Az új Lada Niva Sport most egy lángoló 122 LE-t kínál — Watch Out, World
- Az Avtovaz megkezdte a Lada Niva Sport gyártását, mielőtt Oroszországban piacra dobta volna.
- A Niva legerősebb verziója 122 lóerőt tesz lehetővé, és előnyeit élvezheti az alváz frissítése.
- A rácson Sport emblémát, 16 hüvelykes kerekeket, szélesebb sárvédőket és kapucnis gombócot tartalmaz.
A Lada Niva 1977 óta kuncog, mint egy ’70-es évek zenekarának autóipari egyenértéke, amely továbbra is újraegyesítési turnékat folytat. Ugyanakkor, akárcsak a folytatást, amelyet senki sem kért, továbbra is újra felújul, amikor az AvtoVAZ úgy dönt, hogy eléggé csípteti, hogy “újnak nevezze. ” Ezúttal a Niva Sport, egy “sportosabb ” berendezés, erősebb motorral és néhány atlétikai törekvéssel. A “sportosabb, ” alatt azt értjük, hogy 0-60 sprintot fejezhet be, mielőtt a kávé megfagy, de hé, adjunk hitelt, ahol esedékes.
A nagy hír itt a Niva Sport új, hosszirányban felszerelt, 16 szelepes négyhengeres motorja, amely 122 lóerőt (91 kW / 124 PS) és 151 Nm (111 lb-ft) nyomatékot szivattyúz. Persze, ezek a számok nem pontosan égetik el a Nürburgring tüzet, de jelentős előrelépést jelentenek az asztmás 82 lóerővel (61 kW / 83 PS) és a 129 Nm (95 lb-ft), amelyet a szabvány kihúzott. 1,7 literes benzinmotor, amely a Niva többi részét táplálja.
Az új alapteljesítmény párosul egy továbbfejlesztett ötfokozatú kézi sebességváltóval, amely megerősített ötödik sebességfokozatot, húsosabb tengelykapcsoló-házat és egykaros átviteli tokot tartalmaz. Az energia mind a négy kerékre állandó 4WD-rendszeren keresztül továbbadódik.
Pontosabban, a Lada a “sportos felfüggesztési és fékbeállításokat, ” -et dobott be, amelyek állítólag a Niva Sport számára a vezetési dinamikát mutatják alázatosabb testvérei felett. Természetesen a Niva “sportos ” hívása kissé elérhető — oké, a hatalmas elérheti a — értéket, de ezek a kiigazítások legalább kissé kevésbé tehetik meg a birkózó mérkőzést, hogy manőverezzenek bármire, ami nem egyenes vagy földút.
A külső részén egy piros Sport embléma található a műanyag rácson, egy új, 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsa, széles sárvédő hosszabbítók, elülső kiegészítő LED-ek és egy motorháztető kanál. Furcsa módon Lada nem választotta a városi és fekete burkolaton található testszínű lökhárítókat, sem a Bronto agresszívebb rácsát és fényszóróját, amelyek kiegészítették volna az itt kialakított mintát.
Belül a Niva Sport vörös díszítéssel rendelkezik az üléseken, amelyek ellentétben állnak a fekete kárpitozással. Ez a téma kiterjed a kormánykerék, a műszercsoport, a kesztyűtartó, a sebességváltók és az ülések piros öltésére. A rendelkezésre álló kabinfotó alapján úgy tűnik, hogy a Niva Sport légkondicionálóval, elektromos tükrökkel és elektromos ablakokkal van felszerelve, de nincs audiorendszere, bár ezt később hozzá lehet adni.
Az autógyártó szerint a felállás sportosabb kiegészítését a rally Nivas, köztük egy, amely nemrégiben nyerte meg a 2024-es transzkontinentális Silk Way Rally Maratont. Noha a Niva Sport bevezetése az elmúlt években többször késett, a vállalat most hivatalosan megerősítette a gyártás megkezdését.
A Lada még nem fedte fel a Niva Sport piacra dobásának vagy árazásának sajátosságait, a későbbi időpontban követendő részletekkel. A helyi média azonban azt feltételezi, hogy az új verzió meghaladhatja a 2 000 000 rubel (körülbelül $20 000) pszichológiai akadályt, és ez a sorozat legdrágább modellje. A kontextus szempontjából a jelenlegi Niva termékcsalád 981 000 rubeltől ($ 9 800) indul a klasszikus csúcs nélküli burkolathoz, és 1 485 000 rubelt ($ 14 800) tesz ki. a terepjáró Bronto Prestige számára.
carscoops