Az új Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE egy új korszak hajnala
- Teljesítményhibrid a Formula 1™ technológia transzferrel
- 2,0 literes motor elöl és villanymotor a hátsó tengelyen 500 kW (680 LE) rendszerteljesítményhez
- A világ legerősebb négyhengeres motorja 176 kW (238 LE) literenkénti teljesítménnyel
- AMG Performance 4MATIC+ teljesen változó összkerékhajtás és aktív hátsó tengely kormányzás
GYERE ÉS HALLGASS SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ PODCASTOKAT ITT ÉS ITT!
Az új Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE (kombinált üzemanyag-fogyasztás, súlyozott: 6,9 l/100 km; kombinált CO2-kibocsátás, súlyozott: 156 g/km; kombinált elektromos energiafogyasztás, súlyozott: 11,7 kWh/100 km)[1] igazi változás az AMG 55 éves történetében. A Formula 1™ know-how-jával a legmodernebb technológiákat viszi át a motorsportból az utakra. A hátsó tengelyen elhelyezett kétfokozatú villanymotor támogatja a hosszirányban elöl szerelt 2,0 literes turbómotort. Ez a legerősebb sorozatgyártású négyhengeres a világon. Az erőleadás és a nyomaték felhalmozódása nagyon spontán módon és késedelem nélkül történik: a Forma 1™-hez hasonlóan a kipufogógáz-turbófeltöltő elektromos támogatása kiküszöböli a belső égésű motor turbó késését, miközben az elektromos hajtás erőteljesen tolja álló helyzetből . Az elektromos hajtáslánc és a nagy teljesítményű, 400 voltos akkumulátor az AMG kizárólagos, házon belüli fejlesztése. Hangsúlyozzák az affalterbachi fejlesztők csúcsminőségű mérnöki kompetenciáját. Csakúgy, mint a Formula 1™-ben, az akkumulátort kifejezetten a gyors teljesítményre és a cellák innovatív közvetlen hűtésére tervezték. A kombinált rendszer teljesítménye 500 kW (680 LE), a kombinált maximális nyomaték 1020 Nm. Ezek a C-osztály új csúcsértékei.
A limuzinként és kombiként egyidejűleg piacra kerülő új modellsorozat további jellemzői: a C 63-ban először az AMG Performance 4MATIC+ teljesen változtatható összkerékhajtási rendszert használják a hajtáserő átadására úton, és tartalmaz egy Drift módot a még nagyobb vezetési élmény érdekében. Ehhez jön még az aktív hátsó tengely kormányzás alapfelszereltségként, ami egy másik egyedi funkció ebben a szegmensben.
„A C 63 S E PERFORMANCE-szal új fejezetet nyitunk márkánk történetében. Még 55 évvel cégünk alapítása után is, az AMG-nél továbbra is megmutatjuk azt a merészséget és akaratot, hogy megvalósítsuk a kreatív dolgokat, hogy valami különlegeset hozzunk létre. Főleg az új C 63 igazi változást hozott, forradalmi koncepciójával teljesen új megközelítést hoz a szegmensbe, amelyet eddig elsősorban a pusztán teljesítmény ígérete jellemez. Maximális rendszerteljesítménye 680 LE , valóban betartjuk ezt az ígéretünket. De az intelligens P3 hibrid koncepció sokkal többet kínál. Biztos vagyok benne, hogy ezzel a technológiával, amely a Forma-1 sok know-how-ját magában foglalja, egy új vásárlói csoportot is megszólíthatunk.” – mondja Philipp Schiemer, a Mercedes-AMG GmbH igazgatótanácsának elnöke.
„Performance hibrid hajtásával és elektromos rásegítésű kipufogó-turbófeltöltőjével az új C 63 S E PERFORMANCE technológiai remekmű, amely új megközelítést alkalmaz. Az elektromos hajtáslánc teljesen új vezetési élményt kínál. Az elektromos hajtás azonnali reakciója a hátsó tengelyen, a gyors forgatónyomaték-felhalmozódás, valamint az akkumulátorunk gyors teljesítménye és lemerülése nagyon különleges tulajdonságok. Ehhez jön még az alapkivitelű hátsó tengely kormányzása és a teljesen változtatható összkerékhajtás Drift móddal – az új C 63 ismét szemlélteti az AMG magas szintű műszaki szakértelmét” – mondja Jochen Hermann, a Mercedes-AMG GmbH műszaki vezérigazgató-helyettese.
A Forma-1-hez hasonlóan az akkumulátort kifejezetten a gyors energialeadásra és -felvételre tervezték. A 13 kilométeres elektromos hatótávolság praktikus működési sugarat tesz lehetővé, például városban vagy lakott területen.
Kifejező dizájn feltűnő elülső köténnyel
A forma a funkciót követi: az új C 63 S dizájnja izmosabb arányaiban különbözik a Mercedes-Benz C-osztályétól. A Sedan és az Estate modellek egyaránt alaposan módosított AMG karosszérián alapulnak. Az eleje 50 milliméterrel hosszabb, az első szárnyak szélesebbek. Összességében a külső méretek jelentősen eltérnek a Mercedes-Benz C-osztályétól. A limuzin és a kombi hosszát tekintve további 83 millimétert tesz ki. A szélesebb nyomtáv az első tengelynél 76 milliméterrel nagyobb teljes szélességet eredményez elöl. A tengelytáv pedig tíz milliméterrel nőtt. Összességében ez egy olyan elrendezést eredményez, amely erőteljes, nyújtott és izmos megjelenést kölcsönöz az új C 63 S-nek.
A C 63 S esetében kizárólagos új megkülönböztető jellemző a motorháztető közepén található vékony levegőkimenet, amely elegánsan átmegy a két motorháztetőbe. Egy apró, de különösen finom részlet: egy Mercedes-AMG sorozatgyártású modellen először fekete AMG emblémával ellátott kerek jelvény váltja fel a Mercedes csillagát babérkoszorúval a motorháztetőn. További jellemző elemek az AMG-specifikus hűtőrács függőleges támasztékokkal és az AMG első kötény jet-szárnyas kivitelben. Flics, nagy beömlőnyílások és légfüggönyök a légáramlást kifejezetten a különféle funkcióihoz irányítják. Két elektronikusan vezérelt LEVEGŐPANEL (a hűtőrács mögött és az első kötényben) lehetővé teszi a levegő igény szerinti szabályozását.
A hozzáillő oldalszoknyák, a hátsó kötény nagy diffúzorral, valamint a két trapéz alakú, külső bordázott, kettős kipufogócsöves díszítés teszi teljessé a dizájnt. A hátsó exkluzív részletek közé tartozik a csomagtérfedél speciális légáram-leválasztó éle (a kombi tetőspoiler), a dugaszolható töltőfedél és a piros háttér előtt elhelyezett modelljelölés. A szárnyakon lévő „E PERFORMANCE” jelvény a hibrid hajtást jelzi. A C 63 S alapfelszereltségként 19 colos AMG könnyűfém keréktárcsákon és vegyes gumiabroncsokon gurul. Választható kerék/gumi kombinációk 20 colos méretben, valamint vegyes abroncsokkal, köztük új kovácsolt kerékkel is kaphatók.
Számos fényezés és felszerelés is elérhető a további személyre szabás érdekében. Az AMG matt fényezésű, grafitszürke magnó kizárólag a C 63 S-hez érhető el. A külső dizájnt az AMG Exterior Carbon Fiber I és II csomagokkal, az AMG Night I és II csomagokkal vagy az AMG aerodinamikai csomaggal lehet tovább hangsúlyozni.
Stílusos belső tér, az AMG Performance ülés új generációja
A belső térben különleges kárpitelrendezésű AMG sportülések és jellegzetes varrásminta erősítik a kifinomult benyomást. A belső térhez is számos egyedi választási lehetőség áll rendelkezésre. Az exkluzív színek és a különféle nappa bőrkárpitozás, az első fejtámlák dombornyomott AMG emblémájával, a C 63 S sportos vagy fényűző oldalát hangsúlyozzák.
A teljesen újratervezett, második generációs AMG Performance ülés opcionálisan elérhető. Különlegessége a jobb szellőzést is lehetővé tevő, súlykímélő nyílásokkal ellátott ülésoldaltámaszok. Ha a nappa bőrkárpitot választja, akkor ezek is kontrasztos színt kapnak extra kiemelésként. A háttámla formája alul elkeskenyedik. Az AMG logó most a matt króm nyílások között helyezkedik el, az integrált fejtámla alatt.
MBUX multimédiás rendszer hibrid-specifikus kijelzőkkel
Az MBUX infotainment rendszer különféle AMG- és hibrid-specifikus kijelzőket és funkciókat tartalmaz. Ide tartoznak a speciális kijelzők a műszercsoportban, a középkonzolon található, álló tájolású multimédiás központi kijelzőn és az opcionális head-up kijelzőn.
A műszercsoport megjelenése különböző megjelenítési stílusokkal és egyénileg választható főnézetekkel személyre szabható. Az AMG-specifikus Supersport stílus lehetőséget kínál különféle tartalmak függőleges menüszerkezeten keresztüli megjelenítésére. Ezek közé tartozik a hibrid-specifikus hőmérsékleteket tartalmazó menü vagy egy beállítási menü, amely megjeleníti a felfüggesztés vagy a sebességváltó aktuális beállításait. Emellett a vezető navigációs térképet vagy fogyasztási adatokat is megjeleníthet Supersport stílusban.
A head-up kijelző is AMG-specifikus megjelenítési stílusokat kínál, mint például a Race és a Supersport. Ezek a műszercsoport főmenüjéből érhetők el. A multimédiás kijelző kiváló minőségű grafikája AMG-specifikus módon olyan részleteket is megjelenít, mint a teljes hajtásrendszer teljesítményárama, a motor fordulatszáma, az elektromos motor teljesítménye, nyomatéka és hőmérséklete, valamint az akkumulátor hőmérséklete.
Ehhez jön még az AMG DYNAMIC SELECT meghajtóprogramok gyorsbillentyűje. Az AMG TRACK PACE, a versenypályán használható adatgyűjtő is integrálva van. A szoftver több mint 80 járműspecifikus adatot rögzít, például sebességet, gyorsulást, kormányzási szöget és fékpedálnyomást másodpercenként tízszer, miközben körbejárja a versenypályát. Ezen kívül a kör- és szektoridők is megjelennek.
Folyt. köv.!