Az új Land Cruiser képességeinek bemutatása

Közel hét évtizedes off-road hagyománnyal a háta mögött a Land Cruiser továbbra is egyedinek számít saját szegmensében, hiszen a kimagasló minőség, a strapabírás és a megbízhatóság páratlan kombinációjához lenyűgöző terepképesség és minden eddiginél magasabb szintű luxus, kényelem és presztízs társul. A TÖBB MINT 190 ORSZÁGBAN FORGALMAZOTT Toyota Land Cruiser sziklaszilárd hírnevet vívott ki magának. Páratlan off-road képességei miatt az autót sokan a világ legkeményebb és legmegbízhatóbb terepjárójának tartják. Új, modernebb és robusztusabb külső dizájnjával, kifinomultabb, kényelmesebb és még minőségibb utasterével, valamint továbbfejlesztett menetdinamikájával és felhasználóbarát megoldásaival az új Land Cruiser most tovább gyarapítja hírnevét. Ilyen megoldás például a még könnyebben kezelhető kapcsolók praktikus csoportosítása, a műszerfal a Toyota Touch® 2 with Go multimédia rendszer nagyméretű, 8 colos kijelzőjével, az Optitron műszerek és a kormánykerékről vezérelhető, 4,2 colos multi-információs kijelző. Az utazás kényelmét az első ülések szellőztetése, a hátsó üléssor fűtése és automatikus klímavezérlése, az elektromosan fűthető szélvédő, a fűtött ablakmosó fúvóka, a tolatáskor lebillenő külső visszapillantó és az új intelligens kulcs fokozza.

A Land Cruiser hibátlan terepképességének kulcsa az autó hihetetlenül masszív, a csavaró hatásoknak ellenálló – és a szegmensben egyedülálló – alvázas építési módja, valamint a vezető rendelkezésére álló számos technikai támogatás. Hogy a terepezésben kevésbé jártas vezetők is a legtöbbet hozhassák ki az autó képességeiből, a Toyota modern tereptámogató rendszereket kínál, így a Land Cruiser a világ legfejlettebb, legbiztonságosabb és legkönnyebben kezelhető off-roaderei közé számít. Az Land Cruiser terepképességeit még magasabb szintre emeli, hogy a hátsó differenciálmű zárható, sőt az autóhoz részlegesen önzáró Torsen (LSD) hátsó differenciálmű is rendelhető. A Multi-terrain Select (MTS) rendszerben található egy AUTÓ üzemmód is, ami automatikusan aktiválja az ötfokozatú kúszónyomaték szabályozást. A Multi-terrain Monitor többféle képet mutat az autó körül, mivel a rendszer menüjében megjelent a ‘Jármű alatti nézet’, az ‘Elölnézet elforgatása’, a ‘Panoráma nézet’ és a ‘Széles látószögű hátulnézet’ is. Az új Land Cruiserben ezen felül a ‘Toyota Safety Sense’ második generációja is helyet kapott: az aktív biztonsági technológiákat egybe foglaló új megoldás a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben is képes megelőzni a baleseteket, vagy mérsékelni azok súlyosságát. Ezek között ott a gyalogosokat éjjel-nappal, a kerékpárosokat pedig nappali fénynél felismerő ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS), az intelligens adaptív sebességtartó automatika (ACC), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), az automatikus távolságifény-vezérlés (AHB), az útjelzőtábla-felismerés (RSA), a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) kiegészített holttérfigyelő (BSM), valamint az abroncsnyomásra figyelmeztető rendszer továbbfejlesztett változata (TPSW).

Nincs még egy terepjáró vagy SUV, ami a terepképességek és a közúti menettulajdonságok olyan kombinációját kínálná, mint az új Land Cruiser. Tekintélyt parancsoló megjelenése és fedélzeti technológiái igazi prémium terepjáróvá avatják azt a kőkemény, mégis kifinomult és kényelmes autót.

Bárhová szeretne eljutni, az új Land Cruiser biztosan elviszi Önt oda. És vissza is hozza.

DINAMIKUS, MODERN ÉS ROBUSZTUS STÍLUS

A SIKERES LAND CRUISER-GENERÁCIÓK KÜLSŐ DIZÁJNJÁBAN mindig keveredett a minden környezetben otthonosan mozgó autó stílusos szépsége és a tökéletes terepjárótól elvárt elpusztíthatatlanság és erő robusztus kisugárzása. Az új Land Cruiser is erre a bevált alapra építkezik, és bár formavilága agilisabb és dinamikusabb lett, továbbra is őrzi a modell közismert off-road értékeit biztosító három alapelvet: Praktikum – a fényszórókat és a hűtőrács nyílásait úgy pozícionálták, hogy maximális védelmet és nagy gázlómélységet biztosítsanak; Strapabírás – a hajtáslánc és minden fontos rész jól védett; Jó adottság – a szűk fordulókör és a nagy hasmagasság alapvető fontosságú ahhoz, hogy az autó a legkeményebb terepen is jól mozogjon.

Az új Land Cruiser hossza 4.840 mm. A mindössze 5,8 méteres fordulókörnek köszönhetően a jármű kiválóan manőverezhető. Bár a motorháztető, a hűtőrács, a fényszóró, az első lökhárító és a sárvédő új tervezésű, a Land Cruiser orrkialakítása mégis hatásosan idézi a korábbi modellgenerációk hangulatát. A motorháztetőt úgy formálták meg, hogy középső részén át a vezető jobban lásson lefelé. A lökhárítók oldalsó része jobban védi a motorteret. A lökhárító alsó sarka – ami a beépített ködfényszórókat is magában foglalja – látványosan előreugrik, a középső rész pedig olyan formát kapott, mint egy kartervédő. A sárvédők erőteljesebb domborításának köszönhetően a vezető jobban érzékelheti járművének sarkait és széleit. Az erőteljes és egységes grafikus formába foglalt hűtőrács-fényszóró egység magasan helyezkedik el, ami terepen kifejezetten előnyös megoldás. A hűtőrács nyílásai a lehető legnagyobbak, hogy megfelelő mennyiségű levegőt engedjenek be, a fényszóró belső felépítése pedig biztosítja, hogy a tereptárgyak ne tegyenek kárt a lámpatestben. A Land Cruiser hagyományaihoz ragaszkodva a hűtőrács vaskos, krómozott függőleges oszlopai légbeeresztő réseket rejtenek. A látványos formájú fényszóróház nemcsak a távolsági és tompított világítást foglalja magába, hanem az első irányjelzőket és a nappali menetfényt (DRL) is. A fényszóró egyaránt megrendelhető halogén, illetve LED/halogén technológiával; az utóbbihoz LED DRL jár.

A Land Cruiser széles, erőteljes kiállását még inkább kihangsúlyozza az orr-rész alsó traktusának éles lemetszése, ami hatásosan javítja az autó első terepszögét. A legkisebb hasmagasság 215 mm így az első terepszög 31, a hátsó terepszög 25, a rámpaszög pedig 22 fokos.

Oldalnézetből feltűnik, hogy az első lökhárító felső csúcsa magasabban van, hogy a motorháztető, a sárvédő, az első és hátsó lökhárító ugyanazon a képzeletbeli vízszintes vonalon húzódik; ez a megoldás atlétikusabb és dinamikusabb benyomást kelt. Az autó hátsó részén LED féklámpával kiegészített hátsó lámpatest, a rendszámkeretbe integrált, kisebb méretű díszléc, valamint a kiálló sarkokkal megformázott hátsó lökhárító található, amin fellépő húzódik végig.