Az új Hyundai Elantra N TCR Edition
Az Elantra N sorozat új korlátozott kiegészítése a pálya ihlette stílust tükrözi, de kihagyja a teljesítményfrissítést, és ragaszkodik a 286 lóerős 2,0 literes turbó erőforráshoz
- A Hyundai bemutatta az előadás-központú Elantra N. új különkiadását.
- Noha hatalmas szénszálas szárnyakkal büszkélkedhet, nem jár motorfejlesztéssel.
- A jövő hónapban Dél-Koreában kerül forgalomba, a globális bevezetést 2025 elején tervezik.
A Hyundai Elantra N már megnevezte magát az egyébként unalmas, kompakt szedán szegmensben, keverve egy lelkes 286 lóerős turbómotort, éles kezelhetőséget és egy kézi sebességváltó opciót – mind ésszerű $34 000-nél kezdve. A Hyundai N részlege az Elantra N TCR Edition-rel tárcsázza a színházat, amely egy speciális modell, amelyet a Touring Car Racing (TCR) World Tour testvére ihlette.
Az Elantra TCR Edition elnevezésű szerelmes levélként szerepel a rajongók nyomon követése érdekében, egy túlméretes hátsó szárnyakkal lezárva, amelyet lehetetlen figyelmen kívül hagyni. De mielőtt a verseny sisakjára hevedert, foglalkozzunk az elefánttal a karámban: itt nincs jelentős teljesítményfrissítés, beleértve a motorháztető alatt semmit.
A pálya megjelenése, mindennapi fellebbezés
A TCR Edition showpiece a hatalmas Carbon Swan Neck Spoiler, egy állítható aerodinamikai szárny, amelyet nagy sebességgel erősítenek az erő. Noha ez valószínűleg nem segít abban, hogy dominanciát szerezzen a parkolóban található élelmiszerboltok felett, ígéri, hogy stabil marad a hátsó végén azok számára, akik valójában autóikat a pályára viszik.
Egyéb fejlesztések közé tartoznak a könnyű, 19 hüvelykes N TCR kovácsolt kerekek, amelyek csökkentik a rugózás nélküli súlyt az élesebb kezelés érdekében, és a továbbfejlesztett N Performance monoblock fékek négydugós féknyereggel a jobb megállási teljesítmény érdekében. A dél-koreai modellek exkluzív TCR Edition matricákat is kapnak, amelyek másutt nem lesznek elérhetők.
Belül egy Alcantara-ba csomagolt kormánykerék, a Hyundai Performance Blue felső jelölőjével, megfelelő biztonsági övekkel és szétszórt TCR Edition jelvényekkel van összekapcsolva. Ezek az érintések némi érzetet adnak, de egyébként ez a szokásos Elantra N terület.
Ugyanaz a 2,0 literes turbómotor
Sajnos a TCR Edition nem hoz mechanikai meglepetést. Ugyanazzal a turbófeltöltéssel ellátott, 2,0 literes négyhengeres motorral működik, amelyet a szokásos Elantra N-ben találtak, 276 lóerőt vagy 286 lóerőt termelve a Hyundai arccal, “N Grin Shift ” túlnöveléssel, 289 lb-ft nyomatékkal együtt.
Ha ez minden Hyundai N kínálnia kell (és nincsenek rejtett meglepetések), az Elantra N TCR Edition inkább marketing gyakorlatnak tűnik, mint valódi teljesítmény-különleges. Frissítései, bár funkcionálisak, csekélyek, és az újdonságok nagy részét könnyen meg lehet ismételni a polcon kívüli utángyártott alkatrészekkel.
Globális értékesítés
Az új különkiadás decemberben indul Dél-Koreában, a globális piacok pedig 2025-ben következnek be. Ha a Hyundai megjelenik a jövő heti LA Autószalonon, akkor láthatjuk, hogy a TCR Edition globálisan debütál, bár ez továbbra sem erősíthető meg.
carscoops