Az új, intelligens kézi váltóval (iMT) csökken a fogyasztás, miközben a vezetés élvezete változatlan

  • Az új, tisztán elektromos tengelykapcsoló-működtető (clutch-by-wire)
    rendszert kifejezetten a Kia Hybrid 48V-os modelljeihez fejlesztették ki
  • Valós körülmények között az új rendszert használó Hybrid 48V-os
    hajtásláncok széndioxid-kibocsátása átlagosan 3 százalékkal csökken
  • Az iMT váltó sebességben marad akkor is, amikor a belsőégésű motor
    gurulás közben leáll
  • Az iMT minden szempontból ugyanúgy használható, mint a hagyományos
    kézi sebességváltó
  • A Kia hajtáslánc-villamosítási programjának fontos részeként fejlesztették
    Európában
  • Az iMT a Kia Smartstream sorozatú benzin- és dízelmotorjaihoz
    kapcsolódik a márka EcoDynamics+ Hybrid 48V hajtásláncaiban

A Kia Motors ma (SIC) még több részletet hozott nyilvánosságra kifejezetten Hybrid 48V
hajtásláncokhoz kifejlesztett intelligens kézi váltójáról, az iMT-ről (Intelligent Manual
Transmission). A mechanikus kapcsolat nélküli, tisztán elektromos tengelykapcsoló-kiemelő rendszerrel (clutch-by-wire) javul a hatásfok, csökken a fogyasztás és így az emisszió is.
Ugyanakkor megmarad a kézi kapcsolás élvezete.

A hagyományos mechanikus, vagy hidraulikus-mechanikus tengelykapcsoló működtetés
helyét az iMT-ben teljesen elektromos rendszer veszi át, így az erőátvitel működése a
korábbinál sokkal pontosabban a Hybrid 48V-os hajtásláncok igényeihez igazítható. A
belsőégésű motor, a Kia hagyományos startstop rendszereiben megszokottnál jóval
korábban leállítható, például már gurulás közben (mindig a hajtáslánc, villanymotorként is
működtethető, 48V-os generátora indítja újra, hangtalanul és gyorsan. Ettől önmagában is
javul az összhatásfok, és csökken a CO -kibocsátás (átlagosan 3%-kal, valós forgalmi körülmények között)

Lassítás közben a váltó a vezető által korábban bekapcsolt sebességfokozatban marad
akkor is, amikor a motor leáll. A belsőégésű erőforrás a fék-, vagy a gázpedál lenyomására
azonnal újraindul, illetve ez történik akkor is, ha a vezető gurulás közben kinyomja a
kuplungot a visszakapcsoláshoz, hogy aztán újra gyorsíthasson.