Az új Kia Niro felgyorsítja az elektromos hajtások terjedését (5.)
Kényelmes és élvezetes vezetés
Az új Niro valamennyi változata a márka K jelű padlólemezének új generációjára épül. Ez a szerkezet többirányú ütközési-energia elvezetési képességekkel bír, többféle futómű-, és kormányzási karakterisztika alkalmazását is lehetővé teszi, ugyanakkor jótékonyan hat az utastér méreteire.
A K padló többféle hajtáslánci akkumulátor befogadására alkalmas; a hibrid és a plug-in hibrid akkuját a hátsó ülések alá, az EV változatét pedig a padló középső részébe építik be. Mindkét megoldás ideális első-hátsó tömegeloszlást eredményez, ami különösen jótékonyan hat a menetdinamikai jellemzőkre és a lengéskényelemre. A Niro EV alacsonyra szerelt akkumulátora hatásosan csökkenti az autó súlypontmagasságát, ami a kanyartulajdonságokra gyakorol pozitív hatást.
Az új Niro felfüggesztése elöl MacPherson, hátul oldalankénti négylengőkaros kialakítású, csillapítási és rugózási jellemzőit úgy állították be, hogy a vezetés ne csak biztonságos, de élvezetes is legyen, a kormányzás hangolásánál pedig a menetstabilitáson kívül a közvetlen irányíthatóság is fontos szempont volt. Az ez első futómű új, osztott kialakítású toronycsapágyai jelentősen csökkentik a kormányzási mozdulatok súrlódási ellenállását, és a csillapítási karakterisztikára is jótékonyan hatnak. Mindez a kormányrásegítés új szoftverével kiegészítve különösen természetes kormányérzetet eredményez, tökéletes visszajelzések mellett.
Az autó minden részén megerősítették a zaj és rezgéscsillapítást, különös tekintettel a teljesen hangtalan üzemű, tisztán elektromos hajtású változatra, ahol a nemkívánatos hanghatások a hajtáslánc általános zajtalansága miatt még zavaróbbak lehetnek.
Tovább javult a karosszéria torziós merevsége, ami a lengéskényelemre és a kormányzási pontosságra is jótékonyan hat. A karosszériaszerkezetben 22%-kal nőtt a nagy szakítószilárdságú, melegen formázott acélelemek aránya, ugyanakkor a nyers karosszéria tömege 6%-kal csökkent (20.3 kg), miközben torziós szilárdsága 1%-kal emelkedett.
A Kia fejlett vezetéstámogató rendszereit csokorba gyűjtő ADAS az iparág legmagasabb szintű védelmi elektronikáival teszi tökéletesen biztonságossá az új Nirót.
A Ráfutásosütközés-elkerülő támogatás (FCA) figyelmezteti a vezetőt, de szükség esetén akár állóra is fékezi az autót, ha veszélyes forgalmi szituációt érzékel. Az irányjelző bekapcsolásakor éledő kereszteződés asszisztens, amennyiben szemből érkező, vagy keresztirányú forgalmat észlel kanyarodáskor, előbb figyelmeztet, majd ha a vezető nem reagál, automatikusan fékez is.
A Niro előre néző kamerája és navigációs rendszeren keresztül mutatja az aktuális
sebességkorlátozásokat, az Intelligens sebességkorlátozás-asszisztens a sebesség
túllépésére is figyelmeztet. Az új Niro ADAS rendszerének fontos eleme a Sávtartó
asszisztens (LKA), a Sávkövető rendszer (LFA), az Autópályán vezetést támogató
asszisztens (HDA), a Vezetőéberség-figyelmeztetés (DAW), a Távolságifényszóró-
asszisztens (HBA), a Navigáció alapú adaptív sebességtartó (NSCC-C), az Aktívfékezés
funkcióval kiegészített holttérfigyelő (BCA), a Tolatókamera (RVM) és a Hátsó keresztirányú
ütközés-elkerülő (RCCA) is.
Az ADAS a parkolásban is segít. A Távirányítós parkolósegéddel (RSPA) az autó önálló, egyenes vonalú parkolási mozgásokra is képes, kamerái és ultrahangos érzékelői révén akár úgy is, hogy a vezető nem tartózkodik az autóban. Ha azonban a vezető parkol, manővereit a Parkolási ütközés-elkerülő asszisztens (PCA-R) és első-hátsó parkolóradar (PDW-F/R) segíti.
A Biztonságoskiszállás-segéd (SEA) arra szolgál, hogy figyelmeztesse az autóból kiszállókat amennyiben hátulról jármű érkezik. Ilyenkor a megfelelő oldali hátsó ajtó reteszelésével a rendszer meg is akadályozza a kiszállást.
Szerkesztői megjegyzés
*Végső homologizáció előtti adatok