó kiláthatósággal kezdődik. Ez bizony sok-sok apró, lelkiismeretesen kidolgozott részletmegoldásnak köszönhető. A vezető ülését például 10 mm-rel megemelték a kifutó modellhez viszonyítva, és úgy formálták át az ablakokat, hogy a lehető legtöbb fény áramolhasson a kabinba. Az elnyújtott, lapos motorháztető és a korábbinál alacsonyabbra helyezett külső tükrök remekül passzolnak a határozott vonalakhoz, az új HR-V megjelenése egységes és látványos.
A tágas és variálható belsőtér kialakítása inkább a tulajdonosok életvitelét tükrözi, semmint a listaárat, erről tanúskodnak a vibráló, kiváló minőségű alapanyagok és a prémium összetevők, melyek minden felszereltségi szinten alapáron járnak a modellhez.
A Honda következő generációs, biztos testtartást garantáló első üléseinek puhaságáról immáron nem rugókészlet, hanem speciális szivacs gondoskodik, ezáltal még kényelmesebbek lehetnek a hétköznapok és még kevésbé fárasztóak a hosszú utazások. Szintén a komfortot – és persze a menetbiztonságot hivatott fokozni, hogy a kezelőszervek (pl. az hangerő és a légkondicionáló gombjai) a lehető legközelebb kerültek a pilóta látómezejéhez. Mivel jól áttekinthető, illetve könnyen felismerhető formában, logikus elrendezve kaptak helyet a műszerfalon, biztonságosan, ösztönösen használhatóak.
Bár a HR-V külső méretei nem változtak számottevően az elődmodellhez viszonyítva, a láb- és a válltér is jelentősen nőtt. Hátul – az első ülések alá beépített Honda-féle üzemanyagtartálynak és az okosan elrendezett hajtásláncelemeknek köszönhetően – 35 mm-rel lett nagyobb az ülések előtti hely, hátsó támla dőlésszöge 2˚-kal nagyobb lett a korábbi modelléhez képes. A különleges platform a Honda által fejlesztett Mágikus Ülésrendszer beépítését is lehetővé tette, amely síkba dönthető vagy az ülőlapok felhajthatók attól függően, hogy milyen jellegű rakodótérre van szükségünk.
Levegő Szétáramlását Segítő Rendszer
Kevesen gondolnák, de az utasok közérzetét leginkább befolyásoló berendezés a műszerfalban megbúvó hűtő-fűtő-szellőztető rendszer. A Levegő Szétáramlását Segítő Rendszer teljesen új megközelítés eredményeként született. L-alakú rostélyai a műszerfal felső sarkaiba kerültek, és lágy, természetes „szellővel” frissítik az utastér levegőjét.
– Fényes, szellős utasteret szerettünk volna, ami tovább fokozza az utasok kényelmét – osztotta meg gondolatait Yoshitomo Ihashi, a HR-V fejlesztésének projektvezetője. – Arra törekedtünk, hogy semmi ne maradjon, ami ronthat a komfortérzeten, ezért a természetből merítettünk ihletet. Szemben a hagyományos szellőzőrostélyokkal, az L-alakúak anélkül juttatják a levegőt a kabinba, hogy közvetlenül a bent ülőkre áramlana. Az eredmény légies, kényelmes környezet lett, ahol minden utas jól érezheti magát – fűzte hozzá.
Maga a szellőzőrostély három állásba forgatható. Az egyikben klasszikus módon, közvetlenül fújja a levegőt, a másikban keringteti, a harmadikban pedig zárva van. Ha a keringtetést választják az utasok, a Levegő Szétterjedését Segítő Rendszer lágy szellőt enged útjára az oldalablakok mentén, ami gyengéden cirógatja az elöl ülők arcát. Innen a légáram a tető felé veszi az irányt, enyhe, simogató légörvényt hozva létre, tehát a levegő nem közvetlenül az utasokra áramlik. Az oldalablakok mentén cirkuláló levegő afféle légfüggönyként is szolgál, azaz nyáron gátolja, hogy a nap felmelegítse az utasteret, télen pedig az utastér lehűlését akadályozza. Ráadásként a hátul utazók saját konzolt kaptak. Ezen részletmegoldások kombinálásával időjárási viszonyoktól függetlenül mindig állandó lehet a kabinhőmérséklet.
Variálható csomagtér
A vadonatúj Honda HR-V-t arra összpontosítva tervezték, hogy kibővüljön azon lehetőségek száma, amire az autó alkalmas. Az M/M filozófia irányelveit követve, illetve a hajtáslánc elemeit ügyesen elrejtve olyan tágas és könnyen variálható csomagteret sikerült létrehozni, ami tökéletesen igazodik a vásárlók aktív életviteléhez.
Mivel a hibrid rendszer részegységei ugyan vontak el teret, de a csomagtérpadlót teljesen síkká lehet alakítani, így nagy befogadóképességgel rendelkezik a modell. Ezt koronázza meg a Honda által fejlesztett, páratlan variálhatósággal rendelkező Mágikus Ülésrendszer, ezzel minden adott, hogy – életstílustól és a csomagtípustól függetlenül – bárki könnyedén kihasználhassa az új HR-V szállítókapacitását.
A kupészerű tetővonal ellenére kifejezetten nagy és könnyen hozzáférhető a csomagtartó pakolónyílása. Átgondolt kialakítás, Mágikus Ülésrendszer, alacsony rakodóperem, széles csomagtérajtó-nyílás és sík padló – mindez a maximális helykihasználás és a könnyű pakolhatóság érdekében. Gond nélkül behelyezhető például pár szörfdeszka, sőt akár két – kiszerelt első kerekű – felnőtt hegyi kerékpár is. Ugyancsak hasznos a csomagtérpadló alatt kialakított, biztonságos tárolórekesz.
A poggyásztér megpakolását Elsétálást követő ajtózárás (Power Tailgate Walk Away Close) funkció* is megkönnyíti. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a csomagtérajtó automatikusan lecsukódik miután a slusszkulcs eltávolodik az autótól.
Optimalizálták a belsőteret, azon belül a középkonzolt is, ezáltal hatékonyabb lett a helykihasználás, és jelentősen nőtt a tárolórekeszek befogadóképessége. A középső, méretes fakkba például kis és nagy tárgyak egyaránt bepakolhatóak. Ráadásként az első és a hátsó* sorban ülők is kaptak USB-töltőaljzatot, sőt vezeték nélküli töltőt. A külső erősítővel fölszerelt prémium audiorendszer*, valamint az érintés vezérelt belsőtér világítás tovább fokozzák a prémium érzést és a kényelmes, kellemes hangulatot.
* Felszereltségi szinttől, illetve kiviteltől függően.
Az autó részletes bemutatását hamarosan folytatjuk! >>>