Az új Kia Niro felgyorsítja az elektromos hajtások terjedését (2.)

Egyszerűség és fenntarthatóság
Az új Niro a megkönnyíti és egyszerűbbé teszi a vásárlói döntéseket, hiszen háromféle hajtásláncból álló választékot kínál, így bármilyen életstílushoz található megfelelő modellváltozat. Ez az új modell piaci stratégiájának alapja.

A plug-in hybrid, és a hibrid Niro hajtásában, a Kia különlegesen magas hatásfokú Smartstream-motorcsaládjának 1.6 literes, közvetlen befecskendezéses (GDI) benzines tagja dolgozik együtt a márka hatfokozatú duplakuplungos sebességváltójának (6DCT) legújabb változatával. A GDI erőforrás új generációjában alacsony súrlódási ellenállású csapágyak dolgoznak, ugyanakkor az elektromos hajtás miatt a sebességváltóból hiányzik a hátramenet hagyományos fogaskerék áttétele, s ez önmagában 2.3 kilós tömeg-megtakarítást eredményez. A tolatás a villanymotor feladata, csendesen és teljesen emissziómentesen.

A 32 kW teljesítményű, állandó mágneses szinkron villanymotorral felszerelt hibrid modellváltozat maximális kombinált rendszerteljesítménye 141 LE. A plug-in hibrid kivitel villanymotorja 62 kW leadására képes, így az összteljesítmény is magasabb: 183 LE. Ez a változat 65 km-es (WLTP vegyes ciklus, 16 colos keréktárcsákkal) tisztán elektromos, és így teljesen emissziómentes hatótávolságot kínál, így az átlagos napi futásteljesítmény a legtöbb esetben a benzinmotor beindítása nélkül is teljesíthető vele.

A Niro plug-in hybrid a Hyundai Motor Group első, 5.5 kW-os, nagyfeszültségű, pozitív hőmérsékleti együtthatójú (PTC) fűtési rendszerét használja. Ezzel a megoldással jelentősen növelhető a tisztán elektromos hatótávolság hideg időben is. A rendszer önszabályozó kerámia fűtőelemei kiegészítik az autó hagyományos fűtési rendszerét, és elektromos üzemben is (amikor a benzinmotor áll) folyamatos, egyenletes fűtési teljesítményt nyújtanak.

Az új Niro hibridek és plug-in hybridek Green Zone Drive üzemmódja a navigációs rendszer információi alapján képes a helyszínhez és a környezethez igazítani a hajtáslánc működését, így például lakóövezetekben, kórházak, vagy iskolák közelében, ahol a navigáció szerint “zöld zónákat” alakítottak ki, a hajtáslánc automatikusan tisztán elektromos üzemre kapcsol. A működésbe a vezető is beleszólhat, és saját “zöld zónákat” állíthat be.

Az akkumulátoros, tisztán elektromos hajtású Niro EV változat hosszú, akár 463 km-es (WLTP) tisztán elektromos hatótávját nagy teljesítménnyel kombinálja: villanymotorja 150 kW leadására képes (6,000-14,600/perc között), és már közvetlenül az elindulás pillanatában eléri 255 Nm-es forgatónyomatéki maximumát. Végsebessége 167 km/h, és mindössze 7,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, miközben minden forgalmi helyzetben rugalmasan és dinamikusan viselkedik. Légellenállási együtthatója 0.29, ami jelentősen hozzájárul a teljes hajtás hatásfokának emeléséhez.


Egyenáramú gyorstöltéssel a Niro EV 64.8 kWh kapacitású, lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátora mindössze 43 perc alatt 10-ről 80%-ra telíthető. Hidegben, az autó akkumulátorfűtő rendszere automatikusan – a navigáció adatai alapján – előmelegíti az akkut, amennyiben a beállított cél egy töltőállomás, így gyorsabb a töltés, és egyenletesebb a teljesítményfelvétel. Az új Niro alapáras felszerelései közé tartozik a CCS töltőcsatlakozó.

A hibrid, és plug-in hybrid változatok maximális vontatási képessége fékezett vontatmány esetén változatlanul 1,300 kg, a Niro EV pedig 750 kilót vontathat.

Folyt. köv.!

https://www.begurulva.hu/2022/02/hamarosan-meselunk-az-e-nirorol-is/